2024/04/17
۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۹ فروردين
بیوگرافی کامل امره تتیکول بازیگر ترکیه‌ای به بهانه حضور در شام ایرانی

بیوگرافی کامل امره تتیکول بازیگر ترکیه‌ای به بهانه حضور در شام ایرانی

امره تتیکول نویسنده و بازیگر ترکیه‌ای است که در دو برنامه هفت شهر عشق و شام ایرانی شرکت کرده‌ است. با بیوگرافی او آشنا شوید:

دوات آنلاین-امره تتیکول بازیگر، نویسنده و کارگردان ترکیه‌ای که در برنامه شام ایرانی شرکت کرده در سال 1985 به دنیا آمده‌ است. بیوگرافی این هنرپیشه را بخوانید:

 

تحصیلات امره تتیکول

امره تتیکول پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان در یک دانشگاه خصوصی در ترکیه ادامه تحصیل داد و سپس به کالیفرنیا رفت، او در دانشگاهی در کالیفرنیا مشغول به تحصیل شد و در کنار تحصیل کار هم می کرد و حتی روی صحنه رفت.

 

شروع بازیگری از کودکی

امره از کودکی در گروه تئاتر بود و تئاتر بازی می‌کرد. او در گروه تئاتر مدرسه چندین موفقیت به دست  آورد. او همچنین در تیزرهای تبلیغاتی نشق آفرینی کرد و به این ترتیب وارد سینما و تلویزیون ترکیه شد.

 

او اولین نقش خود را در تلویزیون دولتی ترکیه بازی کرد و در سریال وایسا مسافر بازی کرد. او در سال 2009 نیز در سریال زنان کوچک نقش آفرینی کرد و سپس  امره  در سال 2010 موفق شد در 7 پروژه فعالیت کند و یکی از پرکارترین بازیگران سال نیز شناخته شد.

امره تتیکل علاوه بر هنرپیشگی نویسندگی هم می کند

نویسندگی امره تتیکول

او همچنین نویسندگی هم می کند و تسلط زیادی بر ادبیات کلاسیک دنیا دارد از جمله نوشته‌های او کتاب پرفروش تنها به عشق تکیه کن است که بارها در ترکیه تجدید چاپ شده‌است.

 

بازیگر ترکیه‌ای در فضای مجازی

امره تتیکول در اینستاگرام بیش از 70 هزار دنبال کننده دارد و بخش‌هایی از برنامه شام ایرانی که خودش نیز در آن شرکت دارد را در اینستاگرامش منتشر کرده‌است. او در اینستاگرامش نوشته‌است: من عاشق ایرانیان هستم و عاشق شهرهای ، تهران، اصفهان، کاشان و شیراز. او همچنین می گوید ایران را کشور دوم خودش می‌داند.

 

امره تتیکول در ایران

امره یک وگان است یعنی نه تنها گوشت نمی‌خورد بلکه هر خوراکی که منشا حیوانی داشته باشد مانند شیر، تخم مرغ و ... را نیز از رژیم غذایی خود حذف کرده است. همین مساله هم در ضبط برنامه شام ایرانی برای او یک چالش بزرگ بود.

 

او رفتارهایی بسیار خاص و کلاسیک دارد و شیطنت‌های ایرانیان برایش جالب بوده است. او همچنین در برنامه هفت شهر عشق که در ایران ضبط و پخش شد نیز بازی کرد‌ه‌است و با علیرام نورایی نیز دوستی بسیار نزدیکی دارد. او در اینستاگرامش عکس‌ و فیلم‌های زیادی با علیرام نورایی منتشر کرده‌است. او در توضیح آنها نوشته که لحظات بی‌نظیری را در ایران گذارنده و بارها و بارها می‌خواهد به ایران سفر کند.

زندگی نامه امره تتیکل

خاطرات ایران

امره دوبار به ایران سفر کرده‌ است و می‌گوید از بهترین روزهای زندگی‌اش روزهایی بوده که در ایران گذارنده‌است. او از یک خانواده ثروتمند به هنر ترکیه معرفی شد. بازیگری بسیار بی‌حاشیه‌است و به رغم ظاهر جذابی که دارد و شهرتش در هنرپیشگی از حاشیه‌های هنرمندان ترکیه‌ای به دور است. او بسیار ورزش می‌کند و سعی دارد اندامش را کاملا استاندارد نگه دارد.

امره تتیکل هنرپیشه ترکیه‌ای

امره فرهنگ ایران و ترکیه را دارای اشتراکات بسیاری می‌داند و می‌گوید: آنقدر ادبیات ایران گرانسنگ است که هر نویسنده‌ای باید ان را بخواند و بداند.

 

او اعتقادات مذهبی زیادی دارد و به همین دلیل هم ایران را بسیار دوست دارد و آن را کشور دوم خودش می‌داند.

 

هرچند او گیاه‌خوار از نوع وگان است و فقط محصولات کاملا گیاهی می‌خورد و از محصولات حیوانات مانند شیر و پنیر و تخم مرغ و ... نیز استفاده نمی‌کند و در سفر به ایران دچار چالش می‌شود اما باز هم سختی های سفر به ایران را می‌پذیرد و این کشور را دوست دارد. 

 

او در مجموعه خانگی شام ایرانی همراه با پوریا پور سرخ ،نیما شاهرخ شاهی و سامان گوران مسابقه داد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.