2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
مرتضی محصص:  استراماچونی را حمایت کنید؛ کالدرون قهرمان نشود  هم بی‌کفایت نیست

مرتضی محصص: استراماچونی را حمایت کنید؛ کالدرون قهرمان نشود هم بی‌کفایت نیست

مرتضی محصص حرف‌های جدیدی برای فوتبال دارد او استراماچونی سرمربی استقلال را تحسین می‌کند و همچنین می گوید اگر کالدرون قهرمان هم نشود باید در پرسپولیس بماند .

دوات آنلاین-استراماچونی چنان توجه‌ها را به خود جلب کرده‌است که حالا کار از تشویق او به خاطر برد‌های پی‌درپی‌اش گذشته و کارشناسان خواهان حمایت بدون اما اگر او هستند.

 

استراماچونی تا همین چند هفته قبل مربی ایتالیایی پرخاشگری می‌نمود که طرفداران تیم استقلال را بسیار عصبانی کرده‌بود اما عملکرد بی‌نظیرش در چند هفته اخیر همه چیز را تغییر داده است.

 

ایران ورزشی نوشت: مرتضی محصص کارشناس فوتبال ایران از شیوه نگاهی که به مربیان می‌شود انتقاد دارد. او بر این باور است که مربیان باید زمان کافی را برای انتقال افکار و عقاید خود در فوتبال ایران داشته باشند.

 

 او به حفظ آندره استراماچونی در استقلال تأکید دارد و صبوری مدیران استقلال در قبال این مربی را می‌ستاید.

 

محصص در عین حال از سرنوشتی که برای توشاک در تیم تراکتور رقم خورد به شدت گله می‌کند و این نگاه مصرفی و تجاری به فوتبال را به نقد می‌کشد.

 

*استقلال لیگ را خوب شروع نکرد اما هرچه گذشت تیم بهتری شد. ریشه این تحولات در چیست؟ چرا استقلال ناگهان چهره عوض کرد؟

 باید اینطور شروع کنم. اعتمادی که به استراماچونی شد ریشه این تحولات است. من این نگاه را تحسین می‌کنم. در فوتبال ایران متأسفانه باب شده که یک مربی بعد از یکی، دو نتیجه بد تحت فشار قرار می‌گیرد و حتی صحبت از جدایی‌اش به میان می‌آید.

 

ما باید به سرمربی سابق اینتر احترام بگذاریم. او در تیم‌های بزرگی مربیگری کرده است. استراماچونی از جای کوچکی به ایران نیامده. او تجربیات حاصل از کار در فوتبال ایتالیا را یدک می‌کشد.

 

 به اعتقاد من صبروحوصله‌ای که در مواجهه با او لحاظ شد به استقلال کمک کرد.

 

*آنچه شما را بیش از این نگاه به استقلال امیدوار می‌کند، چیست؟

 به دروازه استقلال نگاه می‌کنم می‌بینم یک دروازه‌بان خوب آنجا ایستاده است. در خط میانی هم بازیکنان با تجربه‌ای همچون روزبه چشمی را دارند.

 

وریا غفوری هم هست و درکنار آنها مهاجمی همچون دیاباته که تلفیقی از با تجربه‌ها را تشکیل داده‌اند. اینها ما را به آینده استقلال امیدوار می‌کند اما نگاه ایده‌آل برای من توجه به جوان‌تر‌ها است.

 

استراماچونی باید در استقلال این موضوع را جا بیندازد کما اینکه دیدیم به سجاد آقایی توجه شده است. من دوست دارم یک مربی بزرگی همچون استراماچونی نگاهش فقط معطوف به تیم بزرگسالان نباشد.

 

او اگر می‌خواهد فردای استقلال را بسازد باید بیشتر به جوان‌ها و امید‌ها توجه کند. استراماچونی اگر به این مقولات بپردازد با این سرعتی که در استقلال پیش می‌رود قطعاً عمری طولانی هم در این باشگاه خواهد داشت.

 کالدرون قهرمان نشود  هم بی‌کفایت نیست

*شما در ابتدای صحبت‌های‌تان به موضوع صبروحوصله در قبال خارجی‌ها اشاره کردید. نکته‌ای که در مواجهه با کالدرون رعایت نمی‌شود.

 به نظر من مسئولان و تصمیم‌گیران باشگاه پرسپولیس دارند درباره کالدرون اشتباه فکر می‌کنند. حتی اگر یک فصل ناکامی‌هم پشت کارنامه کالدرون باشد نمی‌شود او را بی‌کفایت و فاقد تجربه دانست.

 

 الان در دنیای فوتبال مبحث ترانسفر نقشی کلیدی در نتایج تیم‌ها ایفا می‌کند اما درعین حال باید توجه داشته باشیم که آینده متعلق به جوان‌ها است و سرمربی پرسپولیس هم باید به این سمت و سو حرکت کند و تیمی برای فردای این باشگاه پدید آورد.

 

خیلی زود است استقلال را مدعی قهرمانی بدانیم

* به بحث استقلال باز گردیم. شما این تیم را مدعی قهرمانی می‌دانید؟

 استقلال در حال پیشرفت است اما برای اینکه بگوییم شانس قهرمانی دارد یا ندارد خیلی زود است.

 نباید قضاوت کنیم اما می‌توانم با قدرت بگویم که اگر یکسری پیش شرط‌‌ها در استقلال رعایت شود آبی‌ها حتی می‌توانند یک تیم ممتاز و درجه یک در آسیا شوند.

 

تا می‌توانید  استراماچونی را حمایت کنید

این تیم ظرفیت‌هایی دارد که ما در بازی‌های قبل دیدیم اما باید به واقع به استراماچونی زمان کافی بدهیم. او را حمایت کنیم و در راستای اهدافش گام برداریم. این نگاه باید از فوتبال ایران برداشته شود که مربیان را با یکی دو نتیجه بد کنار می‌گذارند.

 

متأسفانه چنین اتفاقی در فوتبال ایران رخ داده. شخصی مانند جان توشاک خیلی زود از فوتبال ایران کنار گذاشته شد در حالی که می‌توانست منشأ خدمات بسیاری باشد.

 

توشاک با کوله‌باری از تجربه به ایران آمده بود اما ما مراعاتش را نکردیم و خیلی زود کنارش گذاشتیم. فوتبال فقط خرج کردن و بودجه نیست. خیلی اما و اگر‌ها در موفقیت تیم‌ها نقش ایفا می‌کند.

 

ما تاجایی که می‌توانیم باید از مربیانی همچون استراماچونی حمایت کنیم. خیلی تیم‌ها بودند که تورنمنتی را بد شروع کردند. اسپانیا را مثال بزنم که در جام جهانی بازی اول خود را باخت اما در همان جام قهرمان شد. اینها برای ما باید درس باشد.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.