2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
جملات تاریخی و خنده دار فیروز کریمی را بخوانید

جملات تاریخی و خنده دار فیروز کریمی را بخوانید

فیروز کریمی جملات طنز کم ندارد. چند نمونه از جالب‌ترین آنها در این مطلب گردآوری شده است.

دوات آنلاین-بی شک فیروز کریمی یکی از استعدادهای طنز در ایران است. سرمربی سابق پاس، ابومسلم، راه آهن، استقلال اهواز، استقلال و... اینقدر جمله تاریخی دارد که کسی از شنیدن آنها سیر نشود.

 

ماجرای فیروز کریمی و اسم بازیکنانش

روزنامه خبر جنوب با مقدمه بالا نوشت: کریمی زمان حضور در راه آهن بعد از یکی از شکست های تیمش مقابل خبرنگاری ایستاد و با جدیت گفت: «شما به نام بازیکنان ما نگاه کنید. اسم فوروارد ما افشین غنچه عراقی است. با چنین اسمی قبل از اینکه به زمین بیاییم سه بر صفر از حریف عقبیم.»

 

تعقیب و گریز فیروز خان با بازیکن

او در سال های مربیگری در ابومسلم هم کم حرف تاریخی نزد؛ «زمانی که در شهاب زنجان بودم مهدی ثابتی در بازی اشتباه بچگانه ای کرد که به او گفتم برو خانه که داور اجازه خروج به او نداد و خودم وارد عمل شدم و با دوی ۱۰۰ متر به دنبال او رفتم که وی برای حفظ جانش از درب دیگر استادیوم به داخل خیابان رفت. من هم که نمی خواستم جلوی این بازیکن کم بیاورم به دنبال او رفتم و تا آخر شب در تعقیب و گریز بودم که پس از چند ساعت بالاخره او توانست فرار کند. وقتی برگشتم استادیوم گفتند همه رفتند خوابیدند و تنها شما بیدارید. ساعت را که نگاه کردم دیدم ۳ صبح است.»

فیروز کریمی مربی بسیار شوخ طبعی است

تولید میخ طویله در زمین فوتبال

او در انتقاد از چمن ورزشگاه تختی مشهد هم گفته بود: «آقای پورحسن مدیر کل تربیت بدنی خراسان زحمات زیادی می کشند تا ورزش درآمدزا باشد، ایشان برای درآمدزایی در زمین سوزن ته گرد می کارند و با آبیاری آنها در درازمدت میخ طویله از زمین درو می کنند، این واقعیت نشان میدهد ایشان چقدر در مدیریت خود درآمدزا هستند چرا که هیچکس به فکر تولید میخ طویله از طریق کاشت سوزن ته گرد نیست.»

 

تغییر تاکتیک علیه گوسفندان

کریمی در استقلال اهواز هم این رویه را ادامه داد و چنین جملاتی را به زبان آورد؛ «درست در دقیقه ۲۰ بازی استقلال اهواز با کشت و صنعت شوشتر بود که دیدم گوسفندی از کنار پایم به داخل زمین رفت، به فاصله یک دقیقه نزدیک به ۲۰۰ گوسفند داخل زمین بودند. ناظر فدراسیون در آستانه سکته بود که من تمام بازیکنانم را به صف کردم تا با حرکت انتحاری گوسفندان را به بیرون از چمن هدایت کنیم. گوسفندان خیلی زرنگ بودند و دست مرا خواندند که من سریع تغییر تاکتیک دادم تا موفق شدم آنها را از زمین بیرون کنم »

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.