2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
طلاق عاطفی نتیجه دلسردی‌های زناشویی

طلاق عاطفی نتیجه دلسردی‌های زناشویی

طلاق عاطفی از جمله آسیب‌های خانواده‌ها است و زنان و مردان زیادی به آن مبتلا هستند. دکتر کاظم قجاوند جامعه شناس و استاد دانشگاه در یادداشتی به بررسی دلیل این نوع طلاق پرداخته است:

دوات آنلاین-در سال های اول زندگی به دلیل وجود هیجانات مثبت زن و شوهر معمولا گرایش به یکدیگر را بیشتر تجربه می کنند و امیال جنسی و روابط خصوصی با شدت بیشتری دنبال می شود به همین دلیل نوعی گرمی و صمیمیت ممکن است در آن ها دیده شود و همچنین اگر ناسازگاری و دلخوری هم وجود داشته باشد آن را به حساب گذشت زمان و حل شدنش می گذارند اما معضل این است که به مرور زمان روابط کلامی و غیرکلامی بین زوج ها دچار افول و کاهش شده و کم کم زن و شوهر از صحبت کردن با یکدیگر لذت نمی برند. بلکه بیشتر دچار بی تفاوتی می شوندو به صحبت کردن با دیگران در فضای مجازی یا فضای واقعی گرایش پیدا می کنند. 

 

به همین دلیل دلزدگی زناشویی و جنسی در بین آ ن ها به وجودمی آید و شک و تردید و سوءظن به یکدیگر افزایش می یابد، در چنین وضعیتی شرایط نگران کننده ای از شاخص رضایت از زندگی به وجود می آیدوکمترین میزان رضایت را تجربه می کنند که ممکن است به طلاق عاطفی و طلاق رسمی منجر شود. برای پیشگیری از این وضعیت پیشنهاد می شود زوج ها با شناختی که از هم دارند هر روز موضوعات جدیدی را برای صحبت کردن با هم آماده کنند. مهارت برقراری ارتباط موثر و گفت وگوی سالم یکی از عوامل دلگرم شدن زن و شوهر در زندگی است . 

 

بیشتر بخوانید:

چرا زن و شوهرها دچار طلاق عاطفی می‌شوند

چگونه بفهمیم دچار طلاق عاطفی شده‌ایم

چگونه از طلاق عاطفی پیشگیری کنیم؟

 

زن و شوهر از طریق برنامه ریزی برای بیرون رفتن با هم ، قدم زدن و پیاده روی و تماشای مراکز تجاری و گردشگری می توانند با یکدیگر اوقات مشترک مفرح و لذت بخشی را تجربه کنند. زن و شوهر برای کاهش دلزدگی های عاطفی و خانوادگی و سرد شدن روابط بین شان باید کاستی ها و بدی های یکدیگر را نادیده بگیرند و بیشتر روی نقاط مشترک شان تمرکز کنند.  زوج ها باید از انتقاد کردن پرهیز کنند و بیشتر به تعریف و تمجید ازیکدیگر بپردازند. بخشش در زندگی زناشویی نقش به سزایی در گرم کردن روابط و کاهش خیانت زوج ها دارد.

 

سوء ظن، شک، بدبینی ونداشتن اعتماد ریشه روابط عاطفی را خشک می کند و زوج ها نباید به کنترل کردن طرف مقابل بپردازند و به حریم خصوصی یکدیگر احترام بگذارند. سرد شدن روابط خانوادگی را قبل از حاد شدن می توان به صمیمیت و پیوند عاطفی دوباره تبدیل کرد البته در این مباحث زن و مرد باید به یک اندازه تلاش کنند.

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.