2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
دستور پخت کامل خورشت هویج؛ غذای اصیل تبریزی

دستور پخت کامل خورشت هویج؛ غذای اصیل تبریزی

خورشت هویج بسیار خوشمزه و لذیذ است. طرز تهیه این خورشت تبریزی را در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین-اگر از غذاهای تکراری خسته شده‌اید و دنبال غذایی تازه با طعم متفاوت می‌گردید بد نیست خورشت هویج را امتحان کنید. این غذا از جمله غذاهای اصیل تبریز است و طرفداران زیادی دارد. طرز آنها آن را در ادامه به نقل از ایرنا زندگی بخوانید:

 

مواد لازم برای خورشت هویج

پیاز بزرگ: ۱ عدد

آلو خورشتی: ۱۰۰ گرم

هویج یا زردک: ۴۰۰ گرم

روغن مایع: به اندازه کافی

گوشت خورشتی: ۴۰۰ گرم

زعفران دم کرده: به اندازه کافی

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به اندازه کافی

دستور پخت خورشت هویج را یاد بگیرید

طرز تهیه و دستور پخت خورشت هویج

۱. برای تهیه خورش هویج مجلسی ابتدا پیاز را پس از گرفتن پوست و شستشو به صورت نگینی ریز خرد کنید سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید. پس از اینکه روغن داغ شد پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه کنید.

 

بیشتر بخوانید: دستور پخت کامل کوفته تبریزی؛ غذایی که همه می‌پسندند

 

۲. پیاز را کمی تفت دهید تا نرم شود سپس مقداری زردچوبه اضافه کنید و تفت دادن را تا زمانی که پیاز و زردچوبه یکدست شوند ادامه دهید. در همین حین گوشت خورشتی را پس از شستشو به اندازه خورشتی ( مانند خورشت قیمه ) خرد کنید.

 

بیشتر بخوانید: دستور پخت کامل کباب سرداشی ،غذای سنتی همدان

 

۳. پس از خرد کردن گوشت آن را به مخلوط پیاز و زردچوبه اضافه کنید. تفت دادن مواد را ادامه دهید تا زمانی که گوشت سرخ شود و تغییر رنگ دهد. پس از اینکه گوشت تغییر رنگ داد چند لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید گوشت بپزد.

 

۴. در مرحله بعدی باید هویج‌ها را آماده کنید. برای این منظور هویج‌ها را پس از شستشو پوست بگیرید و به شکل خلالی خیلی نازک به صورت یکدست و یک اندازه خرد کنید.

 

ببینید: دستور پخت کامل آش سبزی شیرازی

 

۵. یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخل تابه بریزید سپس هویج‌های خلالی را داخل روغن تفت دهید تا کمی سرخ شوند. هر چقدر بیشتر هویج‌ها را تفت دهید خورش در پایان زیباتر خواهد شد ولی اینکار باعث می‌شود خواص هویج‌ها از بین برود.

 

۶. در ادامه آلوهای خورشتی را با دقت بشویید و پس از اینکه گوشت تقریبا پخت هویج و آلو خورشتی را به قابلمه خورش اضافه کنید. در این مرحله مقداری نمک و فلفل سیاه به خورش اضافه کنید و اجازه دهید خورش با حرارت ملایم جا بیفتد.

 

۷. ۳۰ دقیقه مانده به پایان پخت خورش زعفران دم کرده را اضافه کنید. طعم خورش را بچشید و در صورت تمایل مقداری آب لیمو ترش به آن اضافه کنید. در پایان اجازه دهید آب خورش کم شود و روغن بیندازد سپس به همراه برنج سرو کنید.

 

۸. برای تزیین خورش هویج می‌توانید از خلال پسته و زرشک استفاده کنید. برای این منظور مقداری زرشک و خلال پسته را در مقدار کمی روغن مایع تفت دهید تا کمی سرخ شوند سپس در زمان سرو برای تزیین خورش استفاده کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.