2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
سکنجبین چه طور درست می‎‌شود

سکنجبین چه طور درست می‎‌شود

سکنجبین شربتی سنتی است که برای گرما زدگی بسیار توصیه می‌شود. می‌توانید سکنجبین را در خانه نیز تهیه کنید طرز تهیه سکنجبین در خانه را در این مطلب بخوانید

دوات آنلاینسکنجبین شربتی سنتی و بسیار لذیذ است که  به راحتی در خانه می‌توانید آن را تهیه کنید. سکنجبین شربتی است که در تابستان می‌توان آن را با خیار و کاهو استفاده کرد.

 

مواد لازم برای سکنجبین

برای تهیه سکنجبین یا سرکه انگبین نیاز به مواد زیر دارید:

نعناع              2 کیلو

سرکه سفید          نصف الی 1 پیمانه

شکر               3 کیلو

 آب               10 ای 12 لیوان

گلاب             براساس سلیقه چشایی

طرز تهیه سکنجبین در خانه

طرز تهیه سکنجبین

برای تهیه سکنجبین ابتدا آب و شکر را روی حرارت کم قرار دهید تا بجوشد و شکر به طور کامل در آب حل شود. باید اینکار را با حوصله انجام دهید تا شهد شما کاملا قوام داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی موز ، میان وعده ای خاص

 

وقتی شهد درست شد نعناع را با نخ ببندید و داخل قابمله شهد قرار دهید، اجازه دهید نعناع به مدت یک ساعت روی حرارت کم داخل شهد بجوشد. شهد شما باید کاملا بوی نعناع بگیرد و عصاره نعناع داخل آن برود.

 

بیشتر بخوانید: پیشنهاد 33 دم‌نوش گیاهی و خاصیت‌های آنها برای طرفداران نوشیدنی گرم

 

حالا نوبت اضافه کردن گلاب و سرکه است. ابتدا گلاب و سپس سرکه را به شهد اضافه کنید و اجازه دهید خوب قل بزند. وقتی گلاب و سرکه را اضافه کردید چهار یا پنج قل کافی است همین که حدود 5 دقیقه گلاب و سرکه با شهد بجوشد کافی است و می‌توانید سرکنجبین خود را آماده شده محسوب کنید.

طرز تهیه سکنجبین خانگی

سکنجبین یک نوشیدنی بسیار خوب و مفید برای فصل تابستان است می‌توانید شربت سکنجبین و خیار تهیه کنید و کمی خیار رنده شده داخل شربت بریزید تا گرمای بدن شما را بگیرد. این شربت برای گرمازدگی بسیار مفید است.

 

سکنجبین را با کاهو و دلمه برگ نیز استفاده می‌کنند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.