2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
سعید آقاخانی؛ از همکاری با مهران مدیری تا نورالدین خانزاده در سریال نون-خ

سعید آقاخانی؛ از همکاری با مهران مدیری تا نورالدین خانزاده در سریال نون-خ

سعید آقاخانی کارش را از کجا شروع کرد و چگونه توانست تا ساخت سریال نون-خ پیشرفت کند؟

دوات آنلاین-بازی در نقش نورالدین خانزاده در سریال نون-خ باعث شد سعید آقاخانی بیش از پیش محبوب شود و مورد توجه قرار بگیرد. او قبل از این‌که چنین نقش ماندگاری را با زیبایی هر چه تمام‌تر بازی کند، کوله‌باری از تجربه را همراه داشت و از سال 1372 تاکنون در سریال‌ها و فیلم‌های زیادی بازی کرده و یا پشت دوربین بوده است.

 

همکاری سعید آقاخانی با مهران مدیری

سعید آقاخانی که در دانشگاه تهران در رشته تئاتر تحصیل کرده کار خود را به صورت حرفه‌ای از سال 1372 با مجموعه پرواز 57 شروع کرد. این مجموعه به کارگردانی مهران مدیری ساخته و از شبکه اول پخش شد. ارژنگ امیرفضلی و مرحوم داود اسدی از نویسندگان پرواز 57 بودند.

 

همین تیم یک سال بعد ساعت خوش را ساخت که آن زمان جزو موفق‌ترین برنامه‌های تلویزیون بود. آقاخانی در نوروز سال 74 نیز در برنامه سال خوش که درواقع ویژه برنامه نوروزی ساعت خوش بود با مهران مدیری همکاری کرد.

 

بازی در این مجموعه‌های طنز باعث شد سعید آقاخانی شناخته و راه برای ادامه مسیر او هموارتر شود. آقاخانی بعد از آن دیگر با مهران مدیری همکار نشد و به نوعی راه‌شان از هم جدا شد.

عکسی از جوانی سعید آقاخانی

همکاری سعید آقاخانی با اصغر فرهادی

سعید آقاخانی در سالیان گذشته با کارگردانان مطرح زیادی کار کرده است. او بعد از مجموعه سال خوش جلوی دوربین کیانوش عیاری رفت و در سریال خانه به خانه بازی کرد. بعد از آن آقاخانی همکاری زیادی با اصغر فرهادی داشت.

 

مجتموع مسکونی فرج و فرخ و چشم به راه دو سریال اصغر فرهادی است که در سال 77 ساخته شد و آقاخانی در آن بازی کرد. داستان یک شهر یک و دو همکاری‌های بعدی این دو نفر بود.

 

سریال پشت کنکوری‌ها به نویسندگی اصغر فرهادی و کارگردانی همسر او یعنی پریسا بخت‌آور مجموعه دیگری بود که آقاخانی در آن به ایفای نقش پرداخت.

 

تجربه‌های مشترک سعید آقاخانی و رضا عطاران

سعید آقاخانی و رضا عطاران که قبلا در مجموعه ساعت خوش در کنار هم بازی کرده بودند از سال 1383 نوع تازه‌ای از همکاری را تجربه کردند. سعید آقاخانی طراح فیلنامه سریال خانه به دوش بود که رضا عطاران آن را ساخت.

 

یک سال بعد آقاخانی فیلنامه متهم گریخت را نوشت که باز هم رضا عطاران آن را کارگردانی و آقاخانی در آن بازی کرد.

 

سعید آقاخانی نشان داد علاوه بر این‌که بازیگر خوبی است در نویسندگی هم توانا است. او فیلنامه‌ سریال‌هایی مانند روزگار خوش حبیب آقا و چاردیواری را نیز نوشت.

 

بازیگری در ژانرهای غیرکمدی

اگرچه بیشتر تجربه آقاخانی در زمینه کمدی است اما او در فیلم‌های جدی نیز بازی کرده و نشان داده در این زمینه نیز تبحر دارد. بازی خوب او در فیلم‌های خداحافظی طولانی، اروند، آباجان، قسم و خون شد را نباید نادیده گرفت.

سعید آقاخانی در سریال نون-خ

آقاخانی در سریال نون-خ

آقاخانی اهل بیجار است و با فرهنگ مردم کرد آشنایی کامل دارد به همین دلیل برای کارگردانی و بازیگری در نقش نورالدین خانزاده در سریال نون-خ آگاهی لازم را داشت.

 

او فصل اول این سریال را در حالی جلوی دوربین برد که قرار نبود نون-خ فصل‌های بعدی هم داشته باشد اما موفقیت این سریال باعث شد سریال نون-خ به فصل دوم برسد و بسیاری این سریال را رقیب جدی پایتخت بدانند و حتی بحث بر سر فصل‌های بعدی آن باشد.

 

آقاخانی غیر از کارگردانی خوب این سریال در نقش خودش یعنی نوری بسیار زیبا و دلنشین بازی کرده است. او با حرکات و گفتار صحیح و خلق لحظات شاد توانسته در جلب مخاطب بسیار موفق عمل کند.

 

سعید آقاخانی در حالی نقش پدری دلسوز را در این سریال بازی کرده که خودش دو دختر به نام‌های خورشید و دریا دارد. آقاخانی و همسرش گلرخ حقیقی بیشتر از 20 سال پیش با هم ازدواج کردند و زندگی خانوادگی خوش و خرمی دارند.

 

آقاخانی در زندگی شخصی‌اش نیز مانند نوری در سریال نون-خ شوخ طبع است البته خودش می‌گوید موقع کار بداخلاق می‌شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.