2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
معرفی برترین فیلم‌های جنایی تاریخ سینما

معرفی برترین فیلم‌های جنایی تاریخ سینما

فیلم‌های جنایی طرفداران زیادی دارد. از طرفی فیلم‌های زیادی نیز در این ژانر ساخته می‌شود که البته خیلی از آنها ارزش دیدن ندارند اما تماشای فیلم‌هایی را که در این مطلب معرفی شده‌اند هرگز نباید از دست داد.

دوات آنلاین-اگر از طرفداران فیلم‌های جنایی هستید بد نیست نگاهی به لیست 10 فیلم جنایی برتر سینمای جهان بیندازید. شاید یکی دو فیلم را هنوز تماشا نکرده باشید:

گانگسترهای نیویورک از برترین فیلم‌های جنایی

گانگسترهای نیویورک از برترین فیلم‌های جنایی

ایرنا نوشت: در سال ۱۹۳۸ فیلمی به نام «گانگسترهای نیویورکی»( Gangs of New York) در ایالات متحده اکران شد. این فیلم که براساس کتابی به همین نام ساخته شده است، در سال ۲۰۰۲ توسط مارتین اسکورسیزی بازسازی شد.

 

لئوناردو دی‌کاپریو، دنیل دی‌ لوییس و کامرون دیاز از بازیگران شناخته شده‌ی این فیلم هستند. داستان فیلم در حاشیه‌ی جنگ‌های داخلی آمریکا طی سال‌های ۱۸۴۰ تا ۱۸۵۲ در شهر نیویورک در جریان است.

 

جایی که درگیری‌های میان آمریکایی‌های بومی و ایرلندی‌های مهاجر، نیویورک را به منطقه‌ای جنگی تبدیل کرده است. مارتین اسکورسیزی که یکی از مسلط‌ترین کارگردانان فیلم‌های جنایی لقب می‌گیرد، چندین بار از علاقه‌اش برای ساخت سریال تلویزیونی این فیلم سخن گفته است.

داستان عامه‌پسند را حتما تماشا کنید

داستان عامه‌پسند را حتما تماشا کنید

بخش عمده‌ای از شهرت فیلم «داستان عامه‌پسند» (Pulp Fiction) از صحنه‌های خشونت‌آمیز اما خنده‌دار آن نشات می‌گیرد. فیلمی که اعتبار بسیار زیادی برای کویینتین تارانتینو به همراه داشت و کارگردانش را وارد لیست متفاوت‌ترین کارگردانان معاصر کرد.

 

یکی از ویژگی‌های بارز «داستان عامه‌پسند» که در سال ۱۹۹۴ اکران شد، نوع متفاوت روایت آن از داستان‌های مختلف درون فیلم است. به گونه‌ای که تماشاگر پس از تماشای فیلم برای نخستین بار، ممکن است داستان آن را به خوبی درک نکند. فیلم سه داستان اصلی دارد و ارتباط خوبی با هرکدام از آن‌ها ایجاد می‌کند.

لئون: یک حرفه‌ای؛ یک فیلم جنایی تمام عیار

لئون: یک حرفه‌ای؛ یک فیلم جنایی تمام عیار

ماتیلدا دختری ۱۲ ساله است که وقتی به خانه بازمی‌گردد، متوجه می‌شود همه‌ی اعضای خانواده‌اش توسط پلیسی فاسد به نام استانسفیلد به قتل رسیده‌اند. ماتیلدای تنها، به لئون پناه می‌برد. قاتلی حرفه‌ای که در آپارتمانی در محله ایتالیایی‌نشین شهر نیویورک زندگی می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های ترسناک سینمای جهان

 

این فیلم محصول سینمای فرانسه و با کارگردانی لوک بسون است که در سال ۱۹۹۴ اکران شد. اگر به تماشای فیلم‌های انگلیسی‌‍زبان عادت کرده‌اید، نگران نباشید. «لئون: یک حرفه‌ای»((Léon: The Professional به زبان انگلیسی ساخته شده است.

علاقه‌مندان به سینمای جنایی فارگو را از دست ندهند

علاقه‌مندان به سینمای جنایی فارگو را از دست ندهند

برادران کوئن از مشهورترین و موفق‌ترین برادران سینما هستند که فیلم‌های ارزشمند بسیاری را به تنهایی و یا در کنار یکدیگر کارگردانی کرده‌اند.

 

جویل و ایتان کوئن، فیلم «فارگو» (Fargo )را در سال ۱۹۹۶ ساختند. این فیلم در شصت و نهمین دوره از مراسم اسکار برنده دو جایزه بهترین فیلمنامه غیراقتباسی و بهترین بازیگر نقش اول زن شد و به اعتقاد بسیاری از منتقدان یکی از مهم‌ترین فیلم‌های دهه ۹۰ میلادی سینمای ایالات متحده است.

 

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین کارتون‌های سینمای جهان

 

دنیای فیلم فارگو، دنیایی سرد و تاریک است. داستان فیلم در سال ۱۹۸۷ در جریان است. جایی که جری لاندگارد به عنوان صاحب یک نمایشگاه اتومبیل، با مشکلات مالی بسیاری مواجه می‌شود. او دو خلافکار را استخدام می‌کند تا همسرش را گروگان بگیرند. لانگارد اعتقاد دارد با این گروگان‌گیری می‌تواند پولی که نیاز دارد را از پدرزن ثروتمندش اخاذی کند.

جیب‌بری؛ از بهترین فیلم‌های ژانر جنایی

جیب‌بری؛ از بهترین فیلم‌های ژانر جنایی

«جیب‌بری» (Snatch )یکی از بهترین فیلم‌های گای ریچی است. کارگردانی که در ابتدا به نظر می‌رسید سبک و توانایی ویژه‌ای در ساخت فیلم‌های متفاوت دارد اما در سال‌های اخیر دستاورد ارزشمندی نداشته است. این فیلم جنایی با پیش‌زمینه‌ای از روایت‌های کمدی احتمالا یکی از متفاوت‌ترین تجربه‌های سینمایی شما باشد.

 

بیشتر بخوانید: فهرست پرفروش‌ترین فیلم های سینمایی جهان

 

داستان فیلم درباره‌ مردی است که عضو یک باند خلافکاری است و تصمیم می‌گیرد یک اتومبیل کاروان را از بی‌خانمان‌ها خریداری کند. اما خرید این کاروان، حواشی بسیاری ایجاد می‌کند.

جایی برای پیرمردها نیست را همه سینمادوستان می‌پسندند

جایی برای پیرمردها نیست را همه سینمادوستان می‌پسندند

در کنار مارتین اسکورسیزی که علاقه‌ی بسیاری به فیلم‌هایی جنایی دارد، برادران کوئن نیز دستی بر آتش فیلم‌های جنایی دارند. فیلم «جایی برای پیرمردها نیست» (No Country for Old Men) یکی دیگر از ساخته‌های مشترک برادران کوئن لقب می‌گیرد که نامزد ۸ جایزه اسکار شد و در نهایت ۴ جایزه را از آن خود کرد.

 

بیشتر بخوانید: معرفی 10 فیلم برتر عاشقانه سینمای جهان

 

این فیلم براساس کتابی به همین نام ساخته شده است و داستان آن در زمین‌های خشکیده‌ی غرب ایالت تگزاس در جریان است. یک شکارچی که برای شکار حیوانات در تلاش است، با چندین جنازه و یک چمدان با دو میلیون دلار پول مواجه می‌شود. با این حال او نمی‌داند درگیر چه حوادثی شده است.

رفقای خوب؛ از فیلم‌هایی که حتما باید دید

رفقای خوب؛ از فیلم‌هایی که حتما باید دید

«رفقای خوب» ((Goodfellas یکی از بهترین فیلم‌های جنایی تاریخ سینما است که در سال ۱۹۹۰ و توسط مارتین اسکورسیزی ساخته شد. اسکورسیزی این فیلم را براساس کتابی از یک خبرنگار جنایی تهیه کرد. بنابراین داستان فیلم هم از حقایق واقعی نشات گرفته است.

 

بیشتر بخوانید: 10فیلم حادثه‌ای و دلهره‌آور برتر سینمای جهان

 

هنری هیل، از کودکی آرزو داشته تا روزی به یک گانگستر شناخته‌شده تبدیل شود. او آنقدر به دنیای مافیا علاقه دارد که خلافکاری را به نشستن بر روی صندلی ریاست جمهوری آمریکا ترجیح می‌دهد. هنری در نهایت موفق می‌شود به عنوان یک پیشخدمت و راننده به خلافکاران محله‌شان در نیویورک ملحق شود. او با کمک دوستانش، آهسته آهسته به یک جنایتکار مخوف تبدیل می‌شود.

هفت؛ فیلمی با موضوع قتل‌های سریالی

هفت؛ فیلمی با موضوع قتل‌های سریالی

فیلم «هفت»( Seven) که با مفاهیم روانشناختی و فلسفی آمیخته شده، رگه‌هایی از یک داستان جنایی را هم نشان می‌دهد. این فیلم توسط دیوید فینچر کارگردانی شده است. دیوید میلز و ویلیام سامرست، دو کارآگاه‌های جنایی هستند.

 

آن‌ها درگیر پرونده‌ای می‌شوند که به نظر می‌رسد شرایط بیش از حد پیچیده‌ای دارد؛ یک قاتل سریالی دگرآزار که  قتل‌های خود را با دقت انجام می‌دهد. او براساس هفت گناه کبیره به انتخاب مقتول‌ها می‌پردازد؛ شکم‌پرستی، طمع، تنبلی، خشم، غرور، شهوت و حسادت.

فیلم شهر خدا را هم تماشا کنید

فیلم شهر خدا را هم تماشا کنید

فیلم شهر خدا(City of God ) این فیلم که متعلق به سینمای برزیل است، در سال ۲۰۰۲ اکران شد و داستان‌هایی واقعی در دهه‌های ۶۰، ۷۰ و ۸۰ میلادی از جنایت‌های شهر ریودوژانیرو را روایت می‌کند.

 

در محله‌ای فقیرنشین در ریو دوژانیرو که هیچ قانونی در آن وجود ندارد، منطقه توسط مافیای قدرتمندی اداره می‌شود. دو کودک در این محله‌ی فاسد بزرگ می‌شوند؛ یکی از آن‌ها عکاس می‌شود و دیگری به دلالی مواد مخدر روی می‌آورد.

جدا افتاده‌؛ یک فیلم جنایی خوش‌ساخت

جدا افتاده‌؛ یک فیلم جنایی خوش‌ساخت

یکی از ماموران اداره پلیس شهر بوستون ماموریت دارد به صورت کاملا ناشناس در تشکیلات یک باند خلافکاری قدرتمند و خطرناک نفوذ کند و اطلاعات مهمی را به پلیس انتقال دهد. اما باند خلافکاری موردعلاقه‌ی پلیس بوستون هم بیکار نمی‌نشیند و یکی از اعضای خود را به عنوان نیروی تازه‌کار وارد اداره پلیس شهر می‌کند.

 

پس از مدتی، هر دو دشمن خونی متوجه می‌شوند جاسوسی در زمین‌شان وجود دارد که اطلاعات را به بیگانه لو می‌دهد. فیلم جداافتاده (The Departed) هم توسط مارتین اسکورسیزی ساخته شده و بازیگران مطرحی مانند لئوناردو دیکاپریو، جک نیکلسون، مت دیمون و مارک والبرگ را میزبانی می‌کند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.