2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بیوگرافی کامل و علت فوت سیامند رحمان؛ قوی‌ترین مرد معلول جهان

بیوگرافی کامل و علت فوت سیامند رحمان؛ قوی‌ترین مرد معلول جهان

جهان پهلوان سیامند رحمان که در طول حیات خود رکوردهای ماندگاری را به جا گذاشت ورزشکاری بسیار خوش اخلاق و خنده‌رو بود که همه او را دوست داشتند.

دوات آنلاین-سیامند رحمان که روز یکشنبه 11 اسفند بر اثر ایست قلبی درگذشت جهان پهلوان ایرانی بود که در ورزش معلولان افتخارات زیادی را به دست آورد. با بیوگرافی این ورزشکار آشنا شوید:

 

سیامند رحمان  فروردین سال ۱۳۶۷ در اشنویه آذربایجان غربی به دنیا آمد. معلولیت پای او مادرزادی است البته وقتی سنش کمتر بود می‌توانست راه برود اما وزنش که زیاد شد با مشکلاتی مواجه شد.

سیامند رحمان قهرمان وزنه برداری معلولان

علاقه سیامند رحمان به وزنه‌برداری

سیامند از دوران نوجوانی به ورزش علاقه داشت. او همان زمان با تحصیل در رشته علوم انسانی در دبیرستان سراغ ورزش هم رفت. بدنسازی، شنا و وزنه برداری ورزش‌هایی بود که بیشتر وقت سیامند را می‌گرفت اما به گفته خودش از همان ابتدا بیش از هر چیز به وزنه‌برداری علاقه داشت و از 17 سالگی در شهر خودشان به صورت جدی این ورزش را پی گرفت تا این‌که سال 85 به تیم ملی دعوت شد.

سیامند رحمان افتخارات زیادی به دست آورد

افتخارات سیامند رحمان

او در سال ۲۰۱۲ در مسابقات پارالمپیک لندن ۲۰۱۲ سیامند رحمان با غلبه بر وزنه ۲۸۰ کیلوگرم توانست رکورد وزنه‌برداری پارالمپیک در وزن ۱۰۰+ به میزان ۱۵ کیلوگرم و به ۲۸۰ کیلوگرم ارتقا دهد و به عنوان رکورددار پارالمپیک نام خود را ثبت کند.

 

سیامند پس از کسب مدال طلای پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن در ۲۰ شهریور ۹۱ به تیم وزنه‌برداری باشگاه پرسپولیس تهران پیوست.

 

او در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا در نخستین حرکت، وزنه ۲۷۳ کیلوگرمی را مهار کرد. وی در دومین حرکت نیز وزنه ۲۹۳ کیلوگرمی را به راحتی بالا برد تا علاوه بر قطعی شدن مدال طلایش رکورد آسیا و بازی‌های پاراآسیایی را که در اختیار خودش بود بشکند. سیامند برای سومین حرکت وزنه ۲۹۵ را انتخاب کرد که با مهار این وزنه بار دیگر رکورد آسیا و بازیهای پاراآسیایی را ارتقا داد.

سیامند رحمان به علت ایست قلبی درگذشت

علت فوت سیامند رحمان

سیامند رحمان که بارها در مصاحبه‌های خود از مشکلات‌اش برای جابجایی و تمرین در محل زندگی خود گفته بود، این روزها خود را آماده یک افتخارآفرینی دیگر در پارالمپیک توکیو می‌کرد تا شاید حتی رکورد افسانه‌ای 310 کیلوگرم را افزایش دهد، اما اجل به او مهلت نداد و در یک اتفاق تلخ و غم‌انگیز عصر روز یکشنبه 11 اسفند باخبر شدیم که او در محل زندگی خود بخاطر ایست قلبی جان خود را از دست داده است.

 

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در پیامی به درگذشت این ورزشکار را تسلیت گفت و نوشت:خبر درگذشت قهرمان ارزنده و محبوب و مردمی سیامند رحمان موجب تاثر و تالم فراوان شد.مرحوم سیامند رحمان بارها عنوان قوی ترین مرد معلول جهان را بدست آورد و سالها با کسب مدال طلا و رکورد شکنی  دل مردم را شاد  و نام ایران عزیز را سربلند کرد. ضایعه درگذشت ناگهانی سیامند رحمان برای بنده بسیار ناگوار و ناباورانه است.ضمن طلب مغفرت برای این قهرمان مردمی و دوست  داشتنی امیدوارم روح بلندش قرین شادی و رحمت واسعه الهی باشد

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1398/12/13
خدا رحمتش کنه علتش چی بوده آخه ورزش که از سکته قلبی جلوگیری میکنه !!؟ ورزشکاران دیگری هم در جهان بوده اند که ناگهان سکته کرده اند
ناشناس 1398/12/12
روحش شاد
سینا 1398/12/12
خدا رحمتش کنه روحش شاد خدا یه صبری بده خانوادشو
میلاد 1398/12/12
عشق بود..
سید آوات زهرایی 1398/12/12
دلاور مرد کردستان مسخر قلبهای ایرانیان مایه افتخار جامعه بشریت بازگشت شکوهمندتان به دریای رحمت الهی را تبریک عرض می نمایم بهشت برین مکان و جایگاهت باشد سیامند دوست داشتنی
ناشناس 1398/12/12
روحشون شاد
ناشناس 1398/12/12
روحش قرین رحمت ایزدی
کمال 1398/12/12
بزرگ مرد شهر اشنویه خدا به همرات
ناشناس 1398/12/12
باورم نمیشه خیلی ناراحت شدم ان شاء الله خدا به خانوادش صبر بده و روحش در آرامش باشه
ناشناس 1398/12/12
باورم نمیشه

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.