2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
بیوگرافی پریا مردانیان بازیگر نقش آرویک در سریال گیله وا

بیوگرافی پریا مردانیان بازیگر نقش آرویک در سریال گیله وا

پریا مردانیان بازیگر 21 ساله سینما و تلویزیون که نقش آرویک در سریال گیله‌وار را بازی کرده به رغم اینکه سن کمی دارد اما جوایز معتبر زیادی را از نهادهای سینمایی دریافت کرده است.

دوات آنلاین-پریا مردانیان که نقش آرویک را در سریال گیله وا بازی کرده بازیگری با اصالت آذربایجانی اما زاده تهران است او  متولد 10 تیر 1377 است. که به رغم سن کم موفق شده جوایز معتبر سینمایی زیادی دریافت کند.

 

پریا مردانیان تک فرزند خانواده است و وابستگی شدیدی به خانواده‌اش دارد. او دانشجوی لیسانس رشته مهندسی صنایع است ، اولین بار وقتی 6 ساله بود با فیلم ویدیویی جلوی دوربین رفت و حالا در سینما و تلویزیون حرفه ای حضور دارد

بیوگرافی پریا مردانی بازیگر نقش آرویک در سریال گیله وا

او تک فرزند یک خانواده با اصالت آذری است اما خودش متولد تهران است، پدر شغلش آزاد بوده و حالا بازنشسته شده و مادرش دستیار دندانپزشک است.

 

او بدون تجربه در کلاس های بازیگر؛ اولین بار سال 1383 وقتی 6 ساله بود با فیلم ویدیویی داستان پاییزی به کارگردانی اسماعیل فلاح پور جلوی دوربین رفت.

 

حضور در تلویزیون را هم با سریال کلانتر به کارگردانی محسن شاه محمدی همزمان با اولین کار ویدیویی خود تجربه کرد سپس سال 88 در سریال سرزمین کهن بازی کرد.

 

بیوگرافی پریا مردانی بازیگر نقش آرویک در سریال گیله وا

البته پخش سریال سرزمین کهن در سال 92 بعد از 3 قسمت متوقف شد اما گفته می‌شود پریا مردانیان یکی از بازیگران درخشان این سریال بوده‌است که در کنار شهبا حسینی نقش آفرینی کرد.

 

بازگشتپریا مردانیان به تلویزیون

خانم مردانیان از سال 92 بازی در تئاتر را نیز تجربه کرد و پس از سال ها با سریال گیله وا در سال 98 به تلویزیون بازگشت، او در سریال محکومین دو نیز ایفای نقش کرده است

 

بجز بازیگری برای مدت کوتاهی مدیر روابط عمومی انتشارات و ایده پرداز بود و در حال حاضر به عنوان مترجم زبان انگلیسی و ترکی استانبولی فعالیت می کند.البته این کار او را از دنیای هنر پیشگی دور نکرده‌است و او به تازگی در سریال گیله‌وا نقش آرویک دختر جوان ارمنی که قحطی زده‌است را بازی کرده‌است. نقش مقابل او را امیرحسین هاشمی بازی کرده‌است. امیرحسین هاشمی نقش احمد جوان دلباخته به آرویک را بازی می‌کند که قصد دارد به صف سربازان میرزا کوچک خان بپیوندد.

 

پریا مردانیان در فیلم چهل‌سالگی نیز بازی کرده و هم بازی لیلا حاتمی و محمدرضا فروتن بوده است.

 

ورزش و کافه گردی از علایق پریا مردانیان

پریا مردانیان درباره اینکه اوقات فراغتش را چطور می‌گذراند می‌گوید: اوقات فراغت بیشتر با مطالعه کتاب و دیدن فیلم پر می شود، در کنار آن رفتن به کافه و ورزش را دنبال می کنم

 

به شدت طرفدار رشته ورزش های آبی هستم و علاوه بر آن بیلیارد، سوار کاری و والیبال از ورزش های مورد علاقم می باشد

 

بیوگرافی پریا مردانی بازیگر نقش آرویک در سریال گیله وا

هیچ وقت الگوی خاصی نداشتم

بازیگر نقش آرویک در سریال گیله وا هیچکس را الگوی خود قرار نداده به معنای دیگر از کسی تقلید نمی‌کند :همیشه سعی کردم اگر در کسی خوبی میبینم درس بگیرم و اگر بدی می بینم از اون دوری کنم و راه خودمو بسازم، نه اینکه راه کس دیگه ای رو دنبال کنم

 

پریا مردانیان دوستی محکمی با ترلان پروانه دارد. او ازدواج نکرده است و صفحه ای در اینستاگرام به نام پریا مردانیان دارد که مخاطبانش با او در این صفحه ارتباط دارند. 

 

 افتخاراتپریا مردانیان

● سه سال پیاپی کاندیدای نقش اصلی جشنواره کودک و نوجوان

● دریافت تندیس افتخار از دفتر مرحوم آیت الله رفسنجانی برای بازی در فیلم چهل سالگی

● دریافت لوح تقدیر از جشنواره مسکو برای فیلم چهل سالگی

● دریافت جایزه نقش اول برای تئاتر درخت تنها از جشنواره تئاتر منطقه ای 1

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.