2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
برای میان وعده چی بخوریم

برای میان وعده چی بخوریم

باید برای میان وعده خودتان برنامه غذایی مناسب داشته باشید. پس از پیشنهادهای این مطلب غافل نشوید.

دوات آنلاین-بسیاری از متخصصان تغذیه و همچنین پزشکان دیگر توصیه می‌کنند بهتر است در میان وعده‌های غذایی خود نیز خوراکی مختصری بخورید اما چه خوراکی‌هایی برای میان وعده مناسب است؟ پیشنهادهای زیر می‌تواند گزینه‌های خوبی باشد.

چیبس خانگی میان وعده خوبی است

چیپس خانگی میان وعده‌ای خوشمزه

ابتدا سیب‌زمینی‌ها را پوست کنده و نازک نازک از عرض برش بزنید. آب را جوش کنید و حدود ۳ دقیقه (نه بیشتر) بگذارید در آب بجوشد. سپس آب کش کنید و در زوغن سرخ کنید. پیشنهاد می‌شود در روی ظرفی که چیپس‌ها را می‌ریزید کاغذ تمیزی بگذارید تا روغن اضافی را به خودش بگیرد و چیپس‌ها نرم نشوند. چیپس‌ها را تا خنک نشده‌اند روی هم نریزید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دویماج ؛ میان وعده سنتی تبریزی

 

برای میان وعده بیسکوییت و بادام زمینی بخورید

بادام زمینی و یک بسته بیسکوییت را خرد کرده و با نصف قالب کره داغ‌شده مخلوط کنید. درون کاسه‌های یک نفره بریزید و سپس روی آن بیسکوییت پودر شده اضافه کنید و خوب آنها را با قاشق فشار دهید. ظرف‌ها را به مدت ۲۰ دقیقه داخل یخچال بگذارید. سپس شکلات داغ شده را روی آن بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه آن را داخل یخچال بگذارید و سپس سرو کنید. می‌توانید برای تزئین از بادام زمینی‌های خرد شده استفاده کنید.

 

میان وعده‌ای هیجان‌انگیز: باقالی و گلپر

می‌توانید باقالی را بپزیم و به سلیقه خود با گلپر و سرکه یا آبلیمو سرو کنیم. اگر طبع سردی دارید و با خوردن باقالی نفخ می‌کنید یا سردرد می‌گیرید؛ بهتر است بلافاصله بعد از باقالی یک لیوان چایی با نبات بنوشید. نه عسل و نه قند فقط نبات. برخی افراد باقالی را با پوست می‌پزند. در صورت تمیز شستن، خوردن پوست آن نیز بلا مانع است.

چوب شور خانگی میان وعده ای مناسب و خوشمزه است

چوب شور خانگی گزینه خوبی است

مواد مورد نیاز برای تهیه چوب شور از جمله؛ روغن مایع یک‌چهارم پیمانه، آرد به مقدار لازم، شیر یک‌دوم پیمانه، کمی نمک، سفیده تخم مرغ یک عدد، بکینگ پودر یک قاشق مربا خوری و به مقدار کافی کنجد، هستند. ابتدا شیر را با نمک مخلوط می‌کنیم و هم می‌زنیم، بکینگ پودر را اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم، روغن را اضافه می‌کنیم، درآخر آرد را به آرامی اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم، تا حدی آرد اضافه می‌کنیم که مواد به دست نچسبد سپس ازز خمیر به اندازه گردو جدا می‌کنیم روی یه سطح صاف می‌غلطانیم و به شکل میله باریک در می‌آوریم، این میله رو در سفیده تخم مرغ فرو ببرید و بعد در ظرف کنجد آن را بغلطانید. میله ها را روی کاغذ روغن توی سینی فر می‌چسبانید و توی فر ۱۶۰ درجه از پیش گرم شده قرار می‌دهیم تا زمانی که نان‌ها خشک و ترد شوند.

اسموتی توت فرنگی را فراموش نکنید

اسموتی‌ میوه‌ها؛ میان وعده‌ای سالم

می‌توانید با میوه‌هایی که در یخچال دارید برای خودتان انواع اسموتی‌ میوه‌ها را درست کنید. فقط کافی است آنها را بدون آب در مخلوط کن بریزید. معمولا اسموتی به مخلوطی از میوه‌هایی که خیلی خرد شده‌اند گفته می‌شود. اگر می‌خواهید میوه‌ها را مخلوط کنید، ریسک نکنید بهتر است اول کمی از آن مخلوط را درست کنید و اگر مناسب با ذائقه‌تان بود مقدار بیشتری از آن را درست کنید. پیشنهاد به شما، اسمتوتی توت‌فرنگی است؛ زیرا قند کافی برای سوخت و ساز مغز را دارد.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی موز ، میان وعده ای خاص

حمص یک میان وعده خوشمزه لبنانی است

حمص؛ میان وعده‌ای جذاب

حمص یا هوموس لبنانی میان‌وعده‌ای جذاب و خوشمزه است که از آن سیر نمی‌شوید.

پاپ کورن می تواند میان وعده خوبی باشد

انواع پاپ‌کرن‌ را فراموش نکنید

اگر جزو کسانی هستید که پاپ‌کرن داغ دوست دارید بهتر است در خانه دست به کار شوید. پاپ‌کرن پیشنهاد ویژه‌ای به هنگام خانه ماندن و قرنطینه است. می‌توانید پاپ‌کرن را با کرم کارامل سرو کنید. طعم جذاب و جدیدی که حتما طرفدارش می‌شوید. علاوه بر آن می‌توانید هر یک از طعم‌های پاپ کرن‌ را که دوست دارید به کمک پودر پنیر، کره و فلفل درست کنید.

سالاد کلم را به عنوان میان وعده در نظر داشته باشید

سالاد کلم میل کنید

آیا از مزه‌ غداها خسته شده‌اید؟ سالاد کلم دقیقا همانی است که به آن نیاز دارید البته با یک فوت کوزه‌گری که «ایرنا زندگی» به شما می‌گوید. کلم پیچ را ریز خرد کنید. هویچ‌ها را نیز رنده کنید. خیارشور بزرگ به تعداد ۲ یا ۳ عدد، نگینی خرد کنید. حالا آنها را مخلوط کرده و ۲ ملاقه ماست، ۲ قاشق غذا خوری آب‌لیمو و ۱ قاشق غذاخوری سس مایونز اضافه کنید. فوت کوزه‌گری اینجاست که باید آن را حداقل ۳ ساعت در یخچال بگذارید تا جا بیفتد.

 

بیشتر بخوانید: سالاد عدس، مناسب برای رژیمی‌ها

 

نان تست با گردو و موز میل کنید

اگر هم گرسنه هستید و هم وقت ندارید، این مورد را امتحان کنید که هم خوشمزه است و هم مقوی. بر روی نان تست کرم کنجد اضافه‌ و آن را پخش کنید، سپس موز را تکه تکه کرده و آن را روی نان تست بگذارید. پودر گردو را نیز به آن اضافه کنید.

 

ظرف مخلوط درست کنید

اگر کنجد، تخمه یا بادام خام در خانه دارید می‌توانید آنها را با کمی آب نمک و زعفران تفت دهید و مخلوط کنید. به هنگام کار کردن این تنوع مزه‌ها برای ما خوشایند هستند. می‌توانید اسمارتیز را به علت قندی که دارد نیز به آنها اضافه کنید. همین کار را می‌توانید با مغزهای دیگر نیز انجام دهید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.