2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
بیوگرافی کامل لاله صدیق؛ بانوی قهرمان اتومبیلرانی

بیوگرافی کامل لاله صدیق؛ بانوی قهرمان اتومبیلرانی

لاله صدیق رانندگی را از کودکی شروع کرد و به مقام‌های زیادی دست یافت. با زندگینامه او آشنا شوید.

دوات آنلاین-لاله صدیق قهرمان اتومبیلرانی ایران داستان زندگی جالبی دارد. بیوگرافی این بانوی ورزشکار را که علاوه بر اتومبیلرانی تجربه سوارکاری و خلبانی نیز دارد، در ادامه بخوانید.

 

لاله صدیق از تولد تا شروع رانندگی

لاله صدیق متولد سال 1355 است. او در خانواده‌ای ثروتمند در تهران به دنیا آمد. او فرزند بزرگ خانواده است و 3 خواهر و برادر دیگر نیز دارد.

 

لاله صدیق در کودکی بسیار اهل شیطنت بود. خودش در گفت‌وگو با تی وی پلاس گفته: در تعطیلات مدرسه به خارج از شهر می‌رفتیم و من بچه پرانرژی بودم و از در و دیوار بالا می‌رفتم و کارهای هیجانی انجام می‌دادم. پدرم یکبار به من پیشنهاد داد اگر حرف من را گوش بدهی و آرام‌تر باشی من به تو رانندگی یاد می‌دهم و آموزش من از آن زمان شروع شد. آن موقع 13 سالم بود و بعد از آن من علاقه‌مندتر می‌شدم و قبل از این‌که گواهینامه بگیرم چند بار ماشین را جا به جا کردم و با همکلاسی‌هایم به جاهایی رفتم.

لاله صدیق قهرمان اتومبیلرانی کشور

ورود به دنیای حرفه‌ای

به نوشته ویکی پدیا لاله صدیق گفته: سال‌های دبیرستان روزهای پنج‌شنبه با ماشین می‌رفتم مدرسه. بعداً که گواهینامه گرفتم می‌رفتم پیست و مسابقات را نگاه می‌کردم. گاهی بعد از پایان مسابقه آقایان از مسئولان می‌خواستم اجازه دهند من با ماشینم در پیست فقط دور بزنم.

 

صدیق به تی وی پلاس توضیح داد: بعد از این‌که در رشته مهندسی صنایع در دانشگاه قبول شدم پدرم یک ماشین در اختیار من قرار داد. در مسیر دانشگاه همکلاسی‌های آقا بودند و در زمینه رانندگی سر به سر می‌گذاشتیم تا این‌که چند نفر از دوستان گفتند تو خوب رانندگی می‌کنی چرا در مسابقات شرکت نمی‌کنی. تا آن زمان فکر نمی‌کردم اینقدر مهارت دارم. بالاخره پرسان پرسان به فدراسیون رسیدم و درخواست شرکت در مسابقات را دادم که اول با مخالفت مواجه شد. به پدرم گفتند اجازه مسابقه به من نمی‌دهند. پدرم گفت یک راهی برایش پیدا می‌کند.

 

صدیق فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۷۶ آغاز کرد. او در مسابقات کارتینگ نیز تجاربی دارد، و یک‌بار حین مسابقه کارتینگ تصادف کرد و از ناحیه سر و ستون مهره دچار آسیب‌دیدگی شدید شد.

لاله صدیق قهرمان اتومبیلرانی کشور

رقابت با مردان در پیست اتومبیلرانی

لاله صدیق اولین زنی است که در اتومبیل‌رانی به رقابت با مردان پرداخته ‌است.  او می‌گوید: تغییر تفکر رقبایم که آقایان بودند زمان برد. با برخوردهایی مواجه می شدم که خوشایند نبود. شوخی هایی می کردند و مثلا پیچ چرخ را شل می کردند و پیش آمد که سر پیچ چرخ من درآمد. یک بار هم ترمز ماشین دستکاری شده بود. دوست ندارم در این باره صحبت کنم چون مربوط به سابق است. ولی الان آن تفکر و شخصیت افراد فرق کرده است.

 

یک بار هم اذیت‌های رقبا باعث شد لاله نتواند در یک مسابقه به جایگاه مناسبی دست یابد. او می‌گوید: در بین راه دیدیم ترمز ما خالی کرده و فقط توانستیم با سرعت مطمئن خودمان را به خط پایان برسانیم و نتوانستیم روی سکو برویم.

لاله صدیق قهرمان اتومبیلرانی کشور

ماشین مورد علاقه لاله صدیق

به نوشته ویکی پدیا لاله صدیق می‌گوید ماشین موردعلاقه من «بوگاتی ویرون» است که البته سریع‌ترین ماشین شهری است که تاکنون ساخته شده است و 470 کیلومتر سرعت آن است. ماشین شهری من «هیوندای سوناتا» است و دوست دارم معمولاً بین خانواده بنز یا بی.ام.و ماشین داشته باشم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.