2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
آیا دگزامتازون واقعا از کرونا پیشگیری می‌کند

آیا دگزامتازون واقعا از کرونا پیشگیری می‌کند

یک پزشک متخصص توضیح داده دگزامتازون در بیماران دچار نارسایی تنفسی مفید است اما چه تاثیری بر کرونا دارد؟

دوات آنلاین-در حالی که اخباری درباره تاثیر داروی دگزامتازون در پیشگیری از کرونا منتشر شده یک پزشک متخصص در این باره توضیحاتی داده است.

 

دگزامتازون چه تاثیری بر کرونا دارد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پیمان طبرسی معاون آموزشی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به اثربخشی داروی دگزامتازون در درمان بیماران کرونایی اظهار کرد: داروی دگزامتازون برای بیمارانی که دچار نارسایی تنفسی شده و در وضعیت شدیدی قرار دارند، به دلیل کاهش التهاب اثر بخش است و این موضوع یک مسئله جدیدی نیست.

 

او افزود: در حال حاضر موثر نبودن داروی دگزامتازون بیشتر یک اعلام رسانه ای بوده اما مقاله ای در این خصوص چاپ نشده است، به طور کلی داروی دگزامتازون برای مبتلایان به کرونا که دچار التهاب شدیدی شده باشند، موثر است.

 

بیشتر بخوانید: جزئیات تولید داروی طب سنتی مقابله با کرونا

 

خودسرانه دگزامتازون مصرف نکنید

طبرسی بیان کرد: بیشتر بیماران کرونایی دارای علائم خفیف هستند و احتمالا با مصرف دگزامتازون وضعیت بیماری آنها بدتر می شود و به طور کلی افراد باید از مصرف خودسرانه دارو پرهیز کنند چرا که دگزامتازون در پیشگیری از کرونا موثر نیست.

 

او تاکید کرد: مصرف کورتون و دگزامتازون جز پروتکل های بخش ای سی یو است و موضوع جدیدی محسوب نمی شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.