2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
آش سبزی شیرازی را چه طور درست کنیم

آش سبزی شیرازی را چه طور درست کنیم

آش سبزی شیرازی یکی از خوشمزه‌ترین آش‌های ایرانی است که می‌توانید دستور پخت کامل آن را در این مطلب بخوانید.

دوات آنلاین-آش سبزی شیرازی خیلی به آش شله قلمکار شبیه است اما مزه خاص خودش را دارد. اگر نخورده‌اید حتما باید برای یک بار هم شده مزه آن را بچشید. طرز تهیه این آش را به نقل از ایرنا زندگی بخوانید:

 

مواد لازم برای تهیه آش سبزی شیرازی

گوشت سردست گوسفندی با استخوان: ۵۰۰ گرم

سبزی (تره، ترخان، شوید): ۴۰۰ گرم

نخود:  ۱۰۰ گرم

عدس:  ۱۰۰ گرم

لوبیا قرمز: ۱۰۰ گرم

برنج نیم دانه:  ۱۰۰ گرم

پیاز:  ۱ عدد

پیاز داغ:  ۳ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه و زرد چوبه و فلفل قرمز: به میزان لازم

ترخان خشک:  ۲ قاشق غذاخوری

دستور تهیه آش سبزی شیرازی

دستور پخت آش سبزی شیرازی

۱. حبوبات را از شب قبل خیس می کنیم. آب حبوبات را خالی کرده و دو مرتبه آب تازه روی آنها می‌ریزیم و با کمی نمک روی حرارت قرار می‌دهیم تا بپزند.

 

بیشتر بخوانید: دستور پخت آش حبوبات

 

۲. گوشت را در یک قابلمه دیگر با یک عدد پیاز و کمی زردچوبه و فلفل قرمز و یک لیتر آب روی حرارت قرار می‌دهیم تا گوشت نیز بپزد. برنج را نیز جداگانه می‌پزیم.

 

۳. سبزی‌ها را پس از پاک کردن خرد می‌کنیم و کاملاً تفت می‌دهیم تا بپزند. پس از اینکه حبوبات کاملاً پخت، آنها را به برنج پخته و سبزی‌ها اضافه می‌کنیم.

 

بیشتر بخوانید: تمام فوت و فن‌های جا افتادن آش رشته

 

۴. گوشت که کاملاً پخت، آن را از قابلمه در می‌آوریم و استخوان آن را جدا می‌کنیم و گوشت آن را می‌کوبیم و به همراه آبش به آش اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم چند جوش بزند.

 

۵. در یک قابلمه کوچک کمی روغن را داغ می‌کنیم و نیمی از پیاز داغ را به همراه کمی زردچوبه و فلفل سیاه تفت می‌دهیم تا بوی خامی زردچوبه گرفته شود و آن را داغ در آش در حال جوشیدن می‌ریزیم.

 

۶. ترخان را نیز خیس می‌کنیم و خرد می‌کنیم و به آش اضافه می‌کنیم. ⅓ از آش را در ظرف دیگری می‌ریزیم و آن را کاملاً می‌کوبیم و سپس به آش اضافه می‌کنیم.

 

۷. پس از چند جوش آش کاملاً جا می‌افتد و می‌توان آش سبزی شیرازی را در ظرف مناسب کشید و با پیاز داغ تزئین کرد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.