2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
درمان ضربان قلب نامنظم با طب سنتی

درمان ضربان قلب نامنظم با طب سنتی

یک پژوهشگر طب سنتی دلایل تپش نامنظم قلب و راه درمان آن و گیاهان دارویی مفید را شرح داده است که می‌خوانید.

دوات آنلاین-ضربان قلب نامنظم دلایل متعددی دارد که از مسایل روحی و روانی تا نوع تغذیه، داروها و ... را شامل می‌شود و ممکن است خطراتی را به دنبال داشته باشد اما طب سنتی برای درمان آن نسخه کامل و جامعی دارد.

 

به نوشته بیتوته، حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره ساختار قلب اظهار کرد: قلب نوعی تلمبه است که خون را از طریق شریان‌ها در تمام بدن به جریان می‌اندازد. تپش قلب به شکل‌های مختلفی مانند کوبیدن، لرزیدن و تپیدن احساس می‌شود.

 

او بیان کرد: تپش قلب بر اثر عواملی مانند ورزش کردن شدت و با استراحت کاهش پیدا می‌کند. اگر تپش قلب به شکل نامنظم و همراه با تنگی نفس باشد، در این صورت باید فرد به متخصص قلب و عروق مراجعه کند. تپش غیر طبیعی قلب ممکن است بر اثر ترس، اضطراب و استرس ایجاد شود.

درمان ضربان قلب نامنظم با طب سنتی

علت‌های تپش نامنظم قلب

عظمایی افزود: تپش غیر طبیعی قلب در برخی موارد بیماری نیست و در پاره‌ای از اوقات نشان دهنده بیماری جدی است.از علل شایع که در بروز تپش غیر طبیعی قلب نقش دارند می‌توان به اختلالاتی مانند ایسکمی قلب، افتادگی دریچه میترال، نارسایی‌های قلبی، میوکاردیت، پریکاردیت و آریتمی قلبی اشاره کرد. مصرف برخی مواد کافئین دار مانند نیکوتین، کوکائین و قهوه تلخ می‌تواند در بروز تپش قلب موثر باشد. مصرف برخی دارو‌های لاغری و نوشیدن چای پررنگ و مشروبات الکلی هم از دیگر عوامل موثر در ایجاد تپش قلب هستند.

درمان ضربان قلب نامنظم با طب سنتی

این محقق و پژوهشگر طب سنتی تاکید کرد: بیماری‌های ریوی مانند آسم و تنگی نفس، پرکاری تیروئید، غلظت خون و کم خونی در ایجاد تپش غیر طبیعی قلب نقش دارند. بی‌خوابی، یائسگی، کمبود آب بدن، خستگی و تب هم در بروز تپش نامنظم قلب موثر هستند. کمبود ویتامین‌هایی مانند C ، E ، B۱ ، B۳ ، B۶ ، B۱۲ و امگا ۳ هم می‌توانند موجب تپش نامنظم قلب شوند، که در این موارد می‌توان با مصرف قرص‌های مکمل این ویتامین‌ها و املاح به رفع این عارضه کمک کرد.

 

داروهای گیاهی برای درمان تپش نامنظم قلب

او تصریح کرد: مبتلایان به تپش نامنظم قلب برای رفع مشکلشان باید یک لیتر عرق بهار نارنج را با یک لیتر سنبل‌الطیب و نیم لیتر گلاب با هم ترکیب کنند و این ترکیب را حرارت دهند تا به دمای حدود ۵۰ درجه سانتیگراد برسد سپس ۲ گرم زعفران را به این مخلوط اضافه کنند و ۵۰۰ گرم عسل را هم به تدریج به این ترکیب بیفزایند تا مخلوط به قوام بیاید. پس از اینکه، مخلوط به قوام آمد و سرد شد می‌توانید آن را در یخچال نگهداری کنید و روزانه سه لیوان از این ترکیب را میل کنید. این ترکیب علاوه بر رفع تپش نامنظم قلب در بهبود خواب و برطرف کردن سردرد، وسواس فکری، اضطراب، استرس، هیجانات قلبی و دلشوره موثر است.

 

عظمایی گفت: افراد دچار تپش نامنظم قلب برای رفع مشکل خود می‌توانند یک لیتر عرق سنبل‌الطیب را با یک لیتر عرق بادرنجبویه با هم ترکیب سپس ۷۰ گرم گیاه به‌لیموی خُرد شده را به این مخلوط اضافه کنند و این ترکیب را پنج دقیقه در حرارت ملایم بجوشانند پس از اینکه دمای این مخلوط متعادل شد و به ۵۰ درجه سانتی‌گراد رسید، مقداری عسل را به این ترکیب اضافه و روزانه سه لیوان از این مخلوط را میل کنند.

 

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: در نسخه‌ای دیگر برای رفع تپش نامنظم قلب اشخاص باید یک لیتر عرق اسطوخودوس را با یک لیتر عرق بابونه و یک لیتر عرق نسترن با هم ترکیب سپس ۵۰ تا ۷۰ گرم پودر گیاه به‌لیمو را به این مخلوط اضافه کنند و این ترکیب را پنج دقیقه بجوشانند، پس از اینکه دمای مخلوط متعادل شد و به ۵۰ درجه سانتیگراد رسید، عسل را به آن اضافه و در طول روز آن را میل کنند.

او بیان کرد: مبتلایان به تپش نامنظم قلب برای رفع مشکل خود باید یک لیتر عرق گل‌گاوزبان را با یک لیتر عرق سنبل الطیب، یک لیتر عرق بیدمشک و نیم لیتر گلاب با هم ترکیب و موقع مصرف مقداری سکنجبین اضافه و میل کنند.

 

عظمایی افزود: در نسخه‌ای دیگر برای رفع تپش نامنظم قلب باید یک عدد سیب درختی را با چند قطره آب لیمو ترش تازه، هفت عدد مغز بادام درختی، یک قاشق غذاخوری شربت به‌لیمو و یک قاشق غذاخوری گلاب با هم ترکیب و روزانه ۲ تا سه لیوان از این مخلوط را میل کنند.

 

این محقق و پژوهشگر طب سنتی تاکید کرد: مبتلایان به تپش نامنظم قلب برای رفع مشکل خود می‌توانند عرق بیدمشک را با گلاب ترکیب و مقداری بذر فرنجمشک را به آن اضافه و این ترکیب را با مقداری عسل یا شربت سکنجبین میل کنند. همه این ترکیب‌ها را می‌توان در صورت دسترسی نداشتن به عسل با شربت سکنجبین هم مصرف کرد.

 

او یادآوری کرد: مصرف گل ساعتی و تخم گشنیز در بهبود تپش نامنظم قلب بسیار موثر است. مبتلایان به این عارضه همچنین می‌توانند برای رفع مشکل خود از آب میوه‌هایی مانند سیب، پرتقال و لیمو شیرین استفاده کنند..

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.