2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت

چه کار کنیم که ترشی پیاز حسابی جاافتاده و رسیده شود

ترشی پیاز یکی از پرطرفدارترین ترشی‌های ایرانی است که البته باید حسابی برسد و جا بیفتد. فیلم بالا را ببینید تا به ریزه‌کاری‌های این کار آشنا شوید.

دوات آنلاین-برای درست کردن ترشی پیاز باید حتما یکسری فوت و فن‌ها را همان طور که در فیلم بالا می‌بینید رعایت کنید. در این صورت ترشی پیاز شما حسابی رسیده و جاافتاده می‌شود و از نظر طعم نیز خوشمزه‌تر از همیشه خواهد شد.

 

پیاز دارای ترکیبات گوگردی، قند، کلسیم، املاح سدیم و پتاسیم، ید، سیلیس، آهن، فسفر و ویتامین‌های A.B.C است.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ترشی چرخ شده و نحوه سرو آن

 

چون در فرآیند تهیه ترشی حرارت وجود ندارد، پس خواص تغذیه‌ای پیاز تا حدی حفظ می‌شود. از طرفی فرآیند ارزشمند تخمیر در اثر فعالیت باکتری‌های لاکتوباسیل در تولید ویتامین‌های گروه B نقش داشته و در واقع همانند پروبیوتیک‌ها عمل کرده و بر سلامتی دستگاه گوارش تأثیرگذار خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید: ترشی بادمجان شکم‌ پر را چه طور درست کنیم

 

مصرف زیاد ترشی ضررهایی هم دارد چون طی تخمیر خاصیت اسیدی ترشی بیشتر می‌شود و در صورت مصرف بیش از حد، باعث افزایش ترشح اسید معده می شود و برای مبتلایان به زخم و ورم معده و اثنی عشر و ریفلاکس مضر است.

 

همچنین تمام ترشی‌ها و خوراکی‌های اسیدی با PH پایین می‌توانند در مینای دندان و لثه‌ها نفوذ کنند و علاوه بر سست کردن دندان‌ها، باعث تخریب و فساد دندان‌ها و لثه‌ها شوند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.