2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
زولبیا و بامیه و خرما را چه طور ضدعفونی کنیم؟

زولبیا و بامیه و خرما را چه طور ضدعفونی کنیم؟

آیا خرما و زولبیا بامیه را باید ضدعفونی کنیم؟ این کار چگونه باید انجام شود؟

دوات آنلاین-مصرف خرما و زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان افزایش پیدا می‌کند. از سویی با توجه به شیوع کرونا این دغدغه وجود دارد که چگونه این اقلام خوراکی را ضدعفونی کنیم و سالم نگه داریم؟

 

برنا نوشت: خرما، زولبیا و بامیه همواره پای ثابت سفره افطار هستند و حالا باید بدانیم چگونه آن‌ها را ضد عفونی کنیم تا از ویروس‌ها به ویژه ویروس کرونا پاک شوند.

چگونه خرما را ضدعفونی کنیم

روش ضدعفونی کردن خرما

خرما را فقط در بسته‌بندی‌های بهداشتی خریداری کنید و از خرید خرمای فله‌ای، بدون بسته‌بندی، فشرده و له شده خودداری کنید. اگر خرمای تازه له شده در دمای محیط نگهداری شود، چسبناک و نرم شده و مستعد انتقال عوامل آلوده کننده است. به سالم بودن بسته‌بندی، دارا بودن مجوز سازمان غذا و دارو و تاریخ مصرف آن توجه کنید.

 

کیسه و جعبه مقوایی که برای بسته بندی محصول در نظر گرفته شده ممکن است آلوده به ویروس کرونا باشد بنابراین بسته بندی‌های خرما را پس از بازگشت به منزل، مانند سایر بسته‌های خریداری شده، قبل از استفاده بشویید و ضد عفونی کنید.

 

قبل از مصرف، ابتدا خرما را بطور مجزا با آب سالم و پاکیزه بشوئید چراکه خرما از جمله خوراکی‌هایی است که باید پیش از مصرف شسته شود تا از آلودگی‌های احتمالی در زمان برداشت و بسته‌بندی و عرضه پاک شود. اگر از تمیز بودن خرما مطمئن نیستید بهتر است قبل از مصرف، خرما‌ها را روی حرارت ملایم در قابلمه به گونه‌ای حرارت دهید که حرارت به همه نقاط خرما برسد.

 

بیشتر بخوانید: چگونه زولبیا و بامیه درست کنیم

 

خرمای تازه باید در دمای یخچال و به دور از گرمای محیط نگهداری شود، اما نگهداری خرمای خشک بیرون از یخچال و درون ظروف در بسته اشکالی ندارد.

 

از مصرف زیاد خرما هم مثل سایر مواد قندی و شیرین خودداری کرده و به میزان متعادل و در حد دو، سه عدد در زمان افطار یا سحر میل کنید.

چگونه زولبیا و بامیه را ضدعفونی کنیم

شیوه ضدعفوتی کردن زولبیا و بامیه

به‌طور کلی توصیه می‌شود از مصرف زیاد زولبیا و بامیه که حاوی مقادیر زیادی قند، چربی، اسید‌های چرب اشباع و ترانس است و موجب چاقی، دیابت و اختلالات چربی خون می‌شود خودداری کنید.

 

زولبیا و بامیه را از مراکز فروش و قنادی‌های معتبر و دارای پروانه بهداشتی خریداری کرده و دقت کنید فروشنده در هنگام بسته‌بندی، از انبرک با دستکش یکبار مصرف استفاده کند. بهتر است زولبیا و بامیه را قبل از مصرف، داخل ماکروفر یا روی حرارت اجاق گاز با هر وسیله گرماساز دیگر حرارت داده و سپس میل کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.