2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
بیوگرافی کامل امیرنوری  بازیگر و کمدین

بیوگرافی کامل امیرنوری بازیگر و کمدین

امیرنوری بازیگری خود را از 7 سالگی شروع کرد او بازیگر شد تا به مدرسه نرود و انتخاب این شغل هم البته برای او موفقیت‌های بسیار زیادی به دنبال داشت.

دوات آنلاین-امیرنوری کمدین بسیار جوان ایرانی که کار کمدی را از 7 سالگی شروع کرده‌ است ، ۶ شهریور ۱۳۶3 در شهر تهران متولد شد. وی از سال ۱۳۷۲ و زمانی که هفت ساله بود بازیگر شد اما بینندگان تلویزیونی با او در سال ۱۳۸۰ و سریال یادداشت‌های کودکی و پس از آن در بدون شرح آشنا شدند.

 

یکی از ماندگارترین نقش‌هایی که او بازی کرد در برابر فتحعلی اویسی در سریال بدون شرح بود او در این سریال نقش کودک دکه‌داری را بازی می‌کرد که با ترفند‌های مختلف سعی داشت پول بیشتری به دست بیاورد.

بیوگرافی کامل امیرنوری  بازیگر و کمدین

امیرنوری تک پسرخانواده‌است او سه خواهر دارد که دوتا بزرگتر و یکی کوچکتر از او هستند. نوری برای فرار از مدرسه بازیگر شده‌است بله این یک واقعیت است او درباره نحوه بازیگر شدنش می‌گوید: داشتم با بچه‌ها در کوچه توپ بازی می‌کردم که یک گروه فیلم‌برداری آمدند چند بچه را اورده بودند تا برایشان در فیلمی بازی کند کارگردان که فریدون حسن‌پور بود به من گفت می‌خواهی در فیلم من بازی کنی. من درکی از این موضوع نداشتم گفتم نه حوصله ندارم.

 

ببینید: خاطره بامزه امیر نوری از دوران کودکی در برنامه چهل تیکه

 

امیر نوری چطور هنرپیشه شد

او می گوید: من عاشق فوتبال بودم خیلی دوست داشتم فوتبالیست شوم. فردای آن روز دوباره همان تیم فیلم‌برداری آمدند من به یکی از بچه‌ها گفتم مگر شما مدرسه نمی‌روید گفت برایمان مرخصی گرفتند! انقدر خوشحال شدم که تصمیم گرفتم بازیگر شوم و به آقای حسن پور گفتم اگر برای من هم از مدرسه مرخصی می‌گیرید بازی می‌کنم و از آن به بعد بود که بازیگر شدم.

بیوگرافی کامل امیرنوری  بازیگر و کمدین

امیرنوری یکی از دلایل موفقیتش را نوع صحبت کردن و استایلش می‌داند و می‌گوید: من به دلیل اینکه چاق هستم و با چاقی خودم خیلی راحتم از نظر کارگردانها برای بازیگری مناسبم. البته به خاطر نحوه حرف زدنم هم برای کمدی خیلی مناسب هستم.

 

او می‌گوید: نقش جدی به من پیشنهاد نشده و از همان ابتدایی که وارد بازیگری شدم نقش های طنز به من پیشنهاد شد و بازی کردم اما دوست دارم نقش جدی را هم امتحان کنم.

 

امیرنوری برخلاف چیزی که مردم از او می‌شناسند بسیار شخصیت جدی دارد. او بعد از دیپلم دیگر ادامه تحصیل نداد و شرکت در کلاس‌های بازیگری و فن بیان را به رفتن به دانشگاه ترجیح داد.

 

پدر امیرنوری کارمند بود که در سال 91 فوت کرد و مادرش زنی خانه‌دار است.

 

او دوستی نزدیکی با علی صادقی دارد و خاطرات زیادی هم با این هنرپیشه دارد. امیرنوری همیشه از سیستم صوتی ماشین‌های علی صادقی تعریف می‌کند و آن را یکی از عجایب روزگار می‌داند.

 

امیرنوری علاوه بر هنرپیشگی رستوران هم دارد. او برخلاف بسیاری از جوانهایی که خیلی زود پولدار می‌شوند و پول خود را خرج ظاهر می‌کنند فردی بسیار اقتصادی است و پول خود را سرمایه گذاری می‌کند. او یکی از بازیگران ثروتمند ایران است.

 

نوری کتاب خوان حرفه ای 

امیرنوری اوقات فراغتش را بسیار کتاب می‌خواند و می‌گوید همین کتاب‌خوانی باعث شده تا نیازی به دانشگاه رفتن برای پیشرفت نداشته باشد. او می‌گوید: من بسیار کتاب می‌خوانم تقریبا همه کتاب‌های معروف دنیا را خوانده‌ام و نقد‌هایش را هم پیگیری کردم خیلی اهل فضای مجازی نیستم اگر وقت داشته باشم با خانواده‌ام می‌گذارنم کتاب می‌خوانم و موسیقی گوش می‌کنم و فکر می‌کنم البته سفر هم زیاد می‌روم. اعتقادی به اینکه پولم را در سفرهای خارجی خرج کنم ندارم و سفرهایم بیشتر داخلی است. البته سفرخارجی هم رفته‌ام و تجربه کرده‌ام اما لذتی که از سفر داخلی می‌برم بیشتر است.

بیوگرافی کامل امیرنوری  بازیگر و کمدین

امیرنوری در زمان جنگ ایران با داعش در سوریه حاضر شدو همین حضورش حاشیه‌های بسیاری داشت بسیاری او را از هنرمندانی که به مدافعان حرم پیوسته‌است خواندند اما او در پیامی اینستاگرامی اعلام کرد که برای حمایت از مدافعان حرم به سوریه رفته و رزمنده نیست و فقط خواسته ادای احترام کند. انتشار عکس‌های امیرنوری در فضای مجازی باعث شد حتی او از سوی داعش مورد تهدید هم قرار بگیرد.

 

امیر نوری ازدواج نکرده و مجرد است.

 

او چندی پیش تحت یک عمل جراحی قرار گرفت اما قبل از اینکه عکس‌هایش منتشر شود خودش خبر این جراحی را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد تا از شایعات جلوگیری کند.

بیوگرافی کامل امیرنوری  بازیگر و کمدین

فیلم های سینمایی امیر نوری

ناردون – 1394

رسوایی 2 – ۱۳۹۴

مجرد ۴۰ ساله – ۱۳۹۳    

افسونگر – 1392  

رسوایی ۱ – ۱۳۹۱ 

اخراجی‌ ها ۳ – ۱۳۸۹  

پسر تهرانی – ۱۳۸۷    

دلداده – ۱۳۸۷    

دایره زنگی – ۱۳۸۶    

دلقک‌ ها – ۱۳۸۸    

شبی در تهران – ۱۳۸۶    

در مه بخوان (بالاتر از آسمان) – ۱۳۸۵    

عاشق – ۱۳۸۵    

ازدواج صورتی – ۱۳۸۳    

دارا و ندار – ۱۳۷۸

بیوگرافی کامل امیرنوری  بازیگر و کمدین

سریال های امیر نوری

●حکایت‌های کمال 1398

محله گل و بلبل 2 – ۱۳۹۵    

محله گل و بلبل 1 – ۱۳۹۴    

بیدارباش – 1391

آماده باش – ۱۳۹۱    

موج و صخره – ۱۳۹۰ 

معراجی‌ ها – 1393

خوش غیرت – 1383

جاده در دست تعمیر است – 1387

خوش‌ رکاب – 1381

بدون شرح – ۱۳۸۰ 

یادداشت‌ های کودکی – ۱۳۸۰

 

فیلم تلویزیونی

فرار سرباز شایان – ۱۳۹۳

● میش  – ۱۳۸۸

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.