2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
ادویه پاپریکا؛ همه خاصیت‌ها و ضررها + طرز تهیه در خانه

ادویه پاپریکا؛ همه خاصیت‌ها و ضررها + طرز تهیه در خانه

پاپریکا چه جور ادویه‌ای است؟ چه طعم و رنگی به غذا می‌دهد؟ چه خاصیت‌هایی دارد؟ چه کسانی نباید آن را مصرف کنند و طرز تهیه آن چگونه است؟

دوات آنلاین-پاپریکا ادویه‌ای بسیار خوش طعم است که آن را با آسیاب کردن فلفل درست می‌کنند. برای تهیه این ادویه می‌توان فلفل دلمه یا فلفل تند را خشک و سپس پودر کرد. فلفل پاپریکا علاوه بر این که به غذای شما طعم و رنگ مطلوبی می‌دهد برای سلامتی نیز خاصیت‌های زیادی دارد.

 

از پاپریکا در چه غذاهایی استفاده می‌شود

شما می‌توانید فلفل پاپریکا را در هر نوع غذا یا سالادی که دوست داشتید بریزید. طعم آن هم به سلیقه خودتان بستگی دارد. اگر غذاهای تند را نمی‌پسندید بهتر است پودر پاپریکا را از فلفل دلمه‌ای که زیاد تند نیست تهیه کنید و اگر می‌خواهید غذایتان حسابی دهان سوز باشد فلفل تند را خشک کنید.

 

یادتان باشد پاپریکا منبع خوبی از ویتامین C و بیوفلاونیدن (یکی از انواع آنتی اکسیدان که از فعالیت رادیکال های آزاد جلوگیری کرده و از سرطان و بیماریهای قلبی پیشگیری میکند) است.

فلفل پاپریکا خاصیت های زیادی دارد

با خاصیت‌های پاپریکا آشنا شوید

علاوه بر میتامین سی  پودر پاپریکا دارای ویتامین k است که این ویتامین یکی از بهترین داروها برای رفع خونریزی و انعقاد است. پاپریکا تحریک کننده ترشحات معده ای بوده و سوء هاضمه را به خوبی از بین می برد.

 

فلفل پاپریکا شامل مقدار فراوانی بتاکاروتین نیز هست (بتاکاروتین می تواند در بدن تبدیل به ویتامین A شود). فلفل دلمه ای، حاوی ویتامین B6 و اسید فولیک است که در رفع گرفتگی رگ های قلبی و بیماری های دیابتی تاثیرگذار است. فیبر موجود در فلفل دلمه‌ای می تواند کلسترول را که عامل دیگری برای ابتلا به حمله قلبی و سکته است، کاهش دهد.

 

این گیاه مفید دارای کلروفیل و ویتامین پی (بیوفلاونوئیدها واقعا در گروه ویتامین ها قرار نمی گیرند اما بعضی مواقع با نام ویتامین P خوانده می شوند. بیوفلاونوئیدها برای جذب ویتامین C لازم هستند و این دو باید با هم دریافت شوند.)

تحقیقات نشان داده پاپریکا می تواند در پیشگیری از سرطان مفید باشد

پیشگیری از سرطان با پاپریکا

به نوشته بیتوته بر اساس مطالعات انجام شده وجود ترکیبی به نام کپسایسین در پیشگیری و درمان انواع سرطان ها علی الخصوص سرطان معده نقش موثر و بسزایی داشته و این اثر کاملا اثبات شده می باشد. کپسایسین با استفاده از مکانیزیزمی کاملا موثر سبب تغییر مسیرهای سیگنالینگ سلول های سرطانی و محدود شدن توسعه و رشد سلول های سرطانی می شود و با سرکوب نمودن ژن های موثر در این زمینه از سلامتی شما در برابر هجوم و تکثیر بی رویه سلول های سرطانی محافظت می نماید.

 

با پاپریکا کبد خود را پاکسازی کنید

پاکسازی کبد و درمان انواع بیماری های کبدی مانند هپاتیت آ، هپاتیت ب، کبد چرب و …. از دیگر اثرات سودمند استفاده از این ادویه خوش طعم و معطر می باشد. با استفاده از خواص آنتی اکسیدانی این ادویه می توانید کبدتان را از سموم و چربی ها پاکسازی نموده و جوانی و سلامتی را به کبدتان بازگردانید.

 

بیشتر بخوانید: با فایده‌ها و ضررهای زردچوبه آشنا شوید

 

پاپریکا به سلامت چشم کمک می‌کند

وجود آنتی اکسیدان های فراوان در این ادویه مانند ویتامین A، لووتیان و زاکسنتین، سبب شده است تا این ادویه از چشم شما در برابر انواع بیماری های چشمی محافظت نموده و سلامت چشم شما را تامین کرده و از قدرت بینایی شما محافظت نماید. همچنین ترکیبات غذایی مفید در این ماده گیاهی در تقویت قدرت بینایی نقش بسزایی دارد.

ادویه پاپریکا در درمان سرماخوردگی موثر است

درمان سرماخوردگی با پاپریکا

وجود ویتامین ث فراوان در این پودر گیاهی طول دوران سرماخوردگی را کاهش داده و سبب تسکین علایم ناشی از آن می شود. کپسایسین موجود در پاپریکا با دارا بودن خواص آنتی باکتریال و ضد عفونی کنندگی در تحریک سیستم ایمنی بدن و تقویت قوای دفاعی بدن در حمله به عوامل عفونی نقش بسزایی دارد.

 

درمان بیماری‌های اتو ایمیون با پاپریکا

اگر از بیماری های اتوایمیون مانند بیماری لوپوس، روماتیسم و …. رنج می برید خبر خوشی برایتان داریم. استفاده از پاپریکا به علت دارا بودن ترکیبات آنتی اکسیدانی بی شمار و کپسایسین سبب قدرتمند شدن سیستم ایمنی بدن شما و افزایش قدرت آن در مقابل بیماری های خود ایمنی می شود. در واقع کپسایسین از طریق تحریک واکنش های بیولوژیکی سبب درمان بیماری های خودایمنی می شود.

پودر پاپریکا را می توان در غذاهای مختلف ریخت

پاپریکا عامل بهبود عملکرد دستگاه گوارش

استفاده از این ادویه به علت دارا بودن فیبر فراوان در بهبود عملکرد دستگاه گوارش موثر بوده و با تحریک ترشحات معده سبب از بین رفتن سوء هاضمه خواهد شد. این منبع غذایی با دارا بودن ویتامین کا سبب رشد و تکثیر باکتری های مفید روده و رفع خونریزی های داخلی معده و روده ناشی از زخم معده و روده خواهد شد.

 

تاثیر پاپریکا در درمان دیابت

این ادویه قدرتمند با تنظیم سطح انسولین در خون سبب درمان دیابت خواهد شد. تحقیقات نشان داده است در اثر مصرف این ادویه هضم و پردازش قندهای موجود در خون بهبود پیدا کرده و از بروز بیماری دیابت در افراد عادی و دیابت بارداری در زنان حامله جلوگیری می شود.

 

بیشتر بخوانید: با تمام فایده‌ها و ضررهای دارچین آشنا شوید

 

سلامتی قلب و عروق با پاپریکا

یکی دیگر از خواص پاپریکا تضمین سلامت قلب و عروق می باشد. ویتامین ب 6 و ب 12 موجود در این ماده گیاهی سبب تنظیم و تعادل فشار خون و سلامت عروق خونی گشته و با بهبود جریان خون درون مویرگی و عملکرد قلب سلامت قلب و عروقتان را تضمین می نماید. به نحوی که استفاده از این ادویه می تواند بیماری کم خونی ناشی از فقر آهن را نیز درمان کرده و سبب اکسیژن رسانی و خون رسانی بهتر به بافت ها و عضلات بدن شود.

چگونه در خانه پاپریکا درست کنیم

طرز تهیه پودر پاپریکا

برای درست کردن یک شیشه کوچک پاپریکا به 4 یا 5 فلفل دلمه‌ای قرمز نیاز دارید.

 

فلفل دلمه‌ای‌ها را خوب بشوئید و خشک کنید. کلاه فلفل‌ها را گرفته و تخم‌های فلفل را خارج کنید و سپس با چاقو فلفل را نوار نوار ببرید و درون فر با دمای 120 درجه سانتی گراد بگذارید. هر چی درجه حرارت فر کمتر باشد در نهایت رنگ پاپریکا قرمزتر خواهد بود.

 

پس از اینکه فلفل‌ها را از فر بیرون آوردید، صبر کنید تا خنک شوند. سپس آنها را آسیاب کنید و در یک بطری شیشه ای تمیز نگه دارید.

 

پاپریکا چه ضررهایی دارد

از مضرات پاپریکا مورد خاصی تاکنون دیده نشده است. اما کسانی که طبع گرم و خشک و یا حساسیت دارند با احتیاط مصرف کنند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.