2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
گلاب جامون چیست و چگونه درست کنیم

گلاب جامون چیست و چگونه درست کنیم

گلاب جامون یک دسر مقوی و بسیار لذیذ است که در هند استفاده می‌شود. طرز تهیه گلاب جامون را در این مطلب بخوانید

دوات آنلاین-گلاب جامون نوعی دسر هندی است که به دلیل کره و شیر که در آن استفاده می‌شود بسیار مقوی و لذیذ است. به همین دلیل است که معمولا در ماه رمضان که بدن به شیرینی نیاز دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

گلاب جامون را در خانه هم می توانید تهیه کنید ، فقط کافی است کمی حوصله داشته باشید.

طرز تهیه گلاب جامون

مواد لازم برای  تهیه گلاب جامون

ماست‏ یک قاشق غذا خوری

بیکینگ پودر یک قاشق چای خوری

نمک (اختیاری) نصف قاشق چای خوری

کره دو قاشق غذاخوری

آرد ۱/۴ فنجان

شیر خشک ۱ فنجان

خلال پسته و بادام  به میزان دلخواه

روغن به مقدار لازم

مواد لازم برای شربت گلاب جامون

هل ۴ عدد

شکر ۱.۵ فنجان

آب ۲ فنجان

گلاب ۱ قاشق چای خوری

 

طرز تهیه گلاب جامون

برای تهیه گلاب جامون ابتدا باید شربت آن را تهیه کنید. ابتدا شکر و آب را با هم مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید وقتی کم کم شروع به جوشیدن کرد هل را به آن اضافه کنید. اجازه دهید روی حرارت خیلی کم بجوشد و کم‌کم قوام بیاید. بعد که خوب جا افتاد گلاب را به آن اضافه کنید.

گلاب جامون

تا زمانی که شربت به دمای ملایم برسد می‌توانید گلاب جامون را آماده کنید. در یک کاسه شیر خشک، ماست، کره، آرد و بیکینگ پودر را مخلوط کنید و هم بزنید تا خمیر یک دست شود.

 

در یک تابه بزرگ و گود مقدار زیادی روغن بریزید. توجه داشته باشید که این شیرینی با روش سرخ کردن عمیق درست می‌شود؛ پس باید مقدار روغن زیاد و حرارت روغن بالا باشد. برای این کار حتما از روغن سرخ‌کردنی استفاده کنید تا گلاب جامون بوی روغن سوخته نگیرد.

 

بیشتر بخوانید: چگونه شله زرد درست کنیم

 

از خمیر توپ‌های کوچک به اندازه فندق درشت یا گردوی کوچک  درست کنید و در روغن داغ بیاندازید تا سرخ شود. اگر در تابه آنقدر جا نیست که همه توپ‌ها جای کافی برای شناور شدن داشته باشند، آنها را در دو یا چند نوبت سرخ کنید. حجم توپ‌ها پس از سرخ شدن حدودا دو برابر می‌شود.

 

پس از اینکه توپ‌های گلاب جامون کاملا سرخ و طلایی شدند (حدودا ۵ دقیقه) آنها را از روغن بیرون بیاورید و داغ داغ در شربت بیاندازید و بگذارید نیم ساعتی در شربت بمانند. سپس آنها را بیرون بیاورید و روی یک توری بچینید تا شربت اضافی آنها گرفته شود. خلال بادام و پسته را روی گلاب جامون بریزید.

 

این دسر را می‌توانید هم سرد وهم گرم سرو کنید. البته در خوردن ان زیاده روی نکنید چون ممکن است شما را بسیار تشنه کند. اما برای مراسم‌های افطار و مراسم‌های دورهمی بسیار مناسب و متفاوت است .

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.