2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
قصاص زن صیغه‌ای به جرم قتل شوهر

قصاص زن صیغه‌ای به جرم قتل شوهر

این زن که شوهرش را با پاشیدن اسید به کام مرگ کشانده بود با درخواست اولیای دم مقتول به قصاص محکوم شده بود.

دوات آنلاین-زن صیغه ای که سه سال قبل شوهرش را با اسیدپاشی به قتل رساند، هفته گذشته در زندان مرکزی مشهد به دار مجازات آویخته شد و طعم مرگ تلخ را چشید.

 

نوزدهم اردیبهشت سال 95، ماجرای یک اسیدپاشی هولناک هنگامی در بیسیم نیروهای امدادی و پلیس پیچید که اهالی بولوار توس مشهد از درگیری وحشتناک یک زوج جوان در منزل مسکونی خبر دادند. به دنبال دریافت این خبر، خودروی اورژانس 115 آژیرکشان وارد خیابان محل درگیری شد و نیروهای امدادی به یاری این زوج شتافتند.

 

مرد 45 ساله که اسید سراسر پیکرش را سوزانده بود، در حالت نیمه بیهوش قرار داشت و از شدت سوزش وحشتناک ناشی از اسیدپاشی توانایی سخن گفتن هم نداشت اما زن جوان که مقدار اندکی از اسید در زمان درگیری روی او پاشیده بود، وضعیت مناسبی داشت و   به خاطر احساس سوزش ناله می کرد!

 

نیروهای اورژانس بلافاصله مصدومان حادثه تلخ اسیدپاشی را به بیمارستان رضوی مشهد انتقال دادند ولی مرد 45 ساله که حدود 90 درصد از اندام های بدنش دچار سوختگی شدید با اسید شده بود در آستانه مرگ قرار داشت. از سوی دیگر بررسی های مقدماتی نیروهای انتظامی در محل وقوع این حادثه تاسف بار بیانگر آن بود که زن 32 ساله از مدتی قبل به عقد موقت «جواد- ع» درآمده است اما آن ها به دلیل برخی مشکلات با یکدیگر دچار اختلافات خانوادگی شده اند به طوری که اختلافات آنان شدت گرفته و پرونده ای نیز در مراکز انتظامی دارند.

 

به همین دلیل ماجرای اسیدپاشی به خاطر اختلافات خانوادگی درحالی مطرح شد که با دستور قضایی زن جوان به عنوان مظنون اصلی اسیدپاشی تحت تعقیب قرار گرفت. بنابر گزارش خراسان، با وجود این تلاش کادر درمانی برای نجات جان مرد 45 ساله به نتیجه نرسید و او بر اثر عوارض ناشی از سوختگی شدید با اسید جان سپرد. این گونه بود که پرونده اسیدپاشی زن صیغه ای رنگ جنایی گرفت و گروه ویژه‌ای از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی به فرماندهی سرهنگ محمدرضا غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی) تحقیقات گسترده ای را زیرنظر مقام قضایی آغاز کردند. اگرچه «سارا- م» (متهم به قتل) در ابتدای بازجویی ها هرگونه دخالت خود را در ماجرای اسیدپاشی انکار می کرد اما در نهایت وقتی در برابر اسناد و شواهد دقیق قرار گرفت، همه راه های گریز را بسته دید و به ناچار لب به اعتراف گشود.

 

او گفت: به دلیل  اختلافاتی که با همسرم داشتم کارمان به مشاجره و درگیری کشید در این هنگام من که به شدت عصبانی شده بودم کنترلم را از دست دادم و از درون انباری منزل ظرف حاوی اسیدی را برداشتم که شوهرم مدتی قبل آن را خریده و داخل انباری گذاشته بود! دیگر نفهمیدم چه کار می کنم در همان حالت عصبانیت ظرف اسید را روی شوهرم خالی کردم که مقدار کمی از آن هم روی دست و پای خودم ریخت!

 

به دنبال اعترافات صریح این زن 32 ساله، صحنه اسیدپاشی در حضور مقام قضایی بازسازی شد و بدین ترتیب با تکمیل تحقیقات در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، این پرونده جنایی در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی به ریاست قاضی مجتبی علیزاده (رئیس وقت شعبه پنجم) مورد رسیدگی قضایی قرار گرفت و زن جوان پای میز محاکمه نشست.

 

پس از برگزاری چندین جلسه دادگاه و بیان دفاعیات متهم و همچنین وکیل مدافع وی، قضات باتجربه دادگاه کیفری یک پس از مشورت های قضایی، رای و قصاص با طناب دار دادند. اما رای صادر شده مورد اعتراض متهم قرار گرفت و این پرونده برای طی دیگر مراحل دادرسی به شعبه 39 دیوان عالی کشور ارجاع شد. با وجود این قضات دیوان عالی نیز رای صادر شده را مطابق موازین قانونی و شرعی تشخیص دادند و آن را تایید کردند.

 

با ارسال این پرونده جنایی به یکی از شعبه های اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، دیگر مراحل قانونی برای اجرای حکم طی شد تا این که هفته گذشته و با فراهم شدن مقدمات اجرای حکم، این زن که دیگر 35 ساله شده بود در حالی پای چوبه دار رفت که تلاش ها برای گذشت اولیای دم به نتیجه نرسید و «سارا-م» با نظارت قاضی زرگر (قاضی باتجربه اجرای احکام دادسرا) و با حضور مقامات مسئول در زندان مرکزی مشهد به دار مجازات آویخته شد تا سرنوشت و مرگ تلخ یک قاتل، درس عبرتی برای دیگر افرادی باشد که هنگام عصبانیت دست به این گونه جرایم وحشتناک می زنند و شیشه عمر دیگران را می شکنند.

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.