2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
مرگ تلخ مادر و دختر زیر آوار برف

مرگ تلخ مادر و دختر زیر آوار برف

امدادگران اجساد این مادر و دختر گیلانی را که زیر بهمن مدفون شده بودند پیدا کردند.

دوات آنلاین- امدادگران هلال احمر استان گیلان در جریان عملیات امدادرسانی بعد از ریزش بهمن در روستای رشته‌رود (حوالی رودبار) توانستند دو نفر را نجات دهند و جسد 2 نفر را كشف كنند. این در حالی است كه تلاش‌های امدادگران برای یافتن دیگر افراد احتمالی گرفتار شده در این بهمن ادامه دارد.

 

به گزارش جام‌جم، بارش برف كه از شامگاه یكشنبه در مناطق مختلف گیلان آغاز شد تا عصر سه‌شنبه در مناطق مختلف این استان ادامه یافت؛ موجب قطعی آب و برق بسیاری از مناطق روستایی و شهری در شهرستان‌های مختلف و مسدود شدن بخش زیادی از جاده‌های روستایی و نیز آزادراه رشت ــ قزوین و برخی دیگر از محورهای اصلی جاده‌ای شد. این در حالی بود كه حجم سنگین بارش برف كه باعث سقوط بهمن در رشته‌رود (حوالی رودبار) و نیز گرفتار شدن تعدادی از ساكنان روستایی در زیر برف و بهمن ناشی از آن شد.  بعد از این حادثه بود كه با گزارش این موضوع به اورژانس و هلال احمر، نیروهای امدادی این دو سازمان در آنجا حاضر شدند و آنها به امدادرسانی پرداختند. همچنین امدادگران اورژانس با بالگرد در محل حاضر شدند تا هر چه سریع‌تر با یافتن مصدومان آنها را با بالگرد هوایی به بیمارستان منتقل كنند.

 

مهدی ولی‌پور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان درباره آخرین وضعیت  امدادرسانی گفت: همزمان با ریزش بهمن، نجاتگران برای امداد‌رسانی با بالگرد به روستای رشته‌رود بخش مركزی شهرستان رودبار اعزام شدند. آنها در تلاش برای نجات افراد گرفتار شده در بهمن بودند تا این‌كه توانستند خانم سالخورده‌ای را كه مصدوم شده بود، زنده از زیر بهمن بیرون آورند.

 

 وی افزود: او در بیمارستان بستری شد و امدادگران دوباره به عملیات نجات خود در روستا ادامه دادند تا این‌كه توانستند جسد زن جوانی را همراه كودكش از زیر آوار برف و بهمن روستا بیرون بیاورند كه اجساد آنها به پزشكی قانونی منتقل شد.

 

برنامه‌ریزی برای جست‌وجو و كمك‌رسانی‌ها از سوی جمعیت هلال احمر همچنان ادامه دارد و امدادگران  هلال‌احمر در تلاش هستند كه اگر افراد دیگری زیر آوار بهمن و برف در روستا گرفتار شده‌اند، نجات دهند.

 

 این در حالی است که سه شنبه  بیست و دوم بهمن امسال ، سقوط بهمن در روستای رشته رود بالای بخش مرکزی رودبار رخ داد. سه واحد مسکونی زیر بهمن دفن شد. همزمان با این حادثه بود که  شش نفراز اهالی روستا  زیر آوار بهمن  گرفتارشدند.   در ادامه  امدادگران  هلال احمر بعداز اطلاع از  این ماجرا برای نجات اهالی روستا به آنجا اعزام  شدند. آنها در ادامه جست‌وجوهایشان توانستند جسد پنج نفرکه زیر بهمن گرفتار شده و فوت کرده بودند را پیدا کنندو سرانجام  اجساد قربانیان را از زیر توده‌های برف  بیرون آوردند. همچنین یکی از اهالی را در حالی زنده زیر آوار برف یافتند که  او مصدوم شده بود که بعداز اقدامات  اولیه به بیمارستان منتقل شد .

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.