2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
قتل مرد همسایه در جنایت مستانه

قتل مرد همسایه در جنایت مستانه

متهم برای کشتن مرد همسایه هیچ انگیزه‌ای نداشت و فقط تحت تاثیر مشروبات الکلی دست به جنایت زد.

دوات آنلاین-مردی که از یکسال قبل به اتهام قتل همسایه اش در بازداشت به سر می برد مدعی است تحت تأثیر مصرف مشروب دست به جنایت زده است.

 

به گزارش جوان، اول سال ۹۸ مأموران پلیس شهرستان پیشوای ورامین از حادثه تیراندازی در یکی از محله ها باخبر و در محل حاضر شدند.

 

اولین بررسی ها نشان داد نادر ۵۸ ساله به خاطر شلیک با اسلحه کلاشنیکف از سوی پسر همسایه کشته شده است. با انتقال جسد به پزشکی قانونی، تلاش برای دستگیری عامل قتل آغاز شد و چند روز بعد بازداشت شد.

 

متهم ۲۸ساله که زاهد نام داشت در بازجویی های اولیه به قتل اعتراف کرد و گفت: مدتی قبل به یکی از کشورهای همسایه سفر کرده بودم و از آنجا یک اسلحه کلاشنیکف به قیمت ۵ میلیون تومان خریدم وقتی از سفر برگشتم اسلحه را در زیرزمین خانه مخفی کردم تا در موقع لزوم از آن استفاده کنم. روز حادثه بخاطر مصرف مشروب روی رفتارم کنترل داشتم به همین دلیل به زیر زمین رفتم و اسلحه را برداشتم. سپس در کوچه شروع به شلیک های پی در پی کردم. وقتی مرد همسایه از خانه اش بیرون آمد ناخواسته به او هم شلیک کردم. یکی از دوستانم در محل حاضر بود وقتی مقتول خونین روی زمین افتاد از ترس سوار موتور دوستم شدم و همراه او از محل گریختم.

 

با اقرار های پسر جوان، دوست وی به نام رحمان همچنین پدرش به خاطر مخفی کردن اسلحه در زیرزمین خانه بازداشت شدند.

 

متهم بعد از بازسازی صحنه جرم از آنجایی‌که پزشکی قانونی سلامت روانی او را تأیید کرده بود به اتهام قتل عمد و شرب خمر روانه زندان شد.

 

همچنین بنا به شواهد و مدارک موجود رحمان و پدر متهم نیز به اتهام کمک به فرار متهم بازداشت شدند.

 

پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا اینکه بعد از تعیین شعبه و تاریخ رسیدگی در اولین جلسه روی میز هیئت قضایی شعبه چهارم قرار گرفت.

 

بعد از اعلام رسمیت جلسه اولیای دم درخواست قصاص کردند. سپس متهم با قبول جرمش در جایگاه ایستاد و گفت: مقتول سالها همسایه ما بود. با هم اختلافی نداشتیم و حادثه آن روز فقط بخاطر مصرف مشروب بود. آن روز حالت عادی نداشتم. آنجا بود که بی اختیار به زیرزمین خانه رفتم و اسلحه را برداشتم، سپس در کوچه شروع به شلیک‌های بی هدف کردم. همچنان که شلیک می کردم مقتول از خانه‌اش بیرون آمد و چند گلوله هم به او خورد. پشیمانم و درخواست گذشت دارم.

 

سپس دوست متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: آن روز زاهد اسلحه به دست از خانه بیرون آمد و شروع به شلیک کرد. وقتی زاهد به مرد همسایه شلیک کرد از ترس او را سوار موتورم کردم و با هم فرار کردیم. باور کنید قصد فراری دادن متهم را نداشتم و فقط ترسیده بودم. حالا به خاطر نداشتن وثیقه در زندان مانده ام و شرایط سختی دارم.

 

پدر زاهد که با وثیقه آزاد بود نیز در جایگاه قرار گرفت و گفت: از خرید اسلحه و پنهان کردن آن در زیرزمین خانه اطلاع نداشتم و تا آن روز آنجا را نگشته بودم. باور کنید اگر میدانستم اسلحه در خانه هست حتما آن را تحویل میدادم. مقتول همسایه ما بود و تا حالا از او و خانواده اش بدی ندیده بودیم و با هم اختلافی نداشتیم. این حادثه مرا شرمنده آنها کرده است.

 

در پایان هیئت قضایی وارد شور شد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.