2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
بیوگرافی کامل ندا ملکی مجری برنامه‌ آفتاب شرقی

بیوگرافی کامل ندا ملکی مجری برنامه‌ آفتاب شرقی

نداملکی در شهر اردبیل به دنیا آمده‌ است .هرچند می‌توانست در رشته پزشکی نیز ادامه تحصیل دهد اما علوم قرآنی را انتخاب کرد و زندگی او مسیر تازه‌ای یافت. بیوگرافی کامل ندا ملکی را در مطلب زیر بخوانید.

دوات آنلاین-ندا ملکی مجری با سابقه تلویزیون که با برنامه آفتاب شرقی شناخته شد متولد سال 59 در اردبیل است.او شخصیتی به شدت تحت تاثیر خانواده‌اش دارد و در همه کارهایش از پدرش مشورت می‌گیرد. با بیوگرافی این مجری توانمند برنامه‌های مذهبی تلویزیون آشنا شوید.

 

حضور ندا ملکی در برنامه آفتاب شرقی

ندا ملکی در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد و رشد کرد. علاقه او به معارف باعث شد تا به عنوان مجری در برنامه آفتاب شرقی حضور پیدا کند و اجرای این برنامه را برای سالها برعهده بگیرد. ندا ملکی می‌گوید پذیرش حضور در برنامه آفتاب شرقی نیز با مشورت و تایید پدرش بوده‌ است.

 

روزگار خوش در کنار مادربزرگ

او دوران خوشی را با مادربزرگش گذارنده و از خاطرات آن روزها می‌گوید: پدر و مادرم فرهنگی هستند و در عرصه‌های اجتماعی بسیار فعال و من زمان زیادی را با مادربزرگم سپری می‌کردم. مادربزرگی داشتم که می‌توانم بگویم عاشقش بودم. ایشان توانایی خواندن قرآن را داشت و همواره با کلام خدا مأنوس بود. مادربزرگم به زبان فارسی صحبت نمی‌کرد و نمی‌توانست ترجمه فارسی قرآن را بخواند. یک روز از من خواست پس از مدرسه به خانه آنها بروم و ترجمه قرآن را از فارسی به گویش آذری برایش بگویم. از آن به بعد، من هر روز بعد از مدرسه ترجمه قرآن را می‌خواندم و از فارسی به آذری برمی‌گرداندم. مادربزرگم هم به من نماز خواندن یاد می‌داد.

بیوگرافی کامل ندا ملکی مجری برنامه‌های مذهبی  تلویزیون

هرگز در انتخاب چادر یا خواندن نماز اجبار نداشتم

ندا ملکی بااینکه در یک خانواده مذهبی متولد و رشد کرده‌ است می‌گوید هرگز او را برای حجاب یا نماز خواندن مجبور نکرده‌اند او می‌گوید: هیچ‌گاه به یاد ندارم خانواده‌ام به زبان مرا تشویق به اعمال نیکو کرده باشند. هیچ‌وقت پدر یا مادرم به من نگفتند حجابت را رعایت کن یا درس بخوان. من طبق آنچه در زندگی دیدم رفتار می‌کردم یعنی پدر و مادرم الگوی عملی افعال نیکو بودند.

 

پدرم صداقت زیادی داشته و دارند و مهربانی و خوش‌خلقی‌ای که در مادرم می‌دیدم، بی‌نظیر بود. هر دو در عین حال که نماز می‌خواندند رفتارهای صحیحی داشتند و من از آنها کلام دروغی نشنیدم، همین امر باعث شد کم‌کم من هم به خواندن نماز علاقه‌مند شدم و صدق گفتار از همان زمان در من نهادینه شد.

بیوگرافی کامل ندا ملکی مجری برنامه‌های مذهبی  تلویزیون

تحصیل در رشته علوم قرآنی

ندا ملکی با اینکه می‌توانست در رشته پزشکی تحصیل کند اما علوم قرآنی را انتخاب کرد او درباره این انتخاب می‌گوید: در دوران مدرسه معدلم بسیار بالا و خوب بود به همین دلیل والدین و اطرافیان توقع داشتند حتما در رشته‌ پزشکی تحصیل کنم اما بعد از کنکور و کسب رتبه خوب و با وجود اینکه رشته‌ام علوم تجربی بود، اولویت رشته‌ها را کارشناسی علوم قرآنی که یکی از رشته‌های نیمه‌متمرکز بود، زدم. پس از قبولی در رشته کارشناسی علوم قرآنی دانشکده علوم قرآنی تهران، برخی نزدیکان‌مان ناراحت شدند و می‌گفتند تو باید پزشکی بخوانی اما من تصمیمم را گرفته بودم. در مصاحبه هم بین 80 نفر، چهارم شدم.

 

خانواده‌ام هم چندان راضی نبودند اما به مرور زمان وقتی علاقه من به کسب دانش در این رشته را دیدند، متقاعد شدند. آنها به من قدرت عمل و استقلال می‌دادند و مرا برای پیشرفت همراهی می‌کردند.

 

ندا ملکی یک سال از دوران تحصیل در مدرسه را جهشی خوانده‌است به همین دلیل هم یک سال زودتر از هم‌سالان خود دیپلم گرفت شرکت در مسابقات قران دانشجویان سراسر کشور و کسب رتبه سوم این مسابقات در سال 78 زندگی او را متحول کرد و مسیر زندگی‌اش را تغییر داد. 15 روز بعد از آن مسابقه بود که به او پیشنهاد کار در رسانه داده شد و او با اینکه به گفته خودش تصور نمی‌کرد رسانه جای مباحث قرانی باشد با مشورت پدرش قبول کرد اجرای این برنامه را بر عهده بگیرد.

 

شغل همسرم را نپرسیدم 

ندا ملکی به صورت نیمه حرفه‌ای ورزش والیبال را دنبال می‌کند و علاوه بر کتاب‌های مذهبی که رشته تحصیلی و کاری اوست رمان نیز بسیار زیاد می‌خواند و بیشتر رمان‌های معروف اجتماعی را خوانده است. او دکتری روانشناسی تربیتی را از دانشگاه الزهرا دریافت کرده‌است.

 

او بعد از پایان دوران لیسانس ازدواج کرد ندا ملکی درباره نحوه انتخاب همسرش می‌گوید: مهم‌ترین معیار بنده برای انتخاب همسر کفویت در باورها، نگرش‌ها و ارزش‌ها بود چون نگرش، مقدمه عملکرد انسان است. البته اگر نگرش انسان با تکیه بر شاخصه‌های دینداری به شکل صحیحی شکل بگیرد، عمل مطلوب نیز از او سر خواهد زد. ضمن اینکه تحصیلات ایشان نیز برایم اهمیت داشت  البته در کنار اینها از همسرم سوال کردم اگر یک هفته خواهرتان را نبینید، دلتان برایش تنگ می‌شود؟ اما نپرسیدم کارتان چیست یا چقدر پس‌انداز دارید؟ چون تربیت عاطفی برایم مهم بود. البته تربیت عاطفی در روانشناسی دایره بسیارگسترده‌تری دارد. درباره انس با قرآن هم باید بگویم هر قدر رفتار آدم‌ها شبیه به معانی و مفاهیم آیات الهی باشد به همان اندازه با قرآن انس دارند

 

او در کارنامه کاری‌اش اجرای برنامه‌هایی چون آیین‌زندگی، تا نیایش، اشراق، صبح عالی بخیر، روشنا، اشاره، آفتاب شرقی را ثبت کرده‌است.

 

فاطمه حورا تنها دختر اوست که در سنین نوجوانی است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.