2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بهترین مواد طبیعی برای از بین بردن بوی بد یخچال

بهترین مواد طبیعی برای از بین بردن بوی بد یخچال

مواد طبیعی که برای از بین بردن بوی بد بخچال مفید هستند در این مطلب معرفی شده‌اند و استفاده از آنها بسیار موثر است.

دوات آنلاین-بوی بد یخچال واقعا آزاردهنده است و علاوه بر این‌که از نظر بهداشتی بسیار اشکال دارد باعث می‌شود حس بدی نسبت به خوراکی‌ها پیدا کنیم. برای رفع و از بین بردن این بوی بد می‌توانید از مواد زیر استفاده کنید.

 

جوش شیرین بوی بد یخچال را جذب می‌کند

نمناک نوشت: از جوش شیرین می ‎توان برای از بین بردن موفقیت آمیز همه بوهای ناخوشایند یخچال استفاده کرد . با قرار گرفتن جوش شیرین درون یخچال، کلیه ذرات بوی موجود در هوا جذب جوش شیرین شده و از بین خواهند رفت .

 

یخچال و فریزر خود را از کلیه مواد غذایی مانده که خراب شده اند و یا در حال خراب شدن هستند، خالی کنید و آن را از برق بکشید . یک کاسه پر از جوش شیرین را بر روی یکی از طبقات یخچال قرار داده و اجازه دهید که درب یخچال حداقل 5-6 ساعت بسته بماند و سپس می ‎توانید در یخچال را باز کرده و جوش شیرین را بیرون بیاورید و همچنین می‎ توانید برای جلوگیری از ایجاد بوی بد درون یخچال، همیشه یک کاسه جوش شیرین درون یخچال خود نگهداری کنید .

قهوه؛ یکی از بهترین بوگیرها برای یخچال

قهوه؛ یکی از بهترین بوگیرها برای یخچال

قهوه تازه نه تنها باعث از بین رفتن بوی بد یخچال و فریزر می ‎شود، بلکه باعث خوشبو شدن آن نیز خواهد شد ، بنابراین اگر به بوی قهوه علاقه مند هستید از این روش استفاده کنید .

 

مقداری قهوه تازه را درون ظرفی خشک و تمیز بریزید و درون یخچال خود قرار دهید و اجازه دهید که 2 تا 3 روز آن جا بماند ، به این ترتیب همه بو های ناخوشایند درون یخچالتان از بین رفته و بویی معطر در آن ایجاد خواهد شد . همچنین می ‎توانید مخلوطی از قهوه و جوش شیرین را درون یخچال قرار دهید تا از مزایای دوگانه آن ها برای از بین بردن بو های ناخوشایند و ایجاد رایحه ی معطر قهوه بهره مند شوید .

 

لیمو یخچال را خوش بو می‌کند

همانطور که در بخش رازهای خانه داری نمناک گفته ایم لیمو انتخابی فوق العاده برای از بین بردن بوهای نامطبوع و ایجاد رایحه ای خوشایند است؛ به همین دلیل بسیاری از مواد شوینده خانگی دارای رایحه لیمو هستند . شما همچنین می ‎توانید برای از بین بردن لکه های ایجاد شده بر روی ظروفتان نیز از لیمو استفاده کنید .

 

چند لیمو را به چهار قسمت تقسیم کرده و روی تمام طبقات یخچال قرار دهید و اجازه دهید که تکه های لیمو به مدت 3 تا 4 روز درون یخچالتان باقی بمانند تا بوهای ناخوشایند به خوبی از بین بروند . برای معطر کردن داخل یخچال می ‎توانید همیشه چند تکه لیمو درون آن نگه داری کنید و هفته ای یکبار لیمو های تازه را به جای لیمو های قدیمی جایگزین کنید .

بهترین مواد طبیعی برای از بین بردن بوی بد یخچال

ذغال؛ ماده ای موثر برای از بین بردن بوی بد

ذغال ماده ای موثر برای از بین بردن بوهای نامطلوب درون یخچال است. شما همچنین می‎ توانید از ذغال برای تمیز کردن منافذ و رهایی از مسمومیت های غذایی نیز استفاده کنید .

 

دمای یخچال را به حداقل برسانید و یک کاسه کوچک حاوی پودر ذغال را درون یخچال قرار داده و اجازه دهید درب یخچال به مدت 3 روز بسته بماند تا بوهای ناخوشایند به کلی برطرف شوند .

 

در این مدت می ‎توانید مواد غذایی که ممکن است خراب شوند را درون یخچال قرار دهید و بهترین بخش در مورد استفاده از این روش این است که از پودر ذغال می ‎توانید مجددا نیز استفاده کنید . کافی است به مدت 20 دقیقه آن را درون فر قرار دهید تا خاصیت خود را بازیابی کند .

 

برای از بین بردن بوی یخچال از سرکه استفاده کنید

برای خلاصی از بوی بد دورن یخچال می ‎توانید به چندین روش مختلف از سرکه استفاده کنید . درست مانند جوش شیرین ، سرکه سفید نیز می ‎تواند بوهای نامطبوع درون یخچال را از بین ببرد .

 

سرکه سفید مانند یک ضدعفونی کننده قوی عمل می ‎کند و همه باکتری ها و میکروب های ایجاد کننده بوی بد را از بین می ‎برد ، فقط کافیست از آن برای تهیه محلول تمیز کننده یخچال خود استفاده کنید .

 

یک فنجان سرکه سفید را درون یک کاسه ریخته و به مقدر مساوی، آب به آن اضافه کنید و کاسه مورد نظر را به مدت 3 تا4 روز درون یخچال قرار دهید تا بوهای نامطبوع درون یخچال از بین بروند.

 

شما همچنین می ‎توانید از این محلول برای تمیز کردن درون یخچال خود نیز استفاده کنید تا لکه و بوهای ناخوشایند به طور کامل از بین بروند .

 

رفع بوی بد یخچال با اسانس وانیل

استفاده از اسانس وانیل یکی دیگر از راه های عالی برای از بین بردن بوی نامطبوع درون یخچال است . با استفاده از این ماده معطر، یخچال شما دارای رایحه ی مطلوبی نیز خواهد شد .

 

مقداری عصاره وانیل را درون کاسه ای بریزید و سپس یک تکه پنبه را به آن آغشته کرده و به طبقات یخچالتان بمالید تا بو های نامطبوع آن از بین بروند .

 

همچنین می ‎توانید پنبه آغشته شده به عصاره وانیل را درون کاسه ای درون یخچال نگهداری کنید تا بو های ناخوشایند درون یخچال از بین بروند ، فقط هر 7 روز یک بار پنبه آغشته شده به عصاره وانیل جدیدی را به جای پنبه قبلی جایگزین کنید تا کپک نزند .

 

جو دو سر بوی بد یخجال را از بین می‌برد

جو دو سر ماده موثر دیگر در از بین بردن بوهای نامطبوع یخچال است . این روش بسیار آسان است و کافی است که یک کاسه حاوی جو دو سر را به مدت 4 تا 5 روز درون یخچال نگهداری کنید تا بوهای ناخوشایند از بین بروند و همچنین می‎ توانید از این روش به طور دائم برای جلوگیری از بروز بوی ناخوشایند درون یخچال بهره ببرید . فقط لازم است به خاطر داشته باشید که باید کاسه حاوی جو دو سر را در فواصل 7 تا 10 روز با کاسه جدیدی جایگزین کنید .

بهترین مواد طبیعی برای از بین بردن بوی بد یخچال

کارهایی که برای از بین بردن بوی بد یخچال باید انجام بدهید

باید از ایجاد هر نوع بوی بدی در یخچال جلوگیری کنیم که برای این منظور تمیز کردن مرتب قفسه ها و مواد داخل یخچال الزامی است.

 

غذاها و مواد خوراکی در ظرف های در بسته عامل مهمی است در کاهش بوهای ایجاد شده داخل یخچال.

 

توجه داشته باشید که باید هر 3-2 روز یک بار به تمام قفسه های یخچال سر بزنید و تاریخ مصرف مواد درون یخچال را چک کنید.

 

مهم ترین کاری که باید برای جلوگیری از ایجاد بوی ناخوشایند درون یخچال خود انجام دهید ، تمیز کردن مرتب آن در فواصل زمانی منظم است .

 

مواد غذایی تاریخ گذشته و یا در معرض خراب شدگی را از یخچال خود خارج کنید .

 

در صورت ریختن مواد غذایی مصرفیتان به روی طبقات یخچال ، فورا آن را با استفاده از یک دستمال مرطوب و یا با استفاده از محلول سرکه سفید تمیز کنید .

 

با قرار دادن چند دانه میخک درون دو نیم از پرتقال و یا لیمو و قرار دادن آن ها درون یخچال نیز می ‎توانید به از بین رفتن بوی بد یخچال کمک کنید ، از این روش برای دور کردن حشرات از منزل خود نیز می ‎توانید استفاده کنید .

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.