2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روستای شامیلرزان کجا است و چه دیدنی‌هایی دارد

روستای شامیلرزان کجا است و چه دیدنی‌هایی دارد

جنگل زیبا، قله‌های دیدنی، رودخانه، آب و هوای عالی و ...فقط بخشی از جاذبه‌های روستای شامیلرزان در استان گیلان است.

دوات آنلاین-روستای شامیلرزان یکی از منطق دیدنی استان گیلان است که طبیعتی بکر و بی‌نظیر و مردمانی بسیار باصفا و مهمان‌نواز و ساده زیست دارد. ضمن این‌که بقعه سلطان محمود شاه دینوری از عارفان قرن هشتم هجری قمری نیز در این روستا قرار دارد.

جاذبه های گردشگری روستای شامیلرزان چیست

روستای شامیلرزان در منطقه تالش استان گیلان است این روستا در فاصله ۱۸ کیلومتری بازار خطبه سرا و محور ارتباطی تالش به آستارا واقع شده است. روستایی در جنگل که پیرامون یک بقعه شکل گرفته و بسیار دیدنی است و آب و هوای خوبی دارد.

روستای شامیلرزان چه دیدنی هایی دارد

اگر به بندر انزلی، تالش یا آستارا سفر کردید تا این روستا فاصله زیادی ندارید و می‌توانید یک روز را برای دیدن شامیلرزان بگذارید و حسابی در آنجا لذت ببرید.

 

بیشتر بخوانید: سوباتان کجا است و چرا و چگونه به سوباتان سفر کنیم؟

 

مزارع برنج و باغ‌های مرکبات در آنجا فراوان دیده می شود. سقف خانه ها سفالی است و مردم روستا اگرچه از بسیاری از امکانات محروم هستند اما به خوبی از مسافران پذیرایی می‌کنند.

چرا باید به روستای شامیلرزان سفر کنیم

رودخانه، دره ای عمیق، درختان کهنسال، قله‌ها و جنگل مناظر بکر و جذابی را در آنجا بوجود آورده است.

با روستای شامیلرزان استان گیلان آشنا شوید

معماری سنتی روستا و بقعه مربوط به کوهپایه غرب گیلان است.

بقعه سید محمود دینوری در روستای شامیلرزان

بقعه سید محمود دینوری در روستای شامیلرزان

این مکان محل دفن عارفی بنام سید محمود دینوری از عرفای قرن پنجم هجری است. محل دفن او از ۲ قسمت گنبد آجری با ملات ساروج، ایوان و نمازخانه چوبی تشکیل شده است. گنبدی که برخلاف گنبد سازی رایج در ایران که بر روی یک چهاردیواری ساخته میشده، به صورت یک تکه بر روی زمین قرار دارد. تاریخ ساخت گنبد به قرن هشتم در دوره ایلخانان و ساخت ایوان چوبی و نمازخانه به قرن ۱۰ هجری باز می گردد.

 

کنده کاریهای روی چوب و میلهای ستونها از دیگر جذابیتهای ساختمان چوبی نمازخانه است. درختان شمشاد که در بین مردم تالش به عنوان درخت آیینی معروف است در اطراف بنای این زیارتگاه و روستا کاشته شده است.

 

بیشتر بخوانید: چرا و چگونه به قلعه رودخان سفر کنیم؟

 

چشمه آب درمانی

علاوه بر بافت سنتی، فرهنگ مردم نیز تا حدود زیادی دست نخورده باقی مانده و مردم هنوز به زبان تالشی سخن می گویند. چشمه آب درمانی روستا که بوسیله داغ کردن سنگ گرم می شود از جاذبه های دیدنی این نقطه دیدنی اما فراموش شده است.

 

منابع: سایت گیلان گردی- دیار میرزا

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.