2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
مهم‌ترین عامل برای رسیدن به موفقیت چیست

مهم‌ترین عامل برای رسیدن به موفقیت چیست

استعداد، ضریب هوشی و چند عامل دیگر در موفقیت ما نقش دارند اما مهم ترین عامل نیستند.

دوات آنلاین-«آنجلا داکورث» یک سخنران انگیزشی مشهور و جهانی  است، او مدت زیادی مشاور مدیران موفق بوده است، اما شغل اش را رها می کند تا معلم ریاضی شود. آنجلا هنگام تدریس ریاضی موفق به کشف شاه کلید موفقیت می شود. چیزی که باعث شهرت او شد.

 

داکورث کتابی دارد به نام «سرسختی، قدرت اشتیاق و پشتکار». این کتاب شهرت جهانی دارد و حاصل تلاش آنجلا برای یافتن مهم ترین راز موفقیت آدم هاست. آنجلا در روزهایی که یک معلم بود فهمید درس ریاضی با این که دشواری هایی دارد اما برای تمام دانش آموزان قابل یادگیری است.

 

آنجلا درصدد بود بفهمد چه چیزی باعث می شود بعضی ها در درس موفق تر از بقیه باشند؟ این سخنران انگیزشی در یکی از جلسات «تدتاک» به بیان نتایج تحقیقاتش در این باره پرداخت. این که چگونه شروع کرد به بررسی علت موفقیت دانش آموزان.

مهم‌ترین عامل برای رسیدن به موفقیت چیست

پشتکار؛ مهم ترین عامل موفقیت

مهم ترین عامل موفقیت بعد از بررسی ها نه هوش اجتماعی دانش آموزان بود، نه استعداد، نه ضریب هوشی. بلکه ثبات قدم بود. آنجلا بعداً سراغ پژوهش در حوزه روان شناسی می رود و موضوع ثبات قدم را محور کار خود قرار می دهد. چندین و چند آزمایش و پیمایش بزرگ او در سازمان های مختلف همگی همین نتیجه را دارند. یعنی افراد موفق ثبات قدم بیشتری دارند.

 

ثبات قدم به معنی اشتیاق و پشتکار برای رسیدن به اهداف بلند مدت. یعنی صبر و تاب آوری لحظه لحظه ای برای رسیدن به آینده خوب.

ثبات قدم از نظر آنجلا مثل یک دوی ماراتن است نه مسابقه سرعت.

 

بیشتر بخوانید:

اگر می‌خواهید موفق شوید این کارها نکنید

راه های عملی که شما را به هدف‌تان می‌رساند

بزرگ‌ترین موانع موفقیت چه چیزهایی هستند؟

فرمول‌هایی برای رسیدن به موفقیت

 

مهم نیست اول یا وسط ماراتن چندم باشی، مهم این است که تا پایان این مسیر طولانی با تحمل و ثبات قدم در عرصه حضور داشته باشی و تسلیم نشوی. اما یک نکته مهم؛ استعداد باعث ثبات قدم نمی شود. حتی در خیلی از موارد با استعداد رابطه عکس دارد. یعنی داشتن استعداد تبدیل به عاملی می شود که فرد ثبات قدم را نداشته باشد چون نسبت به استعدادش حساب ویژه ای باز کرده است.

 

اما آنجلا داکورث در سخنرانی خود یک عامل مهم برای سرسخت شدن را به مخاطبان معرفی می کند؛ برای ثبات قدم به رشد طرز تفکر نیاز داریم.

 

توانایی یادگیری با تلاش هر فرد تغییر می کند و اگر شکست را موقعیتی موقتی بدانیم طرز تفکرمان رشد می کند و در نهایت ثبات قدم بهتری برای رسیدن به اهدافمان داریم.

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.