2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
راز این قتل بعد از 16 سال هنوز فاش نشده است

راز این قتل بعد از 16 سال هنوز فاش نشده است

تحقیق از چند مظنون در این پرونده بی‌نتیجه ماند و در نهایت همه آنها آزاد شدند.

دوات آنلاین-ناکام ماندن تحقیقات پلیس تهران برای شناسایی عامل یا عاملان قتل مردی جوان سبب شد تا دیه وی از بیت المال به خانواده اش پرداخت شود.

 

به گزارش جوان، این پرونده سال ۸۳ با اعلام ناپدید شدن مرد جوانی به نام احسان از سوی همسرش تشکیل شد. همسر احسان به مأموران گفت: شوهرم روز گذشته برای انجام کاری از خانه خارج شد، اما هر چه منتظرش شدیم بازنگشت، همه جا سراغش را گرفتیم، اما خبری از او نیست.

 

با اعلام این خبر تلاش برای یافتن احسان ۳۱ساله در دستور کار پلیس قرار گرفت تا اینکه مأموران کلانتری ۱۵۴ چیتگر هنگام گشت زنی جسد خونین مرد جوانی را در حاشیه جاده مخصوص کرج کشف کردند که با انتقال به پزشکی قانونی مشخص شد جسد متعلق به همان احسان است که خانواده اش گم شدن او را گزارش داده بودند.

 

با تشکیل پرونده با موضوع قتل عمد تحقیقات برای شناسایی عامل یا عاملان حادثه آغاز شد و خانواده احسان مورد تحقیق قرار گرفتند. برادر مقتول به مأموران گفت: همسر برادرم بعد از ازدواج اصرار داشت سر کار برود اما احسان راضی نبود. همین شروع اختلاف آنها شد و در این مدت خودم شاهد درگیری آنها بودم. به آن زن مشکوک هستم و احتمال می‌دهم او از ماجرای قتل خبر داشته باشد.

 

مادر مقتول نیز در ادامه توضیحات پسرش به مأموران گفت: عروسم چند پسر دایی دارد که همگی افراد شرور و سابقه داری هستند. آنها در این مدت برای هواخواهی از دختر عمه شان چند بار با احسان درگیر شده بودند. شاید آنها نیز از ماجرای قتل خبر داشته باشند.

 

با ثبت این توضیحات، همسر مقتول به عنوان اولین مظنون مورد تحقیق قرار گرفت. او در توضیح به مأموران گفت: من و احسان زندگی خوبی داشتیم اما شوهرم در آمد زیادی نداشت به همین دلیل مجبور بودم سر کار بروم. احسان راضی نبود همین موضوع باعث شد چند بار با هم درگیر شویم اما اختلاف ما دلیلی نبود که راضی به مرگ او باشم.

 

بعد از اظهارات زن جوان، پسر دایی های وی نیز تحت بازجویی قرار گرفتند اما همه آنها مدعی شدند در قتل نقشی نداشته اند و نمی دانند چه کسی مقتول را کشته است.

 

بعد از انجام تحقیقات از چند مظنون پرونده از آنجائیکه مدرکی علیه آنها به دست نیامد همگی تبرئه و آزاد شدند. با گذشت ۱۶ سال از حادثه و ناکامی پلیس برای به دست نیامدن عامل یا عاملان حادثه خانواده مقتول با نوشتن نامه ای درخواست دیه از بیت المال را مطرح کردند.

 

با این درخواست پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. تا اینکه پرونده روز گذشته روی میز هیئت قضایی شعبه دهم قرار گرفت. ابتدای جلسه مادر مقتول گفت: ۱۶ سال از قتل پسرم گذشته است، اما قائل با قاتلان وی شناسایی نشدند تا بتوانم انتقام پسرم را از آنها بگیرم به همین دلیل از دادگاه تقاضای دیه از بیت المال دارم تا خون پسرم پایمال نشود.

 

در پایان هیئت قضایی با این درخواست موافقت کرد و دستور برای پرداخت دیه مرد جوان از بیت المال را صادر کردند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.