2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
چگونه بفهمیم عشق ما واقعی است

چگونه بفهمیم عشق ما واقعی است

عشق واقعی عشقی است که همراه با صمیمت و اشتیاق جسمانی است و از سویی آزادی شما را از بین نمی‌برد و همراه خود را به آن متعهد می‌دانید.

دوات آنلاین-عشق واقعی ویژگی‌ها و معیارهایی دارد که اگر آنها را در خود نمی‌بینید باید نسبت به احساس خود شک کنید. چون ممکن است دچار یک هیجان زودگذر شده باشید اما برا این‌که بفهمید عشق واقعی چیست معیارهای آن را با دقت بخوانید و بررسی کنید.

 

عشق واقعی چه ویژگی‌هایی دارد

هنر زندگی نوشت: استرنبرگ، روانشناس مشهور، عشق را در سه بُعد اساسی تقسیم می‌کند و اعتقاد دارد رابطه ای که حتی یکی از این سه عنصر را نداشته باشد، عشق حقیقی و سالم نیست و باید درباره آن فکر کنند. مثلث عشق را در ادامه با هم می‌خوانید.

چگونه بفهمیم عشق ما واقعی است

صمیمیت اولین ویژگی عشق واقعی

صمیمیت جوهره عشق است، هیچ حسی بدون صمیمیت را نمی‌توان عشق نامید. شما ممکن است بسیاری از انسان‌ها را دوست داشته باشید، اما فکر نمی‌کنید عاشق آن‌ها هستید. صمیمیت میل به پیشرفت خود و دوست مورد نظرتان است. کسی در این بعد توانمند است که برای پیشرفت معشوق خود تلاش کند. رفاه را برای او بخواهد، با او صادق باشد، به او احترام بگذارد و بتواند به او تکیه کند و درباره تمام مسائل زندگی با او مشورت کند.

 

عشق واقعی با اشتیاق همراه است

عشقی کامل است که در آن دو طرف نسبت به هم انگیزش جنسی و جسمی داشته باشند. شما زمانی عاشق کسی هستید که تمام ویژگی‌های جسمانی او را بپذیرید و دوست داشته باشید.

 

اگر چاق است یا لاغر، موهایش فرفری است یا لخت، اندامش معمولی است یا ورزیده برای کسی که عاشق است تفاوتی نمی‌کند. کسی که می‌گوید "من عاشق فردی هستم ولی حاضر نیستم نسبت به او میل جنسی داشته باشم"، بدانید عاشق نیست و صرفا یک صمیمیت را عشق تلقی کرده است. عشقی که جنبه شهوانی نداشته باشد، با عنوان عشق پوچ شناخته می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: چگونه از زبان بدن دختری بفهمیم ما را دوست دارد

 

تعهد ویژگی سوم عشق واقعی

یکی دیگر از جنبه‌های مهم عشق، تعهد است. تعهد به احساس و به فردی که دوستش دارید، یعنی می‌خواهید بقیه زندگی خود را کنار او بگذرانید، از او و سلامتی جسمی و روانی او محافظت کرده و مراقب خود و رابطه خود باشید. مواظبت از عشق در مقابل آسیب‌های بیرونی چیزی است که به عنوان تعهد شناخته می‌شود. ممکن است شما زمانی حس کنید که فردی زیباتر یا مناسب‌تر از معشوق خود پیدا کرده اید و این مسئله تعهد شما را نشانه گرفته است. اگر چیزی وجود دارد که باعث شود شما روزی از هم جدا شوید، نشان می‌دهد که شما متعهد و در نهایت عاشق نیستید.

همانطور که گفتیم عشق، آن نیست که نتوانید بدون معشوقه زندگی کنید، بلکه آن است که فقط او را بخواهید و همیشه به این حرف خود پایبند باشید.

 

بیشتر بخوانید: مردان عاشق چه زنانی می‌شوند؟

 

عشق سالم چه نوع عشقی است

عشق ایده آل، عشقی است که تمام عناصر عشق را به میزان متعادل داشته باشد. خیلی شنیده اید که عشق یعنی دو نفر نتوانند بدون هم زندگی کنند. اما باید بدانید عشق سالم آن است که دو نفر، در عین یکی بودن با هم، فردیت خود را حفظ کرده و بتوانند دور از هم نیز به شکل سالم زندگی کرده و برای بودن مجدد کنار هم، انتظار کشیده و تلاش کنند. اگر دونفر برای رسیدن و داشتن هم، تمام زندگی و آینده خود را وقف کنند، این چیزی جز یک عشق پوچ و بی فایده نیست.

چگونه بفهمیم عشق ما واقعی است

معیارهای عشق واقعی چیست

بسیاری از افراد نشانه‌های عشق مردان و نشانه‌های عشق زنان را می‌دانند، عشق حقیقی زن و مرد برای آن‌ها محدودیت و عذاب به همراه ندارد. عشق یعنی دوست داشتن عاشقانه یک فرد معمولی، یکی مثل خودتان. تفکر بودایی برای عشق حقیقی 4 عنصر بیان می‌کند که اگر وجود داشته باشد، عشق شما واقعی است:

 

شادی و محبت در عشق واقعی

اگر شما مدام در حال گریه کردن برای کسی هستید، شما عاشق او نیستید. عشق واقعی باید شادی ایجاد کند نه درد و عذاب. هنگامی که با هم مهربان هستید، هر دو احساس رضایت، درک متقابل و خوشحالی خواهید داشت. درک نیازها، خواسته‌ها، ترس‌ها و مشکلات فرد مقابل باعث می‌شود عشق شما عاقلانه و معنی دار باشد.

 

بیشتر بخوانید: عاقبت عشق در نگاه اول چیست؟

 

عشق همراه با شفقت و دلسوزی است

این عنصر، یعنی شما تمایل و توانایی درد و رنج طرف مقابل را داشته باشید. شما باید رنج‌های او را درک کنید و فقط اینگونه می‌توانید به او در کاهش رنجهایش کمک کنید.

چگونه بفهمیم عشق ما واقعی است

عشق، آزادی را از بین نمی‌برد

داشتن آزادی زمانی که در رابطه با کسی هستید، نشانه بسیار محکم و مطمئنی از عشق واقعی است. باید بدانید عشق بردگی و اسارت نیست. این آزادی باعث می‌شود که هر دو طرف در رابطه خود حقیقی و اصیل باشند و در این صورت مطمئن می‌شود که معشوقه آنها، خود او را همانطور که هست دوست دارد.

 

علاوه بر آن، وقتی عشق به این کیفیت می‌رسد، به این معنی است که شما آزاد هستید تا عقاید و ایده‌های خود را بدون احساس ترس یا ناراحتی با یکدیگر به اشتراک بگذارید، تفاوت‌ها و نظرات مخالف را بپذیرید و در کنار هم رشد کنید.

 

بیشتر بخوانید: چگونه نیمه گمشده خود را پیدا کنیم؟

 

خوشبختی مهم‌ترین عنصر در عشق سالم

این عنصر، تمام 4 عنصر قبلی را به هم متصل می‌کند. هنگامی که شما عاشق کسی هستید، او شما را با شادی حقیقی سرشار می‌کند. احساس رضایت و خوشحالی می‌کنید و هر روز در مقابل مشکلات قوی‌تر می‌شوید. باید بدانید که اگر احساس شما باعث ترس، اضطراب و پنهان کاری شود هرگز عشق نیست.

 

تفاوت عشق بین زن و مرد در نحوه ابراز، شدت، نوع بیان و... می‌تواند ناشی از تفاوت‌های میان دوجنس باشد. با آگاهی از این تفاوت‌ها می‌توانید از بودن در کنار یکدیگر بیشتر لذت ببرید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.