2024/03/19
۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند
دیاباته، دغدغه شیرین و ترسناک برای استقلال

دیاباته، دغدغه شیرین و ترسناک برای استقلال

شیخ دیاباته این روزها نام سرزبان‌های استقلالی‌هاست" گل‌زنی که گام‌های بلند و سریعش او را تبدیل به قلب تپنده استقلال کرده است.

دوات آنلاینشیخ دیاباته مرد شماره یک استقلال استراماچونی است. ستاره‌ای غول آسا که در بدو ورودش برخلاف سنت همیشگی فوتبال ایران نسبت به او بداستقبال بودیم و نقدهای گزنده و بی‌رحمانه‌ای نثارش کردیم اما حالا بدل به چشم و چراغ آبی‌ها شده.

 

ایران ورزشی نوشت:یک مهاجم تنومند و البته گلزن که بی‌اعتنا به همه نامهربانی‌ها، خیلی زود خودش را به تیم تحمیل کرد تا ستاره بی چون و چرای استقلال لقب بگیرد. دیاباته با آن گام‌های بلند، با ضربات سهمگین، گل‌های سریالی و فیزیک خاص یک تک‌خال است که در اوج‌گیری استقلال نقش پررنگی ایفا کرده.

 

استراماچونی با فراست مهاجم آفریقایی‌اش را به عنوان محور تیم قرار داده؛ یک «تارگت‌من» استثنایی که همه توپ‌ها به او ختم می‌شود و شیخ نیز به خوبی از این فرصت استفاده کرده و خودش را ثابت کرده است.

 

بعد از دو فصل مصیبت و دربه‌دری در خط حمله و آزمون و خطاهای بسیار، استقلال با دیاباته به کرانه آرامش رسیده و ثبات و قوام را تجربه می‌کند. آنچه مدیون یک انتخاب صحیح و یک خرید عاقلانه است. شیخ دیاباته خاطره دو فصل پیش و ابرستاره‌ای چون تیام را برای استقلال زنده کرده.

 

آبی‌ها دو فصل گذشته با جواهری چون تیام در خط حمله یک نیم فصل درخشان و رویایی را تجربه کردند؛ ستاره‌ای که اگر نگوییم بهترین خارجی تاریخ استقلال، قطعاً یکی از دو ستاره برتر خارجی تاریخ آبی‌ها بوده و با آن شم گلزنی اعجاب انگیزش، استقلال را یک تنه به جام حذفی رساند.

 

فصلی که استقلال تلف کرد

درخشش چشم‌نواز تیام اما در استقلال هرگز عاقبت به خیری نداشت و او با سناریویی عجیب ناگهان در پایان فصل آبی‌ها را تنها گذاشت و رفت تا استقلال یک سال تمام وقت خود را با بی‌کیفیت‌هایی چون گرو، منشا، نویمایر و حتی تبریزی تلف کند و دست آخر به هیچ کجا نرسد. آبی‌ها تقریباً 4 برابر پولی که تیام می‌خواست را هزینه کردند تا بلکه جای خالی او را پر کنند اما هیچ نتیجه‌ای نگرفتند تا سرانجام شیخ آمده و دوباره همه را امیدوار کرده که یک ابرستاره دیگر همچون تیام در تور استقلال افتاده و می‌تواند آنها را خوشبخت کند.

دیاباته، دغدغه شیرین و ترسناک

درخشش شیخ و بازخوانی خاطرات تیام، یک دلهره مخفی را به دل هواداران استقلال انداخته. اینکه سرنوشتی همچون تیام در انتظار دیاباته باشد و او نیز همان مسیری را برود که تیام پیش از این پیموده.

 

نشانه‌هایی مشترک نیز این دلهره و هراس را تقویت می‌کند. هر دو ستاره آوازه‌ای بزرگ در فوتبال اروپا داشتند و از سطح اول فوتبال قاره سبز به استقلال آمدند، هر دو آفریقایی و مهاجم هستند و هر دو در استقلال خیلی سریع و زود جا افتاده و بدل به ستاره شدند. فراموش نکنیم که شیخ نیز همانند تیام قراردادی یکساله با استقلال بسته و همین تردیدها را بیشتر و بیشتر می‌کند.

 

این ابهام و تردید زمانی پررنگ‌تر می‌شود که بی‌تدبیری مدیران ایرانی و البته مشکلات اقتصادی و مسائلی چون تحریم را کنار این گزاره قرار می‌دهیم تا دریابیم که نگرانی بزرگ هواداران استقلال تا چه اندازه اعتبار دارد. هنوز به نیم فصل نرسیده‌ایم اما مهاجم مالیایی یک دغدغه بزرگ است؛ دغدغه‌ای شیرین اما ترسناک.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.