2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
نه گفتن به همسر در چه مواقعی ضروری است

نه گفتن به همسر در چه مواقعی ضروری است

آیا باید تلفن همراه خود را به همسرمان بدهیم؟ آیا باید درباره روابط گذشته خود با او صحبت کنیم؟ اصلا به کدام خواسته‌های همسر خود باید نه بگوییم؟

دوات آنلاین-زندگی مشترک آداب و اصول خاص خودش را دارد و زن و شوهر برای زندگی بهتر و رفاه حال یکدیگر خیلی وقت‌ها گذشت و فداکاری می‌کنند اما همیشه نباید خواسته‌های همسر را انجام داد و بعضی وقت‌ها باید به او نه گفت. 15 موردی که نباید خواسته همسرتان را انجام بدهید در زیر آمده است:

 

مسائل را بدون اینکه حل شود رها کنید

دریافت پاسخ سوالات مهم و حل مسائل به تقویت پایه و اساس یک رابطه سالم کمک می‌کند. ممکن است شریک شما بخواهد مسائل را بدون اینکه به نقطه نظر مشترک برسید رها کنید. این اتفاق برای یک رابطه سالم زنگ خطر است و نباید هیچ یک از طرفین از یکدیگر چنین تقاضایی داشته باشند.

 

از شما بخواهد کاملاً تغییر کنید

بسیاری از مشکلات از جایی شروع می‌شود که یکی از طرفین سعی در تغییر دادن دیگری دارد. به همین علت روانشناسان ازدواج توصیه می کنند که در پی تغییر دیگری نباشید و فکر تغییر کلی را از سرتان بیرون کنید.

نه گفتن به همسر در چه مواقعی ضروری است

محدود کردن روابط

شاید اینکه بگوییم «تو برای من همه چیز هستی» ‌در بیان عاشقانه نسل‌ها امتداد داشته باشد، اما آیا واقعیت روابط چنین است؟ ‌انسان نیازبه ارتباطات اجتماعی دارد و سرگرمی‌های خارج از رابطه با شریک زندگی خود، برای او لازم است و او را آرام می‌کند.

 

هرگز از یکدیگر نخواهید که دوستی با فلان فرد را قطع کن زیرا من او را دوست ندارم. بحث تقدم دوستی بر ازدواج مطرح نیست، بلکه تمامی افراد می‌خواهند استقلال و آزادی داشته باشند و نباید تحت نظر و اراده دیگری باشند.

 

مجبور کردن به موافقت با تمامی نظرات

رواندا میلاد، درمانگر و بنیانگذار انجمن ارتباط آنلاین می‌گوید: «اگر فکر می‌کنید سلامت روابط در گفتن «بله» به همه چیز است، نگاه خودتان را ارزیابی کنید.»

 

اصرار به همراهی در بعضی چیزها که نمی‌خواهید

شما می‌خواهید یک لیوان نوشابه میل کنید و اهدافی از تناسب اندام و سلامت دارید که اگر شریک شما بخواهد در مورد آن با شما همراهی نکند و شما را مجبور به خوردن بیشتر بکند، کار شما سخت‌تر می‌شود. اهداف شریک خود را تضعیف نکنیم و او را مجبور به تخطی از اهدافش نکنیم.

 

رأی دادن به انتخاب‌های آن‌ها

سیاست امر شخصی است که هیچ یک از شرکای زندگی مجاز نیستند دیگری را مجبور به موافقت با  رأی خود کند. بسیاری از مردم فکر می‌کنند اگر هر دو به یک فرد رأی ندهند، شکاف عمیقی بین آن‌ها وجود دارد. در حالی که دو نفر می‌توانند علاقه‌مند به دو حزب باشند و زندگی خوبی هم داشته باشند، تنها نباید سعی کنند یکدیگر را متقاعد و به نوعی مجبور به پذیرفتن نظرات یکدیگر کنند.

 

در مورد روابط گذشته خود صحبت کنید

اگر شریک شما علاقه داشته باشد که در مورد روابط گذشته شما بداند، باید بدانید این سوالات خصوصی هر فرد است و اگر در گذشته هر فرد اتفاقاتی افتاده است، نباید در زمان حال نبش قبر شود.

نه گفتن به همسر در چه مواقعی ضروری است

به خاطر من دروغ بگو

شریک زندگی شما نباید از شما بخواهد که به خاطر او دروغ بگویید. دروغگویی و پنهان‌کاری برای شما عواقبی دارد که روح شما را آزرده می‌کند. بهتر است هر فرد با عواقب کار خودش مواجه شود و دیگری را فدای اشتباهاتش نکند.

 

گریه نکن

شریک زندگی شما هرگز نباید از شما بخواهد که در مورد احساساتتان صحبت نکنید. نگه‌داشتن خیلی چیزها در دلمان بسیار سمی است و در مقابل اگر در مورد آن صحبت کنید، می‌توانید به ریشه مشکلات برسید و آن‌ها را حل کنید.

 

جمع‌وجور کردن لباس‌ها

بسیاری از مردان هنوز تصور می‌کنند، دختران یا همسرشان باید کارهای شخصی آن‌ها را انجام دهند. در مقابل بسیاری از زنان گمان می‌کنند با این نحوه برخورد، از همسر خود مراقبت می‌کنند و در نقش مادرانگی فرو می‌روند.

 

تلفن همراهت را به من بده

اگر نیاز به بررسی تلفن همراه یک‌دیگر دارید، باید از جایی که اعتماد دچار خدشه شده است، شروع کنید. اعتماد از پایه‌های یک زندگی مشترک سالم و محترمانه است.

 

شغل خودت را ترک کن

شریک زندگی شما نباید به هردلیلی از شما بخواهد که بر خلاف میلتان استقلال مالی خودتان را از دست بدهید. در عوض می‌توانیم به یکدیگر در ساختن شرایط مناسب برای اجرای اهداف کمک کنیم.

 

به بی‌احترامی خانواده‌ من توجه نکن

شریک زندگی شما نمی‌تواند از شما بخواهد که اگر بی‌احترامی یا بی‌ادبی به شما می‌شود، آن را نادیده بگیرید. اگر بی‌احترامی از جانب خانواده و یا دوستان ما وجود داشته باشد، نمی‌توانیم از همسر خود بخواهیم تا به آن اهمیت ندهد.

 

پوشش اعتیاد شریک زندگی خود

شما هرگز نباید به خاطر شریک زندگی خود دروغ بگویید و اعتیاد او را بپوشانید. خواه مواد مخدر و خواه سوءمصرف الکل؛ شما به آن‌ها در این حالت کمک نمی‌کنید، بلکه راه را برای آن‌ها هموارتر می‌کنید.

 

بین او و مادرتان انتخاب کنید

شما هرگز نمی‌توانید و نباید بین خانواده و شریک خود، یکی را انتخاب کنید. اگر خانواده شما و همسرتان مایل به پیگیری و حل اختلاف خود نیستند، آن را بپذیرید و هرگز روابط خود را با هیچ کدام کنار نگذارید.

 

منبع: redbookmag

ترجمه : ایرنا

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.