2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
چگونه انجیر را خشک کنیم

چگونه انجیر را خشک کنیم

با روش‌خای مختلف خشک کردن انجیر از روش‌های سنتی تا نحوه استفاده از فر را در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین-انجیر خشک علاوه بر این‌که طرفداران زیادی دارد بسیار پرفایده است. خیلی‌ها ترجیح می‌دهند انجیر را خودشان در خانه خشک کنند. این کار اصلا مشکل نیست و با روش‌های مختلف می‌توان انجیر را خشک کرد. این روش‌ها را به نقل از سایت 7 گنج در ادامه بخوانید:

 

خشک کردن انجیر با روش طبیعی

وسایل لازم

آب

دستمال یا حوله های کاغذی

چاقو

تخته برش

پارچه توری یا تنظیف

قفسه چوبی

ظروف محکم

روش طبیعی خشک کردن انجیر

انجیرهای کاملا رسیده را با آب شیر بشویید. شما باید اطمینان حاصل کنید که میوه قبل از خشک کردن آن از خاک و سایر آلودگی ها کاملا تمیز شده است.

 

انجیر را با یک دستمال یا حوله کاغذی خشک کنید. اطمینان حاصل کنید که مرطوب نیست.

 

انجیرها را به نصف برش دهید. برای این کار می توانید از چاقوی آشپزخانه استفاده کنید. شما باید انجیر را از این طریق برش دهید تا به سرعت و کامل خشک شود. با برش دادن انجیر به نصف اطمینان حاصل می کنید که هیچ قسمتی از آن بعد از خشک شدن، آبدار باقی نمی ماند.

 

با قرار دادن تنظیف روی یک قفسه چوبی یا سیمی کار خود را شروع کنید. قفسه چوبی یا قفسه سیمی بهتر از قابلمه است زیرا باعث می شود هوا از طریق آن جریان یابد و برای خشک شدن هدف شما نتیجه بهتری می یابد. انجیرهای نیمه شده را در قفسه چوبی یا قفسه سیمی قرار دهید.

 

بیشتر بخوانید: با خاصیت‌های شربت انجیر آشنا شوید

 

یکبار دیگر انجیر را با تنظیف بپوشانید. برای محافظت کامل از حشرات هنگام خشک شدن، باید پارچه را به قفسه بچسبانید تا در اثر باد حرکت نکند.

 

قفسه را با انجیر در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. ممکن است لازم باشد این کار را به مدت دو یا سه روز انجام دهید.

 

همچنین اطمینان حاصل کنید که مقدار کافی از نور خورشید به آن می تابد و شما نمی توانید انجیر خود را در سایه قرار دهید زیرا ممکن است قبل از خشک شدن انجیرها خراب شوند. قبل از ساعت شب، انجیر خود را داخل خانه بیاورید تا مطمئن شوید که آنها در اثر بارش احتمالی شبانه یا شبنم ها مرطوب نخواهند شد.

 

مدام بررسی کنید که آیا انجیر خشک شده است یا خیر. اگر انجیر حالت چرمی پیدا کرده است و آبی در آن وجود ندارد، پس کاملاً خشک شده است. برای ذخیره، انجیرهای خشک شده را درون یک ظرف قرار دهید که هوا نگیرد تا به مدت طولانی بتوانید آنها را نگهداری کنید.

انجیر را چه طور خشک کنیم

روش دیگر خشک کردن انجیر

روش دیگر خشک کردن انجیر در نور مستقیم خورشید، آویزان کردن آن با استفاده از سیخ کش یا اتصال آن در گیره لباس است.

 

انجیر رسیده را بشویید.

 

آنها را با حوله های کاغذی خشک کنید.

 

انجیرها را به نصف برش دهید.

 

تکه هایی از پارچه توری را به اندازه کافی برش دهید تا یک میوه انجیر را در آن بپیچید. یک کیسه توری را نیز به اندازه کافی بزرگ ببرید تا میوه های انجیر در آن قرار بگیرد. تنظیف و کیسه توری در حین فرآیند خشک کردن، میوه را از حشرات و سایر آلاینده ها محافظت می کنند.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه آلبالو خشک خانگی

 

یک تکه انجیر را در یک تکه تنظیف بپوشانید. سپس دوباره آن را در یک کیسه توری بپیچید. بهتر است که انجیرهای دو نیم شده را با پارچه خود پشت به پشت هم قرار دهید، بنابراین گوشت میوه در معرض آفتاب قرار می گیرد و سریع خشک می شود.

 

هر میوه را با سیخ یا طناب آویزان کنید که در معرض نور خورشید قرار بگیرند و گره بزنید. شما باید دو تا سه روز این کارها را انجام دهید. از سایه دوری کنید زیرا این ممکن است میوه را قبل از خشک شدن از بین ببرد.

 

بررسی کنید که آیا میوه حالت چرمی پیدا کرده یا خیر و هیچ آبی در آن یافت نشود. اگر میوه به طور موثر خشک شود، کار شما به اتمام رسیده است. برای ذخیره، آن را درون یک ظرف قرار دهید تا هوا وارد آن نشود سپس در یخچال یا فریزر نگهداری کنید.

خشک کردن انجیر در خانه

خشک کردن انجیر در فر

فر خود را در حدود 140 درجه فارنهایت یا 60 درجه سانتیگراد گرم کنید دمای پایین فر باعث خشک شدن یکسان میوه می شود.

 

انجیر را با آب شیر بشویید تا از خاک و آلودگی پاک شود.

 

آن را با حوله های کاغذی یا دستمال آشپزخانه خشک کنید.

 

میوه را به نصف برش دهید.

 

آنها را به پشت در قفسه سیمی فر قرار دهید.

 

انجیرها را تقریباً یک روز و نیم یا 36 ساعت در فر قرار دهید. در این دوره از زمان، شما باید میوه را به طرف دیگر بچرخانید تا به طور یکنواخت خشک شوند.

 

بیشتر بخوانید: زردآلو را چه طور خشک کنیم

 

بگذارید ابتدا انجیرها خنک شوند و سپس در یک ظرف قرار دهید تا هوا نگیرند. در آخر هم در یخچال یا فریزر قرار دهید. در صورت قرار دادن در فریزر، انجیر خشک می تواند تا دو سال بماند و هنوز هم شیرینی خود را حفظ کند.

 

خشک کردن انجیر در دستگاه خشک کن

دهیدراتور یا دستگاه خشک کن میوه را در دمای 135 درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

 

برای تمیز کردن آن، انجیر را با آب شیر بشویید.

 

هر انجیر را با حوله های کاغذی یا دستمال آشپزخانه خشک کنید سپس آن را به چهار قسمت برش دهید.

 

تکه های برش داده شده را در قفسه دستگاه قرار دهید و بگذارید 8 ساعت بماند. هر چند وقت یکبار بررسی کنید و طرف دیگر را برای خشک کردن روشن کنید. در مناطق سردسیر یا دارای انجیرهایی با ابعاد بزرگتر ممکن است مدت زمان طولانی تری لازم باشد.

 

بعد از گذشت 8 ساعت، بررسی کنید که آیا انجیر خشک شده است.

 

بگذارید که انجیر برای مدتی روی سینی بماند تا خنک شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.