2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
با ضررها و خواص گلپر آشنا شوید

با ضررها و خواص گلپر آشنا شوید

خواص گلپر از آنتی اکسیدان و همچنین ضددرد و التهاب بودن شروع می‌شود و به مشکلات قلبی و تشنج و ... می‌رسد. در این مطلب با فواید گلپر آشنا شوید:

دوات آنلاین-گیاه گلپر خواص فراوانی دارد و در طب سنتی از جایگاه بالایی برخوردار است البته نحوه استفاده از آن برای مشکلات و بیماری‌های مختلف متفاوت است. توجه داشته باشید استفاده از گیاهان برای مداوای بیماری‌ها بایدذ زیر نظر متخصص طب سنتی باشد. ضمن این‌که استفاده زیاد از گلپر می‌تواند عارضه‌هایی هم داشته باشد.

 

گلپر آنتی اکسیدان است

بیتوته نوشت: استرس اکسیداتیو در افرادی که تحت آنژیوگرافی عروق کرونر قرار دارند ، به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. استرس اکسیداتیو عدم‌تعادل بین رادیکال‌های آزاد و آنتی اکسیدان‌ها در بدن است، رادیکالهای آزاد عامل بسیاری از بیماریهای مهم مانند بیماری پارکینسون ، سرطان و آلزایمر هستند.

 

آنتی اکسیدان مانند جارو در برابر رادیکال های آزاد عمل می کنند و باعث از بین بردن رادیکال های آزاد و نوسازی سلول های تخریب شده، می شوند. پس نتیجه می گیریم مصرف گلپر به پیشگیری از بیماری پارکینسون ، سرطان و آلزایمر کمک می کند.

با ضررها و خواص گلپر آشنا شوید

گلپر  ضد التهاب است

گلپر خواص ضد التهابی قطعی را نشان می دهد. بنابراین برای درمان بیماری هایی مانند آرتروز و نقرس مفید است. اینها التهاب مفصل استخوان است و می تواند باعث درد شدید شود. با کاهش تورم ، درد در بیماران مبتلا به آرتروز و نقرس کاهش می یابد.

 

بیشتر بخوانید: خاصیت‌های زعفران از نظر طب سنتی

 

خاصیت ضد درد گلپر

تحقیقاتی در مورد خواص ضد درد گلپر انجام شد. مشاهده شد که خاصیت ضد درد خوبی دارد و استفاده از گلپر برای درمان زخم های پوستی توصیه می شود. استفاده از عصاره گیاه روی زخم ها به ضد عفونی شدن آنها و جلوگیری از شیوع عفونت کمک می کند.

 

بیشتر بخوانید: با خاصیت‌های اسپند آشنا شوید

 

درمان‌کننده بیماری قارچی

یکی از بیماریهای قارچی شایع پای ورزشکاران است. این امر بیشتر در افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف رخ می دهد. همچنین اگر فرد دیابتی یا تحت معالجه سرطان باشد نیز رخ می دهد. گلهای گلپر را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. بگذارید خشک شود. این کار را دو بار در روز انجام دهید تا عفونت تحت کنترل قرار گیرد. این می تواند پای ورزشکار را درمان کند .

 

بیشتر بخوانید: درمان سریع و خانگی دندان درد با استفاده از مسکن‌های طب سنتی

 

گلپر ضد میکروب است

استفاده از ضد میکروب ها به متوقف کردن رشد میکروارگانیسم ها کمک می کند. به عنوان مثال ، آنتی بیوتیک ها به متوقف کردن باکتری های رشد کمک می کنند. می توانید از عصاره گلپر به عنوان آنتی بیوتیک استفاده کنید. این محلول را در مکانهایی که میکروارگانیسم ها رشد می کنند بکار ببرید.

با ضررها و خواص گلپر آشنا شوید

کمک به بیماران قلبی

بررسی پروفایل چربی نشان می دهد که استفاده از عصاره گیاه گلپر در بهبود سلامت بیماران مبتلا به بیماری قلبی مفید است.

 

درمان تشنج با گلپر

این گیاه در درمان تشنج بسیار مؤثر است. این به دلیل وجود تریپن ها ، ترپنوئیدها و آلکالوئیدها است. خوردن یک لیوان دم کرده از برگ های گیاه گلپر به کاهش دفعات تشنج کمک می کند.

 

گلپر ضد قارچ کاندیدا

وقتی از عصاره گیاه گلپر استفاده می کنیم، فعالیت ضد میکروبی به خوبی انجام می شود. قارچ کاندیدا به دلیل وجود مخمر رشد می کند. معمولاً باکتری های لاکتوباسیلوس به کنترل رشد مخمر کمک می کنند. اگر این اتفاق نیفتد ، باید از عصاره گیاه گلپر استفاده کنید تا عفونت کاندیدا کاهش یابد.

 

بیشتر بخوانید: با خاصیت‌های مویز آشنا شوید

 

خاصیت ضد دیابتی گلپر

استفاده از عصاره گلپر به کاهش نشانگرها در بیماران دیابتی کمک کرد. دو مورد از مهمترین عوامل خطر ،تری گلیسیرید بالا و فشار خون بالا برای دیابت هستند.

 

شایعترین بیماریهای آترواسکلروز و بیماری عروق کرونر هستند. این شرایط پس از بروز دیابت در بیمار رخ می دهد. استفاده از عصاره گلپر به کاهش چشمگیر این عوامل خطر کمک می کند.

 

بیشتر بخوانید: خاکشیر چه خاصیت‌هایی دارد

 

دود گلپر چه خاصیت‌هایی دارد

گلپر را معمولا همراه با اسپند دود می کنند. گلپر به دلیل داشتن طبع گرم باعث افزایش عملکرد مغز و حافظه می شود، همینطور ضد صرع و افزایش دهنده ی اشتها است.

 

گلپر یک میکروب زدای قوی و طبیعی برای منزل است، گلپر دارای بوی تند و تیزیست دقت کنید هنگام دود کردن مقدار زیادی از آن استفاده نکنید.

 

گلپر چه ضررهایی دارد

مصرف مقدار زیاد گلپر سبب سقط جنین می شود. از این رو زنان باردار در خوردن زیاد آن مجاز نیستند.

 

برای برخی افراد حساسیت‌زاست و مشکلاتی روی پوست ایجاد می‌کند. فردی که به این گیاهان حساسیت دارد، در اثر مصرف یا تماس پوستی با آن‌ها و قرار گرفتن در آفتاب، دچار لک‌های پوستی قهوه‌ای، قرمز یا تاولی می‌شود که گاه خارش دارد.

 

البته درصد کمی از افراد به ترکیب‌های کومارینی حساس هستند اما به هر حال اگر فردی در اولین تماس با گلپر یا سایر گیاهان چتری یا مصرف آن‌ها این نوع حساسیت را مشاهده کرد، دیگر نباید این گیاهان را مصرف کند زیرا با مصرف بیش از یک بار ممکن است حساسیت افزایش یابد و لک‌ها یا تاول‌ها تمام بدن را فرا بگیرند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.