2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
آسان‌ترین و قشنگ‌ترین روش‌های درست کردن تخم مرغ رنگی سفره هفت سین

آسان‌ترین و قشنگ‌ترین روش‌های درست کردن تخم مرغ رنگی سفره هفت سین

یکی از بهترین و آسا‌ن‌ترین روش‌هایی که برای تزئین تخم‌مرغ می‌توان استفاده کرد تزئین شنی است.

دوات آنلاین-تزئین تخم‌مرغ‌های هفت سین کاری بسیار جذاب و البته آسان است. به چند روش می‌توانید تخم‌مرغ‌ها را رنگ و تزئین کنید.  در هر صورت حتما باید تخم‌مرغ‌ها پخته‌باشد و بعد از تزئین هم آن را داخل یخچال قرار دهید و زمانی که قصد دارید هدیه بدهید آن را از یخچال بیرون آوردید. توجه داشته‌‌باشید که نباید تخم‌مرغ را بیشتر از دو روز در یخچال نگه‌دارید بنابراین بهتر است مواد تزئین را آماده‌ کنید و هربار به تعداد مهمان‌ها آن را رنگ‌آمیزی و تزئین کنید.

یکی از بهترین و آسا‌ن‌ترین روش‌هایی که برای تزئین تخم‌مرغ می‌توان استفاده کرد تزئین شنی است. ابتدا تخم‌مرغ‌‌ها را آب‌پز کنید. وقتی تخم‌مرغ‌ها را داخل آب گذاشتید کمی به آب نمک و آب لیمو اضافه کنید تا هم ظرفتان رنگ نگیرد و هم تخم‌مرغ‌ها ترک نخورد. اجازه دهید آب جوش بیاید و بعد شعله را کم کنید و به مدت یک ربع اجازه دهید که تخم‌مرغ‌ها قل بخورد و بپزد. بعد تخم‌مرغ‌ها را آرام آرام جدا کنید  و داخل یک ظرف قرار دهید تا خنک شود. وقتی خوب خنک شد شن‌های رنگی را داخل یک کاسه برزید و هر دانه تخم مرغ را با چسب‌های مخصوص شن کاملا آغشته کنید و بعد تخم مرغ را داخل شن بغلتانید.

در روش دوم می‌توانید بعد از چسب‌مالی کردن تخم مرغ تخم‌مرغ‌ها را با نخ‌های رنگی بپوشانید. برای اینکه چسب‌ها زود خشک نشود می‌توانید هر دور نخ که می‌کشید دوباره روی تخم مرغ چسب بزنید و نخ بپیچانید با این روش دیگر چسب هم خشک نمی‌شود.

 

 

در روش بعدی می‌توانید تخم‌مرغ‌ها را وقتی برای پختن در آب قرار دادید پوست پیاز قرمز هم به آن اضافه کنید و بعد گلبرگ و برگ خشک روی آن بچسبانید.

 

در روش بعدی می‌توانید از آب رنگ استفاده کنید اگر نقاشیتان خوب است با رنگ‌های متضاد طراحی خاص روی تخم مرغ‌ها انجام دهید. البته مداد شمعی هم انتخاب مناسبی است و می‌توانید با مداد شمعی ان را رنگ کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.