2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
ایده‌هایی جذاب برای چیدن هفت سین 99؛ از طرح‌های سنتی تا مدرن

ایده‌هایی جذاب برای چیدن هفت سین 99؛ از طرح‌های سنتی تا مدرن

چیدن هفت سین یکی از زیباترین و جذابترین کارهایی است که در نوروز انجام می‌شود. جدیدترین هفت‌سین های 99 که سنتی، مدرن و کلاسیک هستند را در مطلب زیر می‌توانید مشاهده کنید

دوات آنلاین- چیدن سفره هفت سین رسمی است که ایرانیان هرکجای دنیا که باشند آن را برگزار می‌کنند. چراکه نماد ایرانی بودن است و یک تزئین بسیار زیبا و خاص محسوب می‌شود. برای داشتن سفره هفت سین ابتدا باید مشخص کنید که می‌خواهید هفت سین مدرن می‌خواهید یا یک هفت سین کاملا سنتی. اولین توصیه‌ای که برای داشتن یک هفت سین زیبا می‌شود این است که هرگز سبک مدرن و سنتی را با هم تلفیق نکنید.

هفت سین مدرن معمولا از سوی زوج‌های جوان مورد استفاده قرار می‌گیرد

چگونه هفت سین سبک مدرن بچینیم

برای داشتن یک هفت سین به سبک مدرن می‌توانید از وسایلی استفاده کنید که کاملا جدید و مدرن است، در این نوع هفت سین پارچه ساتن با رنگ‌های مختلف بسیار جذاب است. استفاده از مکعب‌های توخالی برای قرار دادن وسایل هفت سین می‌تواند یکی از جذابیت‌های هفت سین به سبک مدرن باشد. هفت‌سین‌های مدرن را نباید روی زمین تزئین کنید حتما روی میزهای بلند باید این هفت‌سین‌ها را تزئین کنید.

 

ببینید: جدیدترین و زیباترین مدل‌های سفره هفت سین

 

ظروف فلزی سفید رنگ، مکعب‌های چوب یا چوب‌نما، ظروف کریستال کار شده، از جمله ظروفی هستند که برای هفت سین  مدرن استفاده می‌شوند.

هفت سین های سنتی نمای خانه شما را نوروزی می‌کند

پیشنهاد برای چیدن هفت سین‌ سنتی

برای داشتن یک هفت سین سنتی می‌توانید ایده‌های مختلفی را اجرا کنید. ظروف میناکاری اصفهان که آبی رنگ نیز هست از جمله ظروفی است که برای هفت‌سین های سنتی بسیار استفاده می‌شود و با توجه به اینکه رنگ سال نیز آبی کلاسیک است شما می‌توانید این هفت سین را برای سال جدید استفاده کنید.

هفت سین های سنتی در عین سادگی بسیار زیبا هستند

سبک دیگری که برای هفت سین سنتی استفاده می‌شود هفت سین‌هایی از ظروف گلی است. این ظروف رنگ آمیزی نمی‌شوند و به رنگ خاک هستند و بسیار جذابیت دارند.

 

اگر به چوب علاقه‌دارید می‌توانید از ظروف چوبی استفاده کنید. چوب‌های نتراشیده یکی از ایده‌هایی است که در این سبک هفت سین استفاده می‌شود. در سبک سنتی می‌توانید از پارچه‌های قرمز رنگ و ترمه‌هایی با رنگ قرمز استفاده کنیدو تکه‌دوزی هایی که روی پارچه های سنتی می‌شود از جمله پارچه‌هایی است که برای هفت سین سنتی بسیار زیباست.

 

بیشتر بخوانید: نکاتی درباره انتخاب آینه و شمعدان برای هفت سین

 

برای هفت سین سنتی می‌توانید از ظروف فلزی قدیمی هم استفاده کنید. مجمع‌های دالبور قدیمی هم استفاده کنید. پیاله‌های فلزی قدیمی نیز برای هفت‌سین می‌توان استفاده کرد و بعد از چیدن هفت‌سین از گل‌های طبیعی هم برای رنگ دادن به آن استفاده کرد. مجمع‌های قدیمی معمولا منقش است.

هفت سین تلفیقی در اماکن عمومی استفاده می‌شود

هفت‌سین تلفیقی با طبیعت

هفت‌سین‌های تلفیقی معمولا برای شرکت‌ها استفاده می‌شود. شما می توانید از این هفت‌سین‌ها در لابی ساختمان، شرکت‌ها و یا هتل‌ها استفاده می‌شود. می توانید ترکیبی از چوب و حباب‌های شیشه‌ای را برای اینکار استفاده کنید.

هفت سین کلاسیک برای خانه‌هایی که دکور کلاسیک دارند بسیار زیباست

هفت‌سین‌های سبک کلاسیک

در هفت سین‌های کلاسیک از ظروف نقره‌ای بسیار استفاده می‌شود. ظروف نقره و استیل با کیفیت و براق از جمله ظروفی است که برای این سبک هفت سین استفاده می‌شود پارچه مورد استفاده برای این ظروف مخمل قرمز است البته از مخمل آبی هم استفاده می‌شود اما مخمل قرمز طرفداران بیشتری دارد.

در هفت سین کلاسیک ظروف نقره بسیار جذاب است

این ظروف با گل‌های نقره که سیاه‌قلم است تزئین می‌شود و می‌تواند بسیار شیک باشد.

 

ظروف نقره را می‌توان با کریستال هم ترکیب کرد اما استفاده از ظروف فقط نقره شیک‌و بسیار جذاب است.

 

بیشتر بخوانید: آسان‌ترین و قشنگ‌ترین روش‌های درست کردن تخم مرغ رنگی سفره هفت سین

 

از مهمترین نکاتی که در تزیین هفت سین باید در نظر بگیرید این است که با توجه به اینکه هفت سین سنتی است که برای نوروز اجرا می‌شود و آغاز بهار و شادابی طبیعت است بهتر است از گیاه زنده برای آن استفاده کنید و این طراوت را جشن بگیرید.

 

از هفت سین تازه استفاده کنید. سعی کنید سیر، سماق، سکه، سمنو، سیب،سنجد که استفاده می‌کنید حتما تازه باشد.

ماهی قرمز به دلیل اینکه باید در آبهای آزاد زندگی کند زود می‌میرد از ماهی‌های پلاستیکی به جای ماهی قرمز استفاده کنید

ماهی برای هفت سین

هرچند هرساله ماهی‌ قرمز‌فروش‌ها بسیار زیادی در سطح شهر ماهی قرمز می‌فروشند اما باید توجه داشت که این ماهی‌ها برای زندگی در آب‌های آزاد خلق شده‌اند. شما می‌توانید به جای استفاده از ماهی‌های زنده  از ماهی‌های پلاستیکی به صورت نمادین استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: پیشنهادهایی برای تزئین تنگ ماهی برای هفت سین

 

عمر ماهی‌های قرمز در خانه بسیار کم است و آنها رشد نمی کنند و خیلی زود می‌میرند. بنابراین بهتر است به محیط زیست احترام گذاشته و به صورت نمادین از ماهی‌های قرمز پلاستیکی استفاده کنید.

سبزه با دانه پرتقال یا نارنج را می‌توانید به جای سبزه با بذر استفاده کنید

سبزه برای عید

برای اینکه هفت‌سین شما یک دست و زیبا و خاص باشد باید از همین حالا شروع کنید. اگر دوست‌دار طبیعت هستید به شما توصیه می کنیم از عدس، گندم، ماش یا هر نوع دانه دیگر برای سبزه استفاده نکنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سبزه شناور در تنگ

 

شما می‌توانید هسته‌های پرتقال، نارنگی و نارنج را جمع‌اوری و نگهداری کنید بعد این هسته‌های را پوست کنده و در ظرفی قرار دهید و آنها را سبز کنید و به جای سبزه استفاده کنید. برگ‌های پرتقال و نارنج بسیار زیبا و خاص است.

 

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.