2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
جزییات قتل راننده تاکسی اینترنتی به دست سارق مسلح

جزییات قتل راننده تاکسی اینترنتی به دست سارق مسلح

متهم همراه دو دوست خود از شهری دیگر برای کار به تهران آمده بود اما...

دوات آنلاین-سارق مسلح که متهم است راننده تاکسی اینترنتی را برای سرقت خودرو به قتل رسانده است، بازداشت شد و به جرمش اعتراف کرد.

 

متهم ۲۵ ساله که جمشید نام دارد با کمک دو نفر از دوستانش با تهدید اسلحه اموال راننده تاکسی های اینترنتی را سرقت می کردند.

 

به گزارش جوان، سردار علیرضالطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در توضیح این پرونده گفت: ساعت هفت صبح روز یکشنبه هفتم اردیبهشت ماه رهگذرانی که در حال عبور از خیابان فدائیان اسلام بودند با شنیدن صدای شلیک گلوله از داخل یک خودروی پژو۴۰۵متوجه شدند که سرنشین خودرو، راننده را با اصابت گلوله به قتل رساند و پس از رها کردن جسد کنار خیابان پشت فرمان نشست و از محل گریخت.

 

لحظاتی بعد رهگذران حادثه را به مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ گزارش دادند و خیلی زود تیمی از ماموران کلانتری ۱۳۱ شهرری در محل حاضر شدند.

 

بعد از تایید حادثه کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه شهرری خود را به محل حادثه رساندند.

 

تحقیقات اولیه نشان داد جسد متعلق به مردی حدودا ۵۰ ساله است که با اصابت گلوله به پهلویش به قتل رسیده است.

 

شناسایی مقتول

در اولین گام شاهدان حادثه مورد تحقیق قرار گرفتند. یکی از آنها گفت: من در حال عبور بودم که متوجه شدم سرنشین خودروی پژو با راننده درگیر شده است. او با اسلحه راننده را به قتل رساند و بعد جسدش را کنار خیابان رها کرد و پشت فرمان نشست و از محل متواری شد.

 

همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی تحقیقات برای بازداشت عامل حادثه به جریان افتاد. کارآگاهان پلیس در اولین گام با بررسی دوربین های مداربسته شماره پلاک خودرو را که به نام زنی ۴۵ساله به نام مژده بود به دست آوردند.

 

یک روز بعد از حادثه زن میانسال وقتی مورد تحقیق قرار گرفت. گفت: خودرو به نام من است اما شوهرم که مردی 52 ساله به نام رحمان است با آن مسافرکشی می کند. او صبح دیروز مثل همیشه راهی خیابان شد و دیگر از او خبری نداریم.

 

زن میانسال بعد از دیدن تصویر جسد راننده تایید کرد که از شوهرش است.

 

بازداشت عامل جنایت

بعد از شناسایی جسد کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که قتل در جریان سرقت رقم خورده است بنابراین شماره پلاک خودرو در اختیار تیم‌های گشت پلیس قرار گرفت.

 

۴۸ ساعت بعد از حادثه و در حالی که بررسیهای گام به گام در جریان بود خودروی سرقتی هنگام تردد در خیابان ولیعصر شناسایی شد و راننده و سرنشین آن به نام های جمشید ۲ساله و جعفر ۲۴ساله که هر دو اهل شهری در غرب کشور بودند بازداشت شدند و در بازرسی از آنها یک قبضه اسلحه گرم به همراه مقداری قشنگ جنگی و مقداری اموال سرقتی کشف شد.

 

جمشید در اولین بازجویی ها به قتل راننده مسافربر اعتراف کرد.

 

او گفت: از مدتی قبل من و جعفر و دوست دیگر مان که خسرو نام دارد برای کار از شهری در غرب کشور راهی تهران شدیم بعد از مدتی دیدیم که کار مناسبی نمی توانیم پیدا کنیم از طرفی دوست داشتیم که یک شبه پولدار شویم. شنیدیم که سرقت درآمد خوبی دارد برای همین راهی شهرمان شدیم و اسلحه‌ای خریدیم و به تهران برگشتیم بعد شروع به سرقت در پوشش مسافر کردیم.

 

روز حادثه

جمشید در توضیح قتل گفت: صبح روز حادثه من از فرحزاد یک تاکسی اینترنتی به مقصد خیابان فدائیان اسلام گرفتم وقتی به محلی خلوت در خیابان فدائیان اسلام رسیدیم تصمیم گرفتم تا نقشه سرقت را اجرا گئچ، بنابراین اسلحه کشیدم و از راننده که مردی میانسال بود خواستم که پول هایش را به من بدهد. راننده اما به درخواست توجه نکرد و مقاومت کرد که من هم گلوله ای به او شلیک کردم که کشته شد. بعد از قتل جسد را از ماشین بیرون انداخته و خودروی او را سرقت کردم.

 

بعد از اعتراف جمشید به قتل و سرقت های مسلحانه با همدستی جعفر و خسرو، ماموران پلیس با اطلاعاتی که وی در اختیارشان گذاشت مخفیگاه خسرو را هم شناسایی و او را بازداشت کردند.

 

کارآگاهان پلیس همچنین در بررسی اوراق کشق شده از داخل خودروی مقتول سند یک خودروی پرشیا را کشف کردند. راننده خودرو وقتی به اداره پلیس دعوت شد گفت که خودروی او توسط سارقان مسلح سرقت شده است.

 

او گفت: من در تاکسی اینترنتی کار می کند. یک روز دو مرد جوان را که درخواست داده بودند سوار کردم که آنها با تهدید اسلحه خودروی من و امواج را سرقت کردند.

 

این مرد بعد از مواجهه با سارقان بازداشت شده جمشید و جعفر را به عنوان سارق شناسایی کرد.

 

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر اعضای این باند مسلح در اداره دهم پلیس آگاهی تهران جریان دارد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.