2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
مروری بر کارنامه هنری پریناز ایزدیار؛ در مسیر ستاره شدن

مروری بر کارنامه هنری پریناز ایزدیار؛ در مسیر ستاره شدن

پریناز ایزدیار هنرپیشه بسیار جوانی است که کارنامه پرباری دارد او به خاطر بازی در فیلم ابد و یک روز جایزه گرفت و با سریال عاشقانه شهرزاد به شهرت رسید.

دوات آنلاین-پریناز ایزدیار یکی از بازیگران جوان است که زندگی بی‌حاشیه و کارنامه کاری پرباری دارد. او پس از بازی در سریال زمانه ساختهٔ حسن فتحی به شهرت رسید. اولین کار بازیگری وی در فیلم یک مرد، یک شهر است.

 

ایزدیار در سال ۱۳۹۴ برای بازی در فیلم ابد و یک روز موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر شد. نقطه عطف کاری پریناز ایزدیار بازی در فیلم‌های ابد و یک روز و سریال خانگی شهرزاد است که او را به اوج شهرت رساند. در این مطلب مروری می‌کنیم بر کارنامه هنری پریناز ایزدیار و روزهای پرکاری که داشته‌است.

 

پریناز ایزدیار هرچند بسیار جوان است اما کارنامه پرباری دارد

 

بازی در فیلم مغز استخوان

مغز استخوان فیلمی به کارگردانی حمیدرضا قربانی و به نویسندگی علی زرنگار و تهیه کنندگی حسین پورمحمدی محصول سال ۱۳۹۸ است. فیلم مغز استخوان به رابطه چند زن در شهر می‌پردازد.

 

سه کام حبس

سه کام حبس فیلمی به کارگردانی و نویسندگی سامان سالور و تهیه‌کنندگی ساسان سالور محصول سال ۱۳۹۸ است.

 

این فیلم در بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور دارد. سامان سالور در «سه کام حبس» به موضوع سختی زندگی آدم‌ها، غیرقابل تحمل شدن برخی از دشواری‌ها و عکس العمل‌های غیرمنتظره می‌پردازد، این فیلم اجتماعی از معدود آثاری است که با رده بندی سنی ۱۲+ نمایش داده می‌شود.

 

تفریق

این فیلم از ساخته های مانی حقیقی است و در ژانر کمدی اجتماعی ساخته شده است

 

پریناز ایزدیار در مازندران به دنیا آمده و بزرگ شده است

لتیان

لتیان فیلمی به نویسندگی اکتای براهنی به کارگردانی علی تیموری و تهیه‌کنندگی مجید مطلبی و محصول سال ۱۳۹۷ ایران است

لتیان یک سد است. سدی بر روابط انسانی. رودخانه‌های روابط پشت سدی ایستاده‌اند و راه بن بست است. یک نفر می‌خواهد این سد را بشکند اما خوب می‌داند که شکستن سد به این سادگی نیست. شهر خراب خواهد شد. تکلیف چیست.

 

متری شیش و نیم

متری شیش و نیم فیلمی به نویسندگی و کارگردانی سعید روستایی و تهیه‌کنندگی سید جمال ساداتیان و محصول سال ۱۳۹۷ ایران است.

 

این فیلم نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به روی پرده رفت و موفق شد برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شود. بعد از ابد و یک روز، این فیلم دومین همکاری سعید روستایی با نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار و پیمان معادی است.

 

نام فیلم برگرفته از خاطرهٔ ناصر خاکزاد، متهم پروندهٔ مواد مخدر است که در بخشی از سکانس دادگاه روایت می‌کند که کفن برادرش را متری شش و نیم خریدند

 

پریناز ایزدیار در فیلم متری شیش و نیم بازی کوتاهی داشت

سرخ‌پوست

سرخ‌پوست فیلمی به کارگردانی و نویسندگی نیما جاویدی و تهیه‌کنندگی مجید مطلبی محصول سال ۱۳۹۷ می‌باشد. این فیلم برای نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و با نامزدی در ۸ رشته این جشنواره، توانست سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیئت داوران را به خود اختصاص دهد.

 

درخلاصه داستان فیلم آمده‌است سال ۱۳۴۶، یک زندان قدیمی در جنوب به دلیل مجاورت با فرودگاهِ در حال توسعهٔ شهر در حال تخلیه است. سرگرد نعمت جاهد، رئیس زندان، به همراه مأمورانش در حال انتقال زندانیان به زندان جدید هستند و قرار است خود سرگرد به همراه افرادش تا عصر از زندان بروند. سرهنگ مدبر که مافوق جاهد است به نزد او در زندان می‌رود و می‌گوید که جاهد ترفیع گرفته و قرار است جانشین خود او شود. جاهد که از شنیدن این خبر خوشحال است در طی یک تماس تلفنی متوجه می‌شود که یکی از زندانیان به نام احمد سرخ‌پوست همراه با دیگر زندانیان نبوده‌است. تحقیقات بعدی، جاهد را مطمئن می‌سازد که سرخ‌پوست در زندان است و در جایی پنهان شده‌است. هم‌زمان، یک مددکار زندان به نام سوسن کریمی به دیدن جاهد آمده و به وی می‌گوید که حکم سرخ‌پوست از حبس به اعدام تغییر کرده‌است. جاهد که حکم ترفیع خود را در خطر می‌بیند به همراه نیروهای خود، تمام زندان را برای پیدا کردن سرخ‌پوست جست‌وجو می‌کند.

 

خوک

خوک فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی مانی حقیقی محصول سال ۱۳۹۶ است. لیلا حاتمی و علی مصفا برای اولین بار با بازی در خوک، حضور در یک اثر کمدی را تجربه کرده‌اند. فیلمبرداری خوک از شهریور ۱۳۹۶ آغاز و در آذرماه به پایان رسید. خوک پس از چهار مرتبه نامزدی در بخش بهترین فیلم جشنواره‌های بین‌المللی سرانجام توانست ۳ تندیس شایستگی بهترین چهره پردازی، بهترین طراحی لباس و بهترین موسیقی متن را در بیستمین دوره جشن خانه سینمای ایران از آنِ خود کند.

 

همچنین مانی حقیقی روز ششم مهرماه ۱۳۹۷ موفق شد جوایز بهترین فیلم و جایزه ویژه هیئت داوران را برای فیلم خوک به ترتیب از هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم گرولاند و سیزدهمین دوره جشنواره اروپایی فیلم‌های فانتزی استراسبورگ دریافت کند. همچنین حسن معجونی نیز در روز ۲۲ مهرماه ۱۳۹۷ جایزه بهترین بازیگر مرد از پنجاه و یکمین دوره جشنواره فیلم‌های فانتزی کاتالونیا سیتخس از آنِ خود کرد.

پریناز ایزدیار با شهاب حسینی در سریال شهرزاد نیز هم بازی بود

مقیمان ناکجا

مقیمان ناکجا فیلمی محصول سال ۱۳۹۶ ایران به نویسندگی و کارگردانی شهاب حسینی بر اساس نمایشنامهٔ مهمان‌سرای دو دنیا اثر اریک امانوئل اشمیت است.

داستان دربارهٔ پسری است که برای انجام یک کاری به جایی مسافرت می‌کند و وارد مهمانسرایی می‌شود و در آن با قضیه‌هایی روبه‌رو می‌شود که زندگی او را تغییر می‌دهد

 

هت‌تریک

هت‌تریک فیلمی به کارگردانی و نویسندگی رامتین لوافی و تهیه‌کنندگی مجید مطلبی محصول سال ۱۳۹۵ است. این فیلم در۲۴ بهمن ۱۳۹۷ در سینماهای ایران اکران شده‌است.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: لیدا به همراه همسرش به یک مهمانی دعوت شده‌اند. کیوان دوست این دو نفر، با فرد جدیدی به نام رها آشنا شده و او را هم به مهمانی آورده است. این چهار نفر در راه برگشت به خانه با یک چیز یا کسی تصادف می‌کنند و فرار می‌کنند و…

 

تابستان داغ

تابستان داغ فیلمی به کارگردانی ابراهیم ایرج‌زاد، نویسندگی پیام کرمی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی محصول سال ۱۳۹۵ است.

 

در خلاصه داستان فیلم آمده است: نسرین که هنگام طلاق نمی‌تواند دختر شش ساله‌اش را از شوهرش بگیرد زندگی‌اش را جمع می‌کند وبی‌اطلاع شوهر به گوشه‌ای از شهر پناه می‌برد.

پریناز ایزدیار در ژانر دفاع مقدس نیز کار کرده و ویلایی‌ها از جمله کارهای اوست

ویلایی‌ها

ویلایی‌ها فیلمی به کارگردانی منیر قیدی، نویسندگی منیر قیدی و ارسلان امیری و تهیه‌کنندگی سعید ملکان است که در واپسین روزهای اردیبهشت ۱۳۹۵ با حضور طناز طباطبایی در اندیمشک کلید خورد و تیر ماه ۱۳۹۵ فیلمبرداری اش پایان یافت.

 

ویلایی‌ها قصه خانواده‌های فرماندهان سپاه و ارتش در سال ۱۳۶۵ است. عزیز زن ۵۰ ساله‌ای است که همراه نوه‌هایش وارد مجموعه ویلاها می‌شود. الیاس نیز راننده بسیجی است که هر وقت وارد مجموعه می‌شود همه نگران این می‌شوند که شاید خبر شهادت یکی از فرماندهان را بدهد. پس از مدتی سیما که عروس عزیز است از تهران می‌آید تا بچه‌های خود را به خارج از کشور ببرد.

 

یک روز بخصوص

یک روز بخصوص فیلمی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی همایون اسعدیان و نویسندگی همایون اسعدیان و مجید قیصری محصول سال ۱۳۹۴ است.

 

در خلاصه فیلم آمده است حامد(مصطفی زمانی) باید برای عمل قلب خواهرش دست به یک انتخاب بزند، انتخابی که در آینده مسیرهای متفاوتی را پیش روی او قرار داده است.

ابد و یک روز از جمله کارهای پریناز ایزدیار است که او را به شهرت رساند

ابد و یک روز

ابد و یک روز فیلمی به کارگردانی و نویسندگی سعید روستایی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان محصول سال ۱۳۹۴ است. این فیلم محصول کشور ایران، به سبک اجتماعی (درام) و به زبان فارسی است. ابد و یک روز در طول نمایش مورد توجه عموم مردم و منتقدان قرار گرفت و توانست ۹ سیمرغ بلورین (۷ سیمرغ در بخش اصلی و ۲ سیمرغ بهترین فیلم و بهترین کارگردانی در بخش نگاه نو) سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر را به دست آورد.

 

این فیلم روایتگر خانواده‌ای است که درگیر مشکلات مختلفی همچون اعتیاد، فقر، بیکاری و مشکلات خانوادگی هستند. از همه مهم‌تر، روابط عاطفی میان اعضای خانواده است. به دنبال رهایی از این مشکلات، داستان‌هایی در حین تدارک دیدن مراسم عروسیِ «سمیه» شکل می‌گیرد که منجر به اتفاقات و تغییراتی در رابطهٔ افراد خانواده می‌شود.

 

۳۶۰ درجه

۳۶۰ درجه فیلمی به کارگردانی و نویسندگی سام قریبیان و تهیه‌کنندگی فرامرز قریبیان محصول سال ۱۳۹۳ است.

 

پسر جوانی در آستانه ازدواج با همسرش درگیر یک ماجرای مواد مخدری می‌شود و به زندان می‌افتد. آزاد شدن وی از زندان پس از سه سال سرآغاز اتفاقات زیادی است که پای پلیس و مافیای مواد مخدر را پیش می‌کشد.

 

این سیب هم برای تو

این سیب هم برای تو فیلمی به کارگردانی سیروس الوند، نویسندگی سیروس الوند و نازنین فراهانی و تهیه‌کنندگی محمد نشاط ساخته سال ۱۳۹۳ ایران است. این فیلم در ۲۷ آبان ۱۳۹۴ در سینماهای ایران اکران شده است.

 

این فیلم داستان دو دختر جوان است که با هم دوست هستند و در حالی که یکی از آنها نامزد دارد، رابطه عاشقانه‌ای بین نامزد دختر با دوست او برقرار شده است.

پریناز ایزدیار با ترانه علیدوستی نیز هم بازی بوده است

خط ویژه

خط ویژه فیلمی در ژانر درام اجتماعی به نویسندگی و کارگردانی مصطفی کیایی است. از جمله بازیگران فیلم می‌توان به مصطفی زمانی و هانیه توسلی و هومن سیدی اشاره کرد. فیلم در جشنواره فجر موفق شد سیمرغ بلورین فیلم برگزیده تماشاگران و دیپلم افتخار نقش دوم مرد برای بازی میلاد کی مرام را دریافت کرد.

 

در خلاصه فیلم آمده‌است: کاوه (با بازیگری هومن سیدی) نابغه علوم کامپیوتری به همراه خواهر (با بازیگری هانیه توسلی) و شوهرخواهرش (با بازیگری مصطفی زمانی) تحت شرایط خاصی حساب بانکی یک رانت خوار به نام محتشم (با بازیگری سام قریبیان) را هک می‌کنند. محتشم برای بازگشت پولش به روش‌های غیرقانونی رو می‌آورد، اما این پول هنگفت در اختیار هفت جوان قرار می‌گیرد و مشکلات عدیده‌ای را برای آنها بوجود می‌آورد.

 

ورود آقایان ممنوع

ورود آقایان ممنوع فیلمی به کارگردانی رامبد جوان محصول سال ۱۳۸۹ می‌باشد که در سال ۱۳۹۰ اکران شد. این فیلم در تهران فیلمبرداری شده و توانست عنوان دومین فیلم پرفروش سال ۱۳۹۰ سینمای ایران را کسب کند.

 

در خلاصه فیلم آمده است: مدیر یک دبیرستان دخترانه خصوصی با ورود آقایان به مدرسه خود شدیداً مخالف است. اما وقتی دبیر شیمی به علت زایمان شش ماه مرخصی می‌گیرد، مجبور می‌شود تا یک دبیر جایگزین به دبیرستان بیاورد؛ ولی تلاش وی برای یافتن دبیر زن در میانه سال تحصیلی بی‌فایده است و وی مجبور است یک مرد را به عنوان تنها گزینه بپذیرد اما …

پریناز ایزدیار دوستی عمیقی با نوید محمدزاده دارد

اینجا بدون من

اینجا بدون من فیلمی‌ست به کارگردانی بهرام توکلی که در سال ۱۳۸۹ تولید و در تابستان ۱۳۹۰ اکران شد. فیلم‌نامه این فیلم اقتباسی از نمایشنامه باغ وحش شیشه‌ای اثر تنسی ویلیامز است.

 

فیلم داستان خانواده‌ای ست متشکل از مادر (فاطمه معتمد آریا) و دو فرزندش، احسان (صابر ابر) و یلدا (نگار جواهریان) که در آرزوی دستیابی به رویاهای خود هستند و امیدوارانه تحولی را انتظار می‌کشند. یلدا معلول است و تمام دغدغه مادر تأمین آینده اوست. ورود رضا دوست احسان با بازی (پارسا پیروزفر) زندگی آنان را دستخوش تغییراتی می‌کند.

 

یک مرد، یک شهر

یک مرد، یک شهر فیلمی به کارگردانی حسن هدایت محصول سال ۱۳۸۶ است.

 

«اسماعیل مینوی» کارآگاه پلیس آگاهی است. بعد از سال‌ها با او تماس می‌گیرند تا برای تحویل بقایای پیکر برادر شهیدش به خرمشهر برود. اسماعیل راهی سفر می‌شود و در راه، نزدیک خرمشهر تصادف می‌کند؛ اما انگار این حادثه بهانه ای است برای کشف راز یک قتل

پریناز ایزدیار و ترانه علیدوستی در سریال شهرزاد نقش‌های خاطره انگیزی بازی کردند

سریال‌های پریناز ایزدیار

شهرزاد یک، دو، سه در سالهای 96 و 97

۱۳۹۱     زمانه      

۱۳۹۰     مثل یک کابوس      

۱۳۹۰     پنج کیلومتر تا بهشت             

۱۳۹۰     روبیک                   

۱۳۸۹     شاید برای شما هم اتفاق بیفتد

بیوگرافی کامل پریناز ایزدیار و کارنامه کاری‌اش

تله فیلم                             

تله‌فیلم داشتن و نداشتن"                                         

تله‌فیلم گور به گور"                                               

تله‌فیلم "مروارید"                                   

تله‌فیلم "همان روز"                                

تله‌فیلم "مرخصی"                                  

تله‌فیلم "آبی‌ها و خاکستر"                                       

تله‌فیلم "ماه در سایه"                                              

تله‌فیلم پسر ایران"                                  

تله‌فیلم "فال قهوه"                                   

تله‌فیلم "دسته بازنده‌ها"                                           

تله‌فیلم "استخر"                                      

تله‌فیلم انتهای بزرگراه"

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.