2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
معرفی کامل سریال پرگار؛ خلاصه داستان و بازیگران

معرفی کامل سریال پرگار؛ خلاصه داستان و بازیگران

سریال پرگار جنبه آموزشی و تربیتی دارد و بازیگران مطرحی مانند مرجانه گلچین و فریبا کوثری در آن بازی کرده‌اند.

دوات آنلاین-سریال پرگار سریالی با  محتوای تربیتی و آموزشی است که شهرام شاه حسینی آن را برای شبکه یک ساخته و بازیگران پیشکوست در آن بازی می‌کنند.

 

نام قبلی سریال پرگار "آسمان هوای باران دارد" بود اما در نهایت تصمیم گرفته شد اسم آن تغییر کند..

عکسی از سریال بی قید و شرط

خلاصه داستان سریال پرگار

داستان این سریال به خانواده‌ای برمی‌گردد که  برای ادامه تحصیل دختر بزرگشان در مقطع دکتری راهی تهران و خواسته یا ناخواسته درگیر موضوعاتی می‌شوند.

 

این سریال جنبه آموزشی و تربیتی زیادی دارد و موضوعاتی از قبیل مواد مخدر در مدارس، آسیب‌های استفاده از فناوری در خانواده و مدرسه، جایگاه خانواده در تعلیم و تربیت فرزندان و عشق بازیگری بین جوانان و نوجوانان به خصوص دختران در پرگار روایت می‌شود.

عکسی از سریال بی قید و شرط

پرگار فصل دوم سریالی قدیمی است

سریال پرگار بخش دوم سریالی است که سعید عالم‌زاده 10 سال قبل با نام آسمان همیشه ابری نیست، ساخته بود. سریال آسمان همیشه ابری نیست با رویکردی اجتماعی، روایتگر زندگی و دغدغه‌های پنج دوست و همکلاسی بود که در برهه نوجوانی و جوانی روزهای تلخ و شیرینی را تجربه کردند.

 

در فصل نخست این سریال، برخی بازیگران همچون "لیلا بلوکات" بزرگتر از سنی بودند که دختران هنرستانی را نشان می‌دهد اما گویا به این موضوع در بخش دوم بیشتر توجه شده و از دختران هنرستانی که در همان دبیرستان و لوکیشن اصلی (دبیرستان دخترانه یادگار امام(ره)) درس می‌خواندند به عنوان بازیگر استفاده شده است.

بازیگران سریال بی قید و شرط

بازیگران سریال پرگار

مرجانه گلچین، فریبا کوثری، بابک کریمی، علی عمرانی، بهرنگ علوی و تعداد زیادی از دختران هنرور که بسیاری از آنها از دانش آموزان دبیرستان دخترانه یادگار امام(ره) بودند، بازیگران این سریال هستند.

 

یکی از جذابیت‌های این سریال، علاوه بر آموزشی و کاربردی بودن موضوع و سوژه‌اش، حضور برخی از بازیگران پیشکسوت و کاربلد تلویزیون است. این روزها بازیگران پیشکسوت و کاربلد تلویزیون کمتر این ریسک را می‌پذیرند هر فیلمنامه‌ای را قبول کنند و جلوی دوربین هر کارگردانی بروند.

 

مصداق بارز آن فریبا کوثری است که بارها اعلام کرده یا فیلمنامه‌ها تکراری‌اند و یا سوژه‌ها و نقش‌ها کمتر درگیرش می‌کنند؛ به همین‌خاطر در تلویزیون کم‌کار شده است. او در این سریال تلویزیونی نقش مدیر مدرسه‌ را بازی می‌کند که بخشی از قصه به زندگی کاری و شخصی او مربوط می‌شود.

مرجانه گلچین در سریال پرگار

مرجانه‌ گلچین دیگر بازیگر این سریال تلویزیونی است که نقش طنز و جدی را توأمان پیش می‌برد و چندی پیش بعد از چندین اثر طنز با "نفس گرم" به تلویزیون آمد و مخاطب را شگفت‌زده کرد. البته بعد از آن در نقش «آفاق» سریال تلویزیونی "زوج یا فرد" به ایفای نقش پرداخت و حالا مخاطب او را با نقش جدید و متفاوتی در سریال پرگار می‌بیند.

 

مرجانه گلچین در خصوص اینکه چه‌طور بازیگر می‌تواند نقش‌های طنز و جدی را توأمان پیش ببرد به تسنیم، گفت: بازیگر حتماً باید موقعیت‌های جدید و کاراکترهای مختلفی را تجربه کند و مخاطب هم این انتظار را دارد. اگر تکرار شویم حتماً مورد انتقاد خواهیم بود. یک‌روال بودن، بازیگر را هم خسته می‌کند؛ ناگفته نماند که بازیگران جدی نمی‌توانند کمدی کار کنند اما طنازان می‌توانند هم کمدی کار کنند و هم تراژدی.

بازیگران سریال بی قید و شرط

سریال پرگار چند قسمت است

سریال پرگار در 29 قسمت ساخته شده است که هر قسمت آن 40 دقیقه ‌است.

 

ساعت پخش و تکرار سریال پرگار

سریال پرگار هر شب حدود ساعت 22 از شبکه یک سیما پخش می شود و روز بعد ساعت۱:۳۰ بامداد، ۹:۴۵ صبح و ۱۵ بعدازظهر تکرار می‌شود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.