2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
نگهداری از گل شمعدانی؛ همه آنچه باید بدانید

نگهداری از گل شمعدانی؛ همه آنچه باید بدانید

اگر به گل شمعدانی علاقه دارید روش نگهداری و تکثیر آن را در این مطلب به طور کامل بخوانید:

دوات آنلاین-اکثر علاقه‌مندان به گل و گیاه دوست دارند یکی دو گلدان شمعدانی نیز در خانه و آپارتمان خود داشته باشند اما توجه کنید که این گیاه به مراقبت نیاز دارد و باید از نظر آب و همچنین دما در شرایط مناسبی باشد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت،  شمعدانی گیاهی است که در ابتدا در کشور‌های آفریقا و استرالیا رشد کرده است، گیاه گلداری که حدود ۲۰۰ نوع در رنگ‌های متنوع دارد.

 

نگهداری گلدان شمعدانی در منزل کار سختی نیست، با رعایت نکاتی شما به راحتی می‌توانید گلدان‌های شمعدانی زیبایی در منزل خود داشته باشید بنابراین نیاز است تا به نکاتی در مورد نگهداری گل شمعدانی توجه کنیم.

چگونه از گل شمعدانی مراقبت کنیم

خاک مناسب برای شمعدانی

باید بدانید که شمعدانی خاک سنگین را دوست دارد، که می‌تواند این خاک متشکل از خاک برگ، خاک شن و کود باشد، همچنین شمعدانی گیاهی است که بیشتر علاقه‌مند به خاک خشک و کمی مرطوب دارد بنابراین هر زمان که خاک گل شمعدانی خشک بود می‌توانید به آن آب دهید.

 

بیشتر بخوانید: چگونه گیاهان را قلمه بزنیم و زمان مناسب چه وقتی است

 

چه دمایی برای گل شمعدانی خوب است

درجه حرارت مناسب برای شمعدانی ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد است دمای مناسب برای شمعدانی عطری ۵ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد است. تهویه هوا عامل مهمی در امر نگهداری شمعدانی است.

 

بیشتر بخوانید: برای از بین بردن آفت و شته گل‌های خانگی چه کار کنیم

 

بیماری‌های ویروسی توسط حشرات مکنده یا ابزار‌های باغبانی نیز ممکن است به گیاه شمعدانی منتقل شود که درمان آن‌ها نیز کار سختی است. این بیماری روی برگ‌ها رگه های بی رنگی  ایجاد می کند که آشکار است و در آخرین مرحله زیان، بیماری همراه با پیچیدگی برگ خود را نشان می دهد.

نحوه نگهداری گل شمعدانی در خانه

روش تکثیر گل شمعدانی

نحوه تکثیر شمعدانی نیز بسیار آسان است، کافی است بخشی از گل را جدا کرده و داخل آب قرار دهید و هنگامی که ریشه جدید داد، آن را در خاک بکارید.

 

بیشتر بخوانید: نحوه مراقبت و نگداری از گل یاس رازقی در خانه

 

شمعدانی بیشتر در هوای مرطوب و گرم همچون مناطق شمال کشور رشد بهتری دارد. توجه داشته باشید که اگر نور به گیاه شمعدانی‌ها نرسد ممکن است رنگ برگ هایش کمرنگ شود و به مرور زمان دیگر گل ندهد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.