2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
معرفی کامل فیلم خروج ساخته ابراهیم حاتمی کیا؛ خلاصه داستان و بازیگران

معرفی کامل فیلم خروج ساخته ابراهیم حاتمی کیا؛ خلاصه داستان و بازیگران

ابراهیم حاتمی کیا از 10 سال قبل به فکر ساخت فیلم خروج بود. او تمام این سال‌ها در تلاش بود تا طرحی مناسب برای سوژه‌اش پیدا کند و بتواند این فیلم را بسازد.

دوات آنلاین-فیلم خروج ساخته ابراهیم حاتمی کیا از جمله فیلم‌های بخش سودای سیمرغ در جشنواره فجر 98 است که موضوع و داستان آن نسبت به کارهای قبلی حاتمی کیا متفاوت است.

 

ابراهیم حاتمی کیا اولین فیلمش به نام هویت را در سال ۱۳۶۵ کارگردانی کرد و تا کنون 20 فیلم ساخته که بسیاری از آنها را می‌توان در فهرست بهترین فیلم‌های سینمای ایران جا داد. از کرخه تا راین، بوی پیراهن یوسف، آژانس شیشه‌ای، ارتفاع پست، به رنگ ارغوان، دعوت، «چ»، بادیگارد  و به وقت شام از جمله فیلم‌های ماندگار این کارگردان است.

 

حاتمی کیا که فیلم‌های بادیگارد و به وقت شام را با همکاری سازمان هنری رسانه‌ای اوج ساخته بود برای فیلم خروج هم با همین موسسه همکاری کرد.

عکسی از فیلم خروج ساخته ابراهیم حاتمی کیا

خلاصه داستان فیلم خروج

ایده فیلم خروج از حدود 10 سال قبل به ذهن ابراهیم حاتمی کیا رسید اما پیدا کردن طرح مناسب و نوشتن فیلنامه زمان برد تا این‌که بالاخره خروج ساخته شد.

فرامرز قریبیان در فیلم خروج

این فیلم زندگی داستان گروهی پنبه‌کار دزفولی است که محصول‌شان به‌دلیل بارش شدید باران، آب خورده و وعده‌هایی که به آنها داده شده، محقق نشده است. این گروه تصمیم می‌گیرند که برای اعتراض به وضعیت‌شان نزد هیئت دولت در نهاد ریاست جمهوری بروند. آنها از دزفول سفر خود را آغاز کرده و راهی تهران می‌شوند، این افراد دو ماه و نیم در مسیر هستند و در این راه با چالش‌های فراوانی روبرو می‌شوند.

پانته آ پناهی در فیلم خروج

بازیگران فیلم خروج

فرامرز قریبیان، پانته آ پناهی ها، جهانگیر الماسی، گیتی قاسمی، محمدرضا شریفی نیا، مهدی فقیه، سام قریبیان، محمد فیلی، آتش تقی پور، اکبر رحمتی، فرزاد حسنی، رامین پور ایمان و محسن صادقی نسب در این فیلم سینمایی بازی کرده‌اند.

 

فرامز قریبان قبل از فیلم خروج 5 سال در هیچ فیلم سینمایی بازی نکرده بود. آخرین فیلم او چهارشنبه خون به پا می‌شود، بود

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.