2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
بیوگرافی کامل سیروس میمنت رنجبر،  بازیگر نقش کیوان در سریال نون-خ

بیوگرافی کامل سیروس میمنت رنجبر، بازیگر نقش کیوان در سریال نون-خ

سیروس میمنت رنجبر را تاکنون در فیلم‌ها و سریال‌های زیادی دیده‌ایم. بازی او در نقش کیوان در سریال نون-خ بسیار تماشایی است. بیوگرافی این هنرمند را بخوانید.

دوات آنلاین-سیروس میمنت رنجبر بازیگر باسابقه و توانایی که در سریال نون-خ نیز مثل کارهای دیگرش بازی خیلی را به نمایش گذاشته است. او در این سریال نقش کیوان، پدر مهیار، را بازی می‌کند. با بیوگرافی این بازیگر آشنا شوید:

سیروس میمنت کاندیدای ریاست جمهوری نیز شده است

زندگی شخصی و خانوادگی سیروس میمنت

سیروس میمنت رنجبر متولد 4 خرداد 1338 در کرمانشاه است. 

 

او در کودکی، سختیهای بسیاری کشیده است. او به علت ناتوان بودن پدرش ناچار شد از سن ۸ سالگی کارگری کند. بطور اتفاقی یک روز یک فیلم سینمایی دید که نظرش را جلب نمود از همان زمان آرزوی بازیگر شدن در ذهنش جای گرفت و هر از گاهی فیلم های سینمایی می دید.

 

وی در سن ۱۹ سالگی  ازدواج کرد و دارای ۴ فرزند پسر است. این هنرمند در سال 96 کاندیدای ریاست جمهوری نیز شده بود.

سیروس میمنت رنجبر بازیگر

ورود به سینما

سیروس میمنت در ۱۴ سالگی با علاقه ای که داشت توانست نخستین فیلم کوتاه خود را بسازد. این فیلم کوتاه خرافات نام داشت. در آن زمان آن قدر مشغول دیدن فیلم های گوناگون با سبک های مختلف شد که توانست تمام فنون بازیگری را بیاموزد به همین علت بدون شرکت در دوره های آموزشی فیلم کوتاه خود را ساخت و حتی در جشنواره شهر خودش مقام دوم را از آن خود کرد.

 

سیروس میمنت در سال ۱۳۷۶ با نقش آفرینی در مجموعه همه فرزندان من مقابل دوربین تلویزیون قرار گرفت و این نخستین تجربه جدی او محسوب می شود

 

او درباره نقش‌های مورد علاقه‌اش می‌گوید: مطمئن باشید همه بازیگران دوست دارند نقش‌های نو و خاص بازی کنند. نقشی که رنگ، بو و هویت و کنش در درام استان داشته باشد. من هم دوست دارم چنین نقش‌هایی را بازی کنم. نقش باید چیزهایی داشته باشد که من بازیگر را درگیر خودش کند.

 

یکی از ویژگی‌های سیروس میمنت این است که در کارهای مختلف به درستی از لهجه استفاده می‌کند. او در این باره می‌گوید:  استفاده از لهجه تا جایی که به کیفیت و بهتر شدن نقش کمک کند را دوست دارم. در چند کارم از لهجه کرمانشاهی استفاده کرده‌ام، اما به استفاده زیاد از لهجه اعتقادی ندارم.

سیروس میمنت رنجبر بازیگر

کار با اصغر فرهادی

میمنت با بیان اینکه دوست دارم یک کار با اصغر فرهادی امروز داشته باشم،‌ افزود: به عنوان بازیگر آرزوهای فراوانی دارم و با شخصیت‌های برجسته‌ای هم کار کرده‌اند. با سعید آقاخانی خیلی راحتم و او از ایده‌های بازیگران استقبال می‌کند. برای رضا عطاران هم بازی کرده‌ام و هم «خانه به دوش» او را نوشته‌ام. 5 کار با اصغر فرهادی دارم زمانی که اصغر فرهادی امروز نبود. دوست دارم یک کار با اصغر فرهادی امروز داشته باشم.

 

او توضیح داد: در سریال‌های سر به راه، داستان یک شهر، یادداشت‌های کودکی و من یک مستاجرم که فرهادی نویسنده یا کارگردان بود با او همکاری داشتم.

 

میمنت همچنین گفت: با اغلب بزرگان با سابقه بازیگری همکاری داشته‌ام. بازی در کنار سعید آقاخانی و رضا عطاران واقعا لذتبخش و مفرح است. با سعید آقاخانی علاوه بر تجربه بازیگری، تجربه نوشتن متن فیلمنامه هم دارم و همدیگر را خیلی خوب می‌شناسیم و با او همبازی بودن فوق‌العاده راحت و خوب است.

سیروس میمنت در نقش کیوان در سریال نون-خ

بازی در نقش کیوان در سریال نون-خ

سیروس میمنت درباره بازی در نقش کیوان در سریال نون-خ گفت:آقاخانی زمانی که با من تماس گرفت و پیشنهاد همکاری داد از من خواست سبیل بگذارم و گفت «هرچقدر به نقش و رفتارهای او نگاه می‌کنم یاد تو می‌افتم.» در ابتدا که این نقش را پذیرفتم بسیار خوشحال بودم؛ سال‌های اولی که وارد سینما شده بودیم یعنی حدود 20 سال پیش، سریال «خانه به دوش» را با همکاری هم نوشتیم و زمانی که به سمت کارگردانی رفت باز هم ارتباطمان قطع نشد.

 

وی ادامه داد: آقاخانی مرد مهربان و خوش‌قلبی است اما زمانی که حرف کار می‌شود رفتارهایی از خود نشان‌ می‌دهد که اگر کسی او را نشناسد یا از سابقه دوستی ما خبر نداشته باشد فکر می‌کند ما همدیگر را نمی‌شناسیم. در کل کار برای او مهم تر از رفاقت است و سرکار بسیار جدی است.

 

فیلم‌های سینمایی سیروس میمنت رنجبر

کویر آرام ( صالح داستانپور ۱۳۹۷)

معجزه خنده( ۱۳۷۵)

حرفه ای( ۱۳۷۵)

مرد عوضی( ۱۳۷۶)

جعبه موسیقی( ۱۳۸۶)

فوتبالی ها( ۱۳۸۹)

ایران برگر( ۱۳۹۳)

فیلسوف های احمق( ۱۳۹۴)

بن بست وثوق( ۱۳۹۵)

سیروس رنجبر میمنت در نقش کیوان در سریال نون-خ

سریال‌های سیروس میمنت

همه فرزندان من( ۱۳۷۶)

خانه به دوش( ۱۳۸۳)

متهم گریخت( ۱۳۸۴)

دلنوازان( ۱۳۸۸)

سه دونگ، سه دونگ( ۱۳۹۰)

کسی خوابه؟( ۱۳۹۰)

خروس( ۱۳۹۲)

بیمار استاندارد( ۱۳۹۴)

نیاز( ١٣٩۴)

شیوع (۱۳۹۴)

پنچری( ۱۳۹۶)

گسل ( ۱۳۹۶)

نون.خ(۱۳۹۷)

دنگ و فنگ روزگار( ۱۳۹۷)

 

منابع: بیتوته- تسنیم- جام جم- ویکی پدیا- پانا

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.