2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
طرز تهیه مربا و شربت شاتوت

طرز تهیه مربا و شربت شاتوت

مربا و شربت شا توت یکی از لذیذترین خوراکی های تابستانی است که می توانید حتی ان را در پاییز و زمستان هم استفاده کنید. برای اینکه بدانید طرز تهیه مربا شاه توت و شربت شاه توت چطور است این مطلب را بخوانید.

دوات آنلاین-شا توت یکی از میوه های تابستانی و بسیار لذیذ است که می توانید با مربا کردن، آن را تا پاییز نگهدارید و البته برای صبحانه و عصرانه نیز سرو کنید. برای تهیه مربای شاه توت باید کمی صبور باشید و بسیار ملایم با این میوه برخورد کنید.

 

مواد لازم برای شربت و مربای شاتوت

شاه توت: یک کیلو

شکر: نیم کیلو

آب جوش: دو لیوان 250 سی سی

آب لیمو: یک قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه مربا و شربت شاتوت

ابتدا شاه توت ها را به آرامی در یک آبکش بریزید و زیر آب کش چیزی شبیه به کاسه قرار دهید و آن را پر از آب کنید. آبکش را داخل آب سرد قرار دهید و اجازه دهید تا 5 دقیقه بماند با این روش گرد و خاک و کثیفی آن را می گیرید و اگر هم حشره ای داخل آن باشد از شاه توت جدا شود. بعد از 5 دقیقیه آبکش را خارج کنید و دوباره روی آن آب بگیرید.

شربت شاه توت

 

آب جوش و شکر را در یک ظرف لعابدار قرار دهید. به طور کلی مربا در ظرف لعابدار بهتر می پزد و دانه های میوه در آن له نمی شود.

 

بیشتر بخوانید: برای رفع گرمازدگی چه نوشیدنی‌هایی بخوریم

 

وقتی آب و شکر را با هم مخلوط کردید حالا نوبت شاه توت است ، شاه توت را به آرامی به آن اضافه کنید. شعله اجاق را نیمه کنید، نه خیلی زیاد و نه خیلی کم. اجازه دهید نیم ساعت بجوشد. هر 10 دقیقه با قاشق چوبی به آرامی طوری که میوه ها لهیده نشود آن را هم بزنید.

 

برای اینکه متوجه شوید مربای شما قوام پیدا کرده یا خیر یکی از توت ها را در دست خود فشار دهید اگر حالت کشدار پیدا کرد مربای شما قوام پیدا کرده است.

 

بیشتر بخوانید: سکنجبین چه طور درست میشود

 

هرچند می توان از شیره درست شده به عنوان شربت استفاده کرد اما بهتراست اینکار را نکنید چون مربای شما طعم واقعی را از دست می دهد. اجازه دهید غلظت شربت به حدی برسد که می خواهید در مربا باشد.

طرز تهیه شربت و مربای شاه توت

با این حال اگر دوست دارید شربت هم از این مربا بگیرید. 750 سی سی آب بریزید و بعد از نیم ساعت هم شاه توت را صاف کنید و شربت را جدا کنید. بعد از پایان پخت شربت و قبل از اینکه آن را صاف کنید یک قاشق آب لیمو را اضافه کنید تا مربا و شربت شما کپک نزند. توجه داشته باشید شاه توت طعم ملسی دارد و شربت آن هم قاعدتا باید ملس باشد بنابراین شکر زیاد اضافه نکنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.