2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
رقابت تنگاتنگ سریال نون-خ با سریال پایتخت

رقابت تنگاتنگ سریال نون-خ با سریال پایتخت

شما طرفدار سریال پایتخت هستید یا نون-خ را بیشتر می‌پسندید؟ کدام یک از این دو در رقابت تنگاتنگ پیشتر خواهد رفت؟ شباهت‌های این دو سریال چیست؟

دوات آنلاین-سریال نون-خ از جمله سریال‌های پرطرفداری است که بعضی‌ها اعتقاد دارند می‌تواند با سریال پایتخت رقابت کند و برای چندین فصل ادامه یابد.

 

شباهت‌های سریال پایتخت و نون-خ

خبر آنلاین نوشت: بعد از پنج دوره موفقیت و استفاده سریال «پایتخت» از گویش و لهجه اهالی مازندران، اینبار سعیدآقاخانی تصمیم گرفت فیلمی با گویش شهر و دیار خودش بسازد. به این تریتب کردستان، پوشش، مردمش و زبانش، موضوع اصلی سریالی به نام نون. خ شدند.

 

هر دو سریال قصه خود را در دیاری به جز تهران ساختند و اواسط سریال بنا بر چالش‌هایی که مقابلشان قرار گرفت راهی تهران شدند، هر دو آنها از دل مردم و مشکلات آنها پیدا شدند و در همان فصل اول هم بسیار مورد استقبال مخاطبان  قرار گرفتند.

 

فصل اول «نون.خ» سریالی بود که در سختی سیل و مشکلات عید ۹۸ لبخند را به خانه‌های مردم آورد و توانست برگ برنده سعید آقاخانی در تلویزیون شود.

عکسی از سریال نون-خ

سریال نون-خ چگونه ساخته شد

آذر سال ۹۷ بود که سعید آقاخانی اعلام کرد قصد دارد یک سریال با نام «نون. خ» بسازد و چندی بعد هم تصویری از او با لباس محلی کردی منتشر شد، اولین چیزی که درباره این سریال سوال برانگیز شد و نقطه شروع حاشیه بود، انتخاب نام «نون.خ» برای سریال بود.

 

و پس از کند و کاوهای فراوان، مشخص شد، «نون .خ» نام مخفف شده یک متهم به اختلاس به نام نورالدین خانزاده است که دست بر قضا مانند دیگر اختلاسگران قصد فرار ندارد و دست روزگار باعث شده یک مقدار زیادی پول به هم شهریانش بدهکار شود و اطرافیان فکر کنند او اختلاسگر و کلاهبردار است.

 

اما جذابیت ماجرا فقط به اینجا ختم نشد و «نون.خ» به دیگر مشکلات اجتماعی هم یک نیم نگاهی انداخت و حتی شوخی کوچکی با موضوع تورقوزآباد انجام داد، اما دست آوردهای «نون.خ» به همین جا ختم نشد و معرفی حداقل ۴بازیگر به تلویزیون، یک مُهر محکمی برای توجه چند برابری مخاطبان شد.

 

پر بیننده‌ترین سریال نوروز ۹۸

سعید آقاخانی که در ابتدا این سریال را ساخت، هیچ صحبتی از ادامه دار شدن آن نکرد و صرفا مانند دیگر سریال‌هایش یک سریال مناسبتی طنز برای ایام نوروز ساخت اما از آنجایی که «نون.خ» پر بیننده‌ترین سریال نوروزی ۹۸ اعلام شد و عوامل سریال هم با استقبال مردم مواجه شدند، پس از یک جلسه در صدا و سیما، آقاخانی متوجه شد که باید دوباره دست به کار شود و فصل دوم سریال را بسازد. البته بعد از آنکه این موضوع تصویب شد،مدتی زمان برد و آقاخانی اعلام کرد احتمال منتفی شدن ساخت فصل دوم بسیار زیاد است چون هنوز با او صحبتی نشده اما خلاف این موضوع پیش آمد و «نون.خ» دوباره ساخته شد.

 

توجه ویژه به خانواده در هر دو سریال

یکی از ویژگی‌هایی که در هر دو سریال وجود دارد توجه ویژه به خانواده است. هم سریال پایتخت و هم سریال نون-خ وقایع خود را داخل محیط خانوادگی رقم می‌زنند وروابط گرو و صمیمانه‌ای که وجود دارد باعث می‌شود بینندگان به تماشای آنها مشتاق شوند.

عکسی از سریال پایتخت

آیا نون-خ جای پایتخت را می‌گیرد

سریال پایتخت 6 فصل ساخته شده و سریال نون-خ نسبت به آن هنوز جوان است. اگر این فرصت در اختیار عوامل نون-خ نیز قرار داده شود این سریال رقیب سرسختی برای پایتخت خواهد شد و در واقع تنها سریالی که در حال حاضر امکا رقابت با پایتخت را دارد همین نون-خ است.

 

با توجه به این‌که هر دو سریال مناسبتی هستند نون-خ این فرصت را خواهد داشت که در مناسبت‌های مختلف جایگزین پایتخت شود و به همین میزان مخاطب را جذب کند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.