2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
طرز تهیه کامل سس قارچ برای انواع غذاها

طرز تهیه کامل سس قارچ برای انواع غذاها

سس قارچ فقط مخصوص رستوران‌ها نیست. شما هم به راحتی می‌توانید این سس را در خانه درست کنید و با آن به غذاهای مختلف طعم بدهید.

دوات آنلاین-سس قارچ را با غذاهای مختلف می‌شود میل کرد؛ از مرغ سوخاری تا استیک و ... اما خیلی‌ها بلد نیستند این سس را در خانه درست کنند. در حالی‌که دستور تهیه آن بسیار آسان است.

 

مواد لازم برای سس قارچ

قارچ: ۲۵۰ گرم

پیاز: ۱ عدد

خامه: ۱ پیمانه

کره: به میزان لازم

نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه کامل سس قارچ برای انواع غذاها

طرز تهیه سس قارچ

پیازها را بشویید و به صورت نگینی خرد کنید. قارچ را در ظرف آب و نمک قرار دهید. پس از چند دقیقه قارچ‌ها را با دقت بشویید. سپس قارچ‌ها را برش های بزرگ و یا متوسط بزنید.

 

با کمی کره، نمک و فلفل؛ پیازها و قارچ‌ها را تفت دهید تا حدی که آبشان کشیده شود و کمی قهوه‌ای رنگ شوند. این کار باعث می‌شود طعم قارچ بیشتر شود.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سیب زمینی تنوری با سس آلفردو

 

خامه را کمی بهم بزنید تا بافت آن نرم و یک دست شود. سپس به ماهیتابه خامه را به آرامی و کم کم بیفزایید و صبر کنید تا به جوش بیاید. پس از به جوش آمدن سس را ۵ دقیقه دیگر بهم بزنید تا مواد به خوبی طعم بگیرند.

 

ریزه کاری‌های تهیه سس قارچ

- در تهیه سس قارچ و خامه می‌توانید از جعفری ساطوری شده به میزان ۲ قاشق غذاخوری استفاده کنید. تنها کافیست در مرحله آخر جعفری خرد شده را در سس قارچ، داخل ماهیتابه روی حرارت بریزید و ۵ دقیقه صبر کنید تا با هم به خوبی مخلوط شوند و سبزی ها نرم شوند.

 

- همچنین برای تهیه سس قارچ و پنیر می‌توانید با اضافه کردن ۲ قاشق غذاخوری پنیر پارمزان به این سس، بافت آن را یک دست و غلیظ‌تر کنید و طعم پنیری خوبی به سس بدهید.

 

- برای طعم دهی بیشتر به این سس می‌توانید از سیر رنده شده و آویشن نیز استفاده کنید و در حین تفت دادن، آنها را با قارچ مخلوط کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پاستا همراه با سس آلفردو، سس پستو و سس بشامل

 

- این سس را می‌توان با خامه و یا شیر تهیه کرد. در صورت تهیه سس قارچ با شیر از آرد هم برای غلیظ شدن سس استفاده می‌شود. اما در روش دیگری این سس، با هر سه این مواد تهیه می‌شود. به این صورت که مقدار کمی شیر با مقدار کمی خامه در سس ریخته می‌شود. انتخاب روش تهیه سس قارچ خامه‌ای به خودتان بستگی دارد. اگر تمایل دارید سس قارچ رژیمی داشته باشید بهتر است از خامه کمتری در تهیه آن استفاده کنید.

 

- در صورت تمایل و برای طعم دادن بیشتر به سس قارچ خامه‌ای، می‌توانید در ۱۰ دقیقه آخر جوشیدن مواد سس، یک قاشق غذاخوری سرکه سیب در سس بریزید.

 

- قارچ‌ها می‌تواند به صورت ورقه‌ای یا نگینی خرد شود. به هر شکلی که تمایل دارید می‌توانید قارچ‌ها را خرد کنید. حتی می‌توانید قارچ‌های سرخ شده را با دو سوم خامه و نمک در مخلوط کن بریزید تا ریز و یک دست شوند.

 

منبع: ایرنا

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.