2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
آموزش شیرینی پزی آسان در خانه؛ شیرینی گردویی، کره‌ای و زنجبیلی

آموزش شیرینی پزی آسان در خانه؛ شیرینی گردویی، کره‌ای و زنجبیلی

با دستور پخت که در این مطلب آمده است به سادگی می‌توانید شیرینی گردویی، کره‌ای و زنجبیلی را در خانه درست کنید.

دوات آنلاین-شیرینی پزی در خانه چندان کار پیچیده‌ای نیست و فقط به کمی صبر و حوصله نیاز دارد و البته ذوق و علاقه به این کار. طرز تهیه سه نوع شیرینی گردویی، کره‌ای و زنجبیلی را در زیر به نقل از ایرنا بخوانید:

 

طرز تهیه شیرینی گردویی در خانه

حوصله‌تان سر رفته، دل‌تان شیرینی می‌خواهد و نمی‌توانید به قنادی بروید؟ همین الان دست به کار شوید و در کم‌تر از نیم‌ساعت دیگر یک شیرینی جذاب خانگی را درست کنید.

شیرینی گردویی را در خانه درست کنید

مواد لازم برای شیرینی گردویی

گردو: ۱۰۰ گرم

زرده تخم مرغ: ۳ عدد

 پودر قند: ۳ قاشق غذاخوری

بیکینگ پودر: نصف قاشق چایخوری

آرد: یک قاشق چایخوری

وانیل: نصف قاشق چایخوری

 

دستور پخت شیرینی گردویی

۱. زرده و وانیل را آنقدر بزنید تا کرم رنگ شود. سپس گردو را اضافه کرده و کمی هم بزنید. بعد از اینکه مخلوط را هم زدید، پودر قند، آرد و بیکینگ پودر را اضافه کرده و یک دور دیگر هم بزنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کامل شرینی ناپلئونی، کشمشی و نخودچی

 

۲. کف ظرف را کاغذ روغنی پهن کرده و با فاصله مخلوط درست شده را با قاشق بریزید. مدت زمان پخت ده تا پانزده دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد است. به دفعات چک کنید تا شیرینی نسوزد.

 

طرز تهیه شیرینی کره‌ای خانگی

کره به دلیل عطر و طعمی که دارد،‌ مزه خوبی به غذاها و شیرینی‌ها می‌دهد و بسیاری عاشق ترکیب آن در خوراکی‌ها هستند. شما هم از طعم کره لذت می‌برید؟ شاید اگر بدانید که نحوه پخت این شیرینی خوشمزه و پرطرفدار چقدر ساده است، شما هم بخواهید همراه ما باشید تا با طرز پخت شیرینی کره‌ای آشنا شوید.

شیرینی کره ای را در خانه درست کنید

مواد لازم برای شیرینی کره‌ای

آرد: ۲ پیمانه

کره: ۲۲۰ گرم

تخم مرغ: ۱ عدد

شکر: ۱ پیمانه

نمک: نصف قاشق چایخوری

وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری

 

دستور پخت شیرینی کره‌ای

۱. همه مواد را از یخچال بیرون بیاورید و اجازه دهید به دمای محیط برسند. کره نرم شده در دمای آشپزخانه را همراه شکر داخل یک کاسه بریزید و حدود ۵ دقیقه هم بزنید. حالا تخم مرغ و وانیل را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. آرد و نمک الک شده را کم‌کم به مواد بیافزایید و با قاشق مخلوط کنید تا خمیر نرمی بدست بیاید.

 

۲. خمیر را به مدت یک ساعت داخل فریزر قرار دهید تا کمی سفت و برای قالب زدن آماده شود. (اگر خمیر در فریزر قرار نگیرد به خاطر وجود کره، شیرینی‌ها هنگام پخت وا می‌روند.) خمیر را از فریزر بیرون آورده و روی سطحی با ضخامت یک سانتی‌متر صاف کنید و قالب بزنید. می‌توانید از قالب‌هایی با شکل‌های مختلف استفاده کنید.

 

ببینید: طرز تهیه شکلات مغزدار در خانه بدون نیاز به فر

 

۳. فر را روشن کنید و بر روی دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا گرم شود. داخل سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید یا با روغن سینی را چرب کنید. خمیرهای قالب زده شده را روی سینی با کمی فاصله از یکدیگر بچینید. می‌توانید خمیر را داخل قیف ریخته و به شکل شکوفه روی سینی طرح بزنید.

 

۴. حالا سینی را داخل فر از پیش گرم شده به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بگذارید تا روی شیرینی‌ها طلایی شوند. پس از آن سینی را از فر خارج کنید و اجازه دهید شیرینی‌ها کاملا سرد شود در غیر این صورت احتمال خرد شدن شیرینی‌ها زیاد است.

 

۵. می‌توانید از زعفران، دارچین یا پودرکاکائو برای رنگ و طعم دادن به شیرینی استفاده کنید. شیرینی کره‌ای را می‌توانید در ظرف در بسته به مدت ۱۰ روز در دمای خانه نگهداری کنید.

 

طرز تهیه شیرینی زنجبیلی در خانه

درست کردن شیرینی زنجبیلی در خانه کار سختی نیست. همین حالا می‌توانید دست به کار شوید.

چگونه در خانه شیرینی زنجبیلی درست کنیم

مواد لازم برای شیرینی زنجبیلی

کره : ۱۲۵ گرم

زنجبیل آسیاب شده: ۲ قاشق چای‌خوری

آرد: ۳۵۰ گرم

جوش شیرین: ۱ قاشق چای‌خوری

شکر قهوه‌ای: ۱۷۵ گرم

دارچین: ۱ قاشق چای‌خوری

تخم مرغ بزرگ: ۱ عدد

شربت ذرت یا عسل: ۳ قاشق سوپ‌خوری

 

دستور پخت شیرینی زنجبیلی

۱. کره را به صورت مکعب‌های کوچک خرد کنید و اجازه دهید تا کره در دمای اتاق نرم شود.

 

۲. سپس جوش شیرین و دارچین و آرد و زنجبیل را الک کنید.

 

۳. کره‌های خرد شده را به مخلوط آرد اضافه کنید و مخلوط این مواد را هم بزنید. در مرحله بعدی شکر را به مخلوط آرد و کره اضافه کنید و همه مواد را هم بزنید تا به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند.

۴. عسل و تخم مرغ را در ظرف مناسبی بریزید و آنها را به کمک قاشق هم بزنید تا با یکدیگر ترکیب شوند. سپس مخلوط تخم مرغ را به مخلوط آرد اضافه کنید و همه مواد شیرینی را هم بزنید تا به شکل خمیر در آیند. سپس روی سطح صافی را آرد پاشی کنید و خمیر شیرینی را روی سطح صاف به مدت چند دقیقه ورز دهید.

 

۵. خمیر ورز داده شده را به قطر نیم سانت روی سطح صاف پهن کنید. سپس با کمک قالب شیرینی روی خمیر را قالب بزنید. توجه داشته باشید که می‌توانید از هر نوع قالب با شکل دلخواهی برای قالب زدن خمیر شیرینی استفاده کنید.

 

۶. در مرحله آخر کاغذ روغنی را در کف قالب فر پهن کنید؛ سپس شیرینی‌های قالب زده شده را در قالب فر بچینید و قالب فر را به مدت ۱۲ دقیقه در فر با دمای ۱۶۰ درجه سانتی گراد قرار دهید. وقتی که شیرینی‌ها طلایی رنگ و پخته شدند، آنها را از فر بیرون آورید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.