2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
معرفی کامل سریال بوم و بانو  + خلاصه داستان و بازیگران

معرفی کامل سریال بوم و بانو + خلاصه داستان و بازیگران

خلاصه داستان سریال بوم و بانو و معرفی بازیگران و تعداد قسمت‌های آن را در این مطلب بخوانید:

دوات آنلاین-سریال بوم و بانو ساخته سعید سلطانی کارگردان سریال ستایش است که در دوره پهلوی اول روایت می‌شود. این سریال عاشقانه‌ای در هزار توی تاریخ است و شخصیت اصلی آن ماهور نام دارد.

 

خلاصه داستان سریال بوم و بانو

بهرنگ ملک محمدی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما به خبرنگار مهر گفت:  «بوم و بانو» قصه‌ای تاریخی دارد که در دوران رضاخان می‌گذرد و مسایلی چون بحث ممنوعیت برگزاری مراسم عزاداری در آن زمان مطرح می‌شود.

 

در خلاصه داستان بوم و بانو آمده است: در ایامی که عشق رهروان محرم به مسلخ برده می‌شود و شورشان به یغما می‌رود، عشقی بی‌آلایش سر بر می‌آورد که در دل طوفان بلایای زمانه به ابتلا کشیده می‌شود و در سایه تزویر و فریب بدخواهان تا مرز نابودی می رود اما در واپسین لحظات چون سیمرغی از میان خاکستر برمی‌خیزد...

 

این سریال روایتگر بخشی از تاریخ معاصر کشورمان است. در این سریال نگاهی به کشف حجاب و ممنوعیت عزاداری برای سالار شهیدان نیز شده است.

عکسی از سریال بوم و بانو

شخصیت‌های بوم و بانو واقعی نیستند

سعید سلطانی درباره‌ سریال بوم و بانو تاکید کرد: بوم و بانو سریال تاریخی به آن معنا نیست، به موضوعات تاریخی در آن پرداخته می‌شود اما شخصیت‌ها در آن ما به ازای مستندات تاریخی ندارند.

 

سعید سلطانی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: بستر زمانی این سریال مربوط به دوره‌ پهلوی است و البته به تقاطع‌ها و مستندات تاریخی که در آن دوره می‌گذرد، می‌پردازد؛ به عنوان مثال ممنوعیت عزاداری و ممنوعیت حجاب در بستر داستان هستند و یک قصه‌ی درگیرکننده دارد.

 

وی تاکید کرد: در سریال بوم و بانو به موضوعات تاریخی پرداخته نمی‌شود، شخصیت‌ها در آن مابه‌ازای مستندات تاریخی ندارند و کار به سمت روایت تاریخ نمی‌رود. هر چند در آن زمان هم که می‌گذرد خالی از وقایع نیست. اینکه چه قدر به واقعیت و مسائل اجتماعی آن دوره می‌پردازد سعی شده در روندی که داستان دارد، روایت اشتباهی نداشته باشیم. نسبت به موضوعاتی که مطرح می‌شود، لباس، گریم و صحنه سعی کردیم گویای آن زمان و صحنه باشد.

عکسی از سریال بوم و بانو

بازیگران سریال بوم و بانو

مسعود رایگان، بهنام تشکر، مهدی احمدی، فریبا متخصص، محرم زینال زاده، امیر غفارمنش، دیبا زاهدی، ساغر قناعت و ... از بازیگران این مجموعه هستند.

عکسی از سریال بوم و بانو

مسعود رایگان در این سریال ایفاگر نقش تیمسار افشار و بهنام تشکر نیز نقش سرهنگ سپنتا را بر عهده دارد. ساغر قناعت که پیش از این با فیلم‌های سینمایی «مالاریا» ساخته پرویز شهبازی و «جشن دلتنگی» به کارگردان پوریا آذربایجانی در قامت بازیگر شناخته شده بود با بازی در سریال «بوم و بانو» اولین حضور تلویزیونی خود را تجربه می‌کند. فریبا متخصص نیز در این پروژه نقش ماهرخ همسر تیمسار افشار را برعهده دارد.

عکسی از سریال بوم و بانو

سریال بوم و بانو چند قسمت است

بوم و بانو به قلم شعله شریعتی و اعظم بهروز بزنگاهی از تلاقی عشق، سیاست و مذهب است که در ۳۵ قسمت برای پخش از شبکه دو سیما تولید می شود.

عکسی از سریال بوم و بانو

شباهت به سریال شب دهم

مدیرگروه فیلم و سریال شبکه دو سیما درباره شباهت این سریال با «شب دهم» عنوان کرد: «شب دهم» قصه‌ای داشت که مستقیماً به عزاداری در آن زمان می‌پرداخت و در ۱۰ قسمت همین موضوع را بستر قصه قرار داده بود. با این حال قصه «بوم و بانو» در بستر این اتفاقات رخ می‌دهد و به مسائل دیگری هم می‌پردازد.

 

وی اضافه کرد: فضاهای متفاوتی در سریال بوم و بانو دیده می‌شود که نگاهی به اوضاع سیاسی اجتماعی و حتی فضاهای عاشقانه و تاریخی دارد. تاکنون حدود ۸۰ درصد از این سریال جلو رفته است و دوستان شبانه روزی کار می‌کنند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.