2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
معرفی کامل فیلم آتابای ساخته نیکی کریمی؛ خلاصه داستان و بازیگران

معرفی کامل فیلم آتابای ساخته نیکی کریمی؛ خلاصه داستان و بازیگران

فیلم آتابای پنجمین فیلم نیکی کریمی به عنوان کارگردان است که یک درام عاشقانه محسوب می‌شود.

دوات آنلاین-فیلم سینمایی آتابای به کارگردانی نیکی کریمی داستانی عاشقانه دارد که بازیگران مطرحی مانند جواد عزتی و هادی حجازی فر در آن بازی کرده‌اند.

 

طرح فیلمنامه آتابای برای خود نیکی کریمی است اما فیلمنامه  را هادی حجازی‌فر نوشته و نیکی کریمی علاوه بر کارگردانی، تهیه کنندگی این فیلم را نیز برعهده داشته است.

 

نیکی کریمی و هادی حجازی فر پیش از این در سریال نمایش خانگی ممنوعه با هم بازی کرده بودند.

 

کارنامه هنری نیکی کریمی

فیلم وسوسه تولید سال 1368 اولین فیلمی است که نیکی کریمی در آن بازی کرد. او پس از آن در فیلم عروس ساخته بهروز افخمی نقش مهین شخصیت اصلی زن فیلم را بازی کرد. فیلم عروس به‌شدت مورد توجه قرار گرفت و نیکی کریمی به عنوان بازیگری هتوانا شناخته شد.

 

کریمی پس از آن مسیر موفقیت را طی کرد. او انتخاب‌های هوشمندانه‌ای داشت و با کارگردانان بزرگ کار کرد. نیکی کریمی بعد از فیلم عروس در فیلم ردپای گرگ ساخته مسعود کیمیایی بازی کرد و بعد از آن سارا و پری را با داریوش مهرجویی کار کرد و سپس در فیلم بوی پیراهن پوسف ساخته ابراهیم حاتمی کیا بازی کرد.

 

نیکی کریمی در مجموع در 63 فیلم بازی کرده اما کارگردانی را از سال 1380 با ساخت مستند داشتن و نداشتن شروع کرد و سه سال بعد اولین فیلم سینمایی خود به نام یک شب را کارگردانی کرد.

 

بیشتر بخوانید: معرفی کامل 22 فیلم بخش مسابقه جشنواره فجر 98

 

کریمی غیر از داشتن و نداشتن یک مستند دیگر در سال 91 ساخته که روزی روزگاری فوتبال نام دارد. او تاکنون 5 فیلم سینمایی را نیز کارگردانی کرده است. یک شب، چند روز بعد، سوت پایان، شیفت شب و آتابای کارهای او در مقام کارگردان است.

پوستر فیلم آتابای ساخته نیکی کریمی

خلاصه داستان فیلم آتابای

در خلاصه داستان فیلم آمده است: آتابای ۴۰ساله به همراه پدر و خواهرزاده‌اش در روستای پیرکندی(خوی) زندگی می‌کنند. او سال‌ها پیش، دانشجوی معماری در دانشگاه هنرهای زیبای تهران بوده و یک سال مانده به فارغ‌التحصیلی، به علت مشکلات روحی ناشی از عشق نافرجام به هم دانشگاهی‌اش، ترک تحصیل کرده و به زادگاه خود بازگشته است...

جواد عزتی در فیلم آتابای

بازیگران فیلم آتابای

جواد عزتی، هادی حجازی فر،  سحر دولتشاهی،  دانیال نوروش و مه لقا مینوش زاد بازیگران فیلم آتابای هستند.

 

مه لقا مینوش زاده بازیگر جوانی است که در سال 98 در سریال حکایت های کمال در نقش ریحانه خواهر کمال بازی کرد و مورد توجه قرار گرفت.

 

بیشتر بخوانید: معرفی فیلم مردن در آب مطهر+ خلاصه داستان

 

سایر عوامل فیلم سینمایی آتابای

کارگردان: نیکی کریمی، مدیر فیلمبرداری: سامان لطفیان، تدوین: حسین جمشیدی گوهری، موسیقی: حسین‌ علیزاده، طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان، مدیر صدابرداری: کامران کیان‌ارثی، طراحی صحنه و لباس: اصغر نژادایمانی، طراح چهره‌پردازی: ایمان امیدواری، مدیر تولید: حسن مصطفوی، مجری طرح: سعید پاکستانی، جلوه‌های بصری: امین پهلوان‌زاده کامیار شفیع‌پور، جلوه‌های ویژه میدانی: ایمان کرمیان، منشی صحنه: غزل رشیدی، عکس: امید صالحی، مشاور رسانه: فرنوش آباء، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: ایمان توکلی، فیلمنامه: هادی حجازی‌فر، تهیه‌کننده: نیکی کریمی.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.