2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
چگونه در خانه دیزی سنتی جاافتاده بپزیم

چگونه در خانه دیزی سنتی جاافتاده بپزیم

دستور پخت کامل دیزی سنتی را در این مطلب بخوانید. یادتان باشد تهیه این غذا به کمی صبر و حوصله نیاز دارد تا دیزی کاملا جا بیفتد.

دوات آنلاین-اسمش هم آدم را به هوس می‌اندازد. دیزی یا آبگوشت از خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایران است که تقریبا همه ما آن را دوست داریم اما پختن آن در خانه شاید کمی زمان‌بر باشد مخصوصا این‌که دیزی باید حسابی جاافتاده باشد. دستور پخت کامل این غذا را به نقل از مجله دیجی کالا در زیر بخوانید:

 

مواد لازم برای پخت دیزی سنتی

گوشت گوسفندی با استخوان: ۸۰۰ گرم

دنبه: ۶۰ گرم

لوبیا سفید: نصف پیمانه

نخود: نصف پیمانه

گوجه فرنگی: ۳ عدد

لیمو عمانی: ۳ عدد

سیب زمینی: ۳ عدد متوسط

پیاز: ۱ عدد بزرگ

زردچوبه، چوب دارچین و پودر دارچین به میزان لازم

نمک: به میزان لازم

چگونه در خانه دیزی سنتی بپزیم

دستور پخت دیزی سنتی

۱. نخود و لوبیای سفید را از شب قبل در آب ولرم خیس کنید. پیش از پخت آن‌ها را بشویید و در قابلمه بریزید.

 

۲. تکه‌های گوشت، دنبه، پیاز و گوجه فرنگی را همراه دارچین به حبوبات درون قابلمه اضافه کنید.

 

ببینید: دستور پخت جوجه کباب با استخوان

 

۳. نیم لیتر آب جوش به قابلمه اضافه کنید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. زمانی که آب جوش آمد روی آن کفی ایجاد می‌شود که به علت گوشت است. با استفاده از کفگیر یا یک قاشق کف را از روی آب بگیرید.

 

دستور پخت کباب کوبیده با فر را ببینید

 

۴. بعداز این که گوشت نیم‌پز شد، با استفاده از یک چنگال لیمو عمانی‌ها را سوراخ، برای ۱۵ دقیقه در آب ولرم خیس و سپس به آبگوشت اضافه کنید.

 

ببینید: نکات ریز آشپزی برای پختن قرمه سبزی جا افتاده

 

۵. وقتی گوشت و حبوبات کاملا پختند، سیب زمینی‌ها را خرد و به قابلمه اضافه کنید. اجازه دهید مواد برای ۳۰ دقیقه‌ دیگر با هم بپزند.

 

۶. بعد از این که همه‌ی اجزای دیزی پخت، دنبه را از قابلمه خارج کنید، در یک تابه روی حرارت قرار دهید، رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید. پس از این که دنبه و رب را کمی با هم تفت دادید، آن‌ها را به دیزی اضافه کنید. در آخر نمک غذا را اندازه کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.