2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
بیوگرافی و کارنامه هنری آیوشمن كورانا  ستاره بالیوود

بیوگرافی و کارنامه هنری آیوشمن كورانا ستاره بالیوود

آیوشمن كورانا بازیگر هندی و ستاره این روزهای بالیوود متولد 14 سپتامبر سال 1984 است. با بیوگرافی این بازیگر بیشتر آشنا شوید:

دوات آنلاین-آیوشمن كورانا از خیلی جهات هیچ شباهتی به ستارگان بالیوودی ندارد. جوانی معمولی است كه بدون پارتی به موفقیت بسیار زیادی در سینمای كشورش رسید و موفقیت كلان خود را مدیون استعداد بازیگری و انتخاب‌های درست می‌داند. منتقدان هم از او به‌عنوان یكی از مستعدترین چهره‌های جوان سینمای هند اسم می‌برند. یكی از مهم‌ترین تفاوت‌های آیوشمن با رقبای جوانش، بازی در نقش آدم‌هایی معمولی است كه درگیر موقعیت‌های خاص و پیچیده‌ای می‌شوند.

 

زندگی خانوادگی آیوشمن كورانا

به نوشته جام جم لبه نقل از نشریه تایمز آو ایندیا، خود بازیگردر این‌باره صحبت می‌كند كه تماشاگران هنگام تماشای فیلم‌هایش كاملا با شخصیت او همذات‌پنداری می‌كنند. این نكته مهم كمك می‌كند تا بازی و شخصیت آیوشمن در فیلم‌هایش برجسته‌تر به نظر برسد و همراهی بیشتر بیننده را با خودش داشته باشد.

 

در زندگی واقعی هم او شباهت چندانی با همكاران بالیوودی‌اش ندارد. در رشته ادبیات تحصیل كرده و پدر و مادرش جزو قشر متوسط جامعه قرار می‌گیرند.

 

همان زمانی كه وارد كار هنری شد، ازدواج كرد و دو بچه دارد. خودش را مرد خانواده می‌داند و از انواع و اقسام شایعات هنری به دور است. زمانی كه جلوی دوربین سینما نیست، تمام اوقاتش را در كنار خانواده می‌گذراند و این نكته‌ای است كه سخت مورد توجه تماشاگران و طرفدارانش قرار گرفته است.

بیوگرافی و کارنامه هنری آیوشمن كورانا  ستاره بالیوود

آیوشمن كورانا تازه از راه رسیده  موفق

آیوشمن با آن‌كه فعالیت هنری را از سال 2004 و به‌عنوان مجری تلویزیونی شروع كرد، اما عمده شهرتش را در یكی دو سال اخیر به دست آورده است.

 

او جزو معدود بازیگران جوان سینماست كه پنج فیلم موفق و پرفروش را پشت سر هم روانه پرده سینماها كرده است. همین نكته موردتوجه تحلیلگران اقتصادی سینما قرار گرفته و می‌گویند این موضوعی است كه باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد. این فیلم‌ها به‌هیچ‌وجه حال‌و هوای كارهای پرزرق و برق بالیوودی را ندارند و برعكس، بیشتر شبیه محصولات مستقل  سینمای اروپا و آمریكاست. موفقیت این فیلم‌ها در بین تماشاگران معمولی، چیزی است كه تعجب و شگفتی اهل فن و صاحب‌نظران را برانگیخته است. به عنوان مثال، دو فیلم اخیر آیوشمن در سال جاری میلادی «دختر رویایی» و «بالا»، داستان‌هایی واقعگرا و تلخ دارند.

 

این كمدی درام‌ها خیلی شبیه كارهای برادران كوئن یا محصولات انتقادی سینمای ایتالیا هستند. در دختر رویایی، آیوشمن جوان بیكاری است كه مجبور می‌شود برای امرار معاش در یك شركت به عنوان تلفنچی زن مشغول به كار شود. او پشت خط تلفن صدایش را نازك می‌كند تا بتواند درآمدی برای خودش و پدرش داشته باشد. در بالا هم این بازیگر 35 ساله نقش جوانی را بازی می‌كند كه با مشكل طاسی سر و ریزش شدید مو روبه‌رو می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی کامل کانگانا رانوت

 

بسیاری از تماشاگران فیلم بعد از دیدن آن گفتند دیگر از طاس بودن‌شان خجالت نمی‌كشند و داستان فیلم، نگاه بخش بزرگی از جامعه و مردم هند را نسبت به افراد طاس تغییر داد. در هر دو فیلم، آیوشمن زیر گریم سخت چهره قرار گرفت و حتی در بالا، اجازه داد تا چهره‌اش را بد شكل و زمخت كنند. البته این چیزی است كه كمتر ستاره سرشناسی در بالیوود اجازه انجام آن را می‌دهد.

بیوگرافی و کارنامه هنری آیوشمن كورانا  ستاره بالیوود

نوای نابینایی با بازی آیوشمن، فیلم محبوب منتقدان

اما منتقدان و تماشاگران در بین فیلم‌های آیوشمن، بیشتر «نوای نابینایی» را دوست دارند. این كمدی درام دلهره‌آور و گنگستر گونه، سال قبل اكران عمومی شد و تابو ستاره مطرح دهه 90 میلادی بالیوود در آن با آیوشمن همبازی است. فیلم كه به‌شدت یادآور ساخته‌های برادران كوئن است، برای بازیگر جوایز بهترین بازیگر مرد را از دو مراسم فیلم فیر (بهترین بازیگر مرد از نگاه منتقدان فیلم فیر) و جایزه ملی هند (نشنال آواردز) برایش به ارمغان آورد.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی کامل آیشواریا رای

 

آیوشمن در داستان فیلم، نوازنده پیانوی ماهری است كه خودش را به نابینایی می‌زند و همین موضوع، باعث خلق مشكلاتی عجیب و غریب برایش می‌شود. زمانی كه او مشغول نواختن پیانو در خانه یكی از بازیگران معروف دهه 70 میلادی بالیوود است، متوجه می‌شود این بازیگر توسط همسرش و یك پلیس فاسد به قتل رسیده است. جوان بخت‌برگشته كه خودش را به نابینایی زده، باید راهی پیدا كند تا موضوع را به پلیس گزارش دهد و در همان حال، از چنگ پلیس فاسد و همسر قاتل مرد بازیگر فرار كند.

 

نگاهی به فیلم مبارک باشه با بازی آیوشمن كورانا

در همین سال 2018، كمدی درام خانوادگی «مبارک باشه» آیوشمن هم روی پرده رفت. در این فیلم، او پسر بزرگ خانوده‌ای از طبقه متوسط است كه قصد ازدواج دارد و ناگهان متوجه این نكته می‌شود كه مادرش دوباره باردار است!

 

جوان كه خودش را خجالت زده می‌داند، بزودی با این واقعیت كنار می‌آید كه والدینش كار خطایی نكرده‌اند. منتقدانی كه به تحسین این فیلم پرداخته بودند، امسال نقدهای مثبت بیشتری برای «اصل شماره 15» نوشتند. این درام واقعگرای دلهره‌آور، درباره افسر پلیسی است كه در بدو ورود به شهر محل ماموریت خود، با موضوع مفقود شدن سه دختر جوان روبه‌رو می‌شود. كمی بعد جسد دوتای آنها پیدا می‌شود كه ظاهرا خودكشی كرده‌اند، اما اصل موضوع چیز دیگری است و افسر جوان در طول تحقیقات متوجه می‌شود كارفرمایان ثروتمند از زنان و مردم تهیدست سوءاستفاده می‌كنند.

 

بیشتر بخوانید: بیوگرافی کامل سلمان خان

 

مقامات بانفوذ محلی افسر را از ادامه تحقیقات منع می‌كنند، اما او تلاش می‌كند حقیقت و عدالت را به پیروزی برساند. نام فیلم اشاره‌ای به اصل 15 قانون اساسی هند است كه براساس آن، تمام قوم‌ها، ملیت‌ها و مذاهب داخل هند با هم برابر هستند و كسی را به دلیل قومیت، مذهب یا جنسیت نمی‌توان مورد ظلم قرار داد.

بیوگرافی و کارنامه هنری آیوشمن كورانا  ستاره بالیوود

فروش بالای فیلم‌های آیوشمن كورانا

تحلیلگران اقتصادی سینما می‌گویند از بین 13فیلمی كه تا به حال آیوشمن كورانا بازی كرده، ده تای آنها جزو موفق‌ترین محصولات سینمایی سال‌های اخیر بوده‌اند.

 

او كه تا سال 2011 با تلویزیون همكاری داشت و كار مجریگری می‌كرد، در سال 2012 اولین فیلم سینمایی اش «ویكی اهداكننده» را بازی كرد. این كمدی درام خانوادگی جایزه بهترین بازیگر مرد تازه وارد مراسم فیلم فیر (معروف به اسكار هندی) را برایش به ارمغان آورد. به گفته اهل فن، فیلم‌های این بازیگر با هزینه‌های معمولی و متوسطی در حد ده تا 30 كرور (دو تا پنج میلیون دلار) ساخته شده‌اند. به همین دلیل، به آیوشمن لقب «ستاره بودجه‌ای» داده‌اند!

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.