2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
چه طور در شب یلدا فال هندوانه بگیریم

چه طور در شب یلدا فال هندوانه بگیریم

گرفتن فال هندوانه خیلی ساده و آسان است و به هیچ مهارت خاصی احتیاج ندارد. مردم گیلان در شب‌های یلدا وقتی دور هم جمع می‌شوند فال هندوانه می‌گیرند.

دوات آنلاین-گرفتن فال هندوانه یکی از سنت‌های گیلانی‌ها در شب یلدا است. با این نوع فال و راه و روش آن آشنا شوید:

 

ایرنا نوشت: در میان برخی مردم و جوانان دم بخت گیلان رسم جالب دیگری در این شب در جریان است. رسم است که در این شب به خصوص گیلانی‌ها فالی را با کمک پوست هندوانه می‌گیرند که به فال هندانه پوس (پوست هندوانه) معروف است.

چه طور در شب یلدا فال هندوانه بگیریم

روش گرفتن فال هندوانه

برای گرفتن این فال، هندوانه را به چهار قسمت طولی تقسیم می‌کنند و هر چهار پوست را به پشت سر خود می‌اندازند. در این میان، چهار حالت پیش می‌آید، اگر دو قاچ هندوانه، سفید و دو قاچ، سبز باشد، به معنای حد وسط بودن برای نیت شخص است. اگر سه قاچ سبز و یک قاچ سفید بیفتد، نیت آن خوب است، اگر سه قاچ سفید و یک قاچ سبز باشد، نیت بد است.

 

بیشتر بخوانید: بهترین متن‌ تبریک و پیامک‌ها برای شب یلدا

 

اگر هر چهار قاچ سبز باشد، به معنای خیلی خوب و اگر هر چهار قاچ سفید باشد، به معنای خیلی بد است! در برخی مناطق غرب گیلان هم مراسمی به نام «شم‌شمی» اتفاق می‌افتد که یک نوع تفأل است و هر کس که نیتی دارد، دمِ در خانه یا سرگذر می‌ایستد و به حرف‌های رهگذران گوش می‌دهد و چنانچه حرف‌های خوب شنیده باشد، آن را به برآورده شدن نیت خود تعبیر می‌کند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.